החומוסייה החדשה בשוק תלפיות. חומוס בציר בקר ופול בשיטה הודית (צילום: ישראל שוורץ)
החומוסייה החדשה בשוק תלפיות. חומוס בציר בקר ופול בשיטה הודית (צילום: ישראל שוורץ)

חומוס כזה לא תמצאו בשום מקום אחר

ברחוב סירקין 38 בשוק תלפיות נפתחה חומוסייה חדשה שמציעה שיטת בישול חדשה של גרגירי החומוס והפול. הבעלים ערן גינצבורג: "אנשים שביקרו פה אמרו לי שזו לא באמת חומוסייה אלא סוג של מסעדת שף במסווה של חומוסייה"

פורסם בתאריך: 16.10.18 18:44

חומוסייה מפתיעה נפתחה ברחוב סירקין 38 בשוק תלפיות. וכמה כבר מפתיעה יכולה להיות חומוסייה, אתם בוודאי שואלים. אז ככה, מדובר פה בשיטת בישול חדשה של גרגירי החומוס והפול. את המקום פתח ערן גינצבורג, שבשנות ה־90 היה בעליה של נמסטה – מסעדה צמחונית בשכונת פלורנטין בתל אביב.

במקום תמצאו שני תפריטים: האחד של חומוסייה שבה מבושל החומוס במים בשיטה המסורתית או – וזוהי הייחודיות של המסעדה – בציר בקר במשך 12 שעות, והפול עובר טיפול בטכניקה הודית של בישול בשבעה תבלינים; והשני הוא תפריט יומי משתנה שכולל מנות שמורכבות ממרכולתם של הסוחרים בשוק, כמו למשל כרובית טבריינית (שמבושלת במשך כל הלילה ברוטב של לימון, שום ופטרוזיליה), קיש לקטי תלפיות (פטריות, בצל, עגבניות מיובשות, שקדים, זעתר, פירורי לחם ופטרוזיליה), קיש עם רוסטביף, בטטות אפויות בשמן זית ומשוחות בקונפי, שום ולימון, וגם עלי גפן ברוטב פירות יבשים.

 

 

גינצבורג, אצא לי השוקה?

"השוק הוא מקום לא קל. בהתחלה חשבתי שהשוק הוא יתרון מבחינת המכירה, אבל הבנתי מהר מאוד שעד שהוא יהפוך לכזה ייקח עוד זמן רב. היתרון בשוק הוא ברמת הקנייה, כלומר אפשר להוציא את המקסימום של עלות מול תועלת. המסעדה נמצאת מול המבנה המרכזי של בניין השוק שבעוד כמה שנים, לאחר השיפוץ, יהפוך למקום מדהים".

למה דווקא חומוסייה?

"לא היה לי כסף לפתוח מסעדה וגם לא רציתי להיכנס לבלגן הזה. מסעדה היא סיפור אחר לגמרי מבחינת ההשקעה והמקום. אבל אנשים שביקרו פה אמרו לי שזו לא באמת חומוסייה אלא סוג של מסעדת שף במסווה של חומוסייה. בסדר, שכל אחד יקרא לזה איך שהוא רוצה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר