ליאת בירן. "הבנתי שאני לא יכולה להיעלם עכשיו" (צילום: ניר קידר)
ליאת בירן. "הבנתי שאני לא יכולה להיעלם עכשיו" (צילום: ניר קידר)

"משחקי השף"? אולי בשנה הבאה

פורסם בתאריך: 24.8.19 08:40

לאחרונה הופיעה השפית ליאת בירן, שהיא הבעלים של אליעזר חומוס שף ברמות רמז, בתוכנית “העולם הבוקר” של אברי גלעד והילה קורח. גלעד התלהב מאוד מיכולותיה של בירן ויעץ לה להשתתף בתוכנית “משחקי השף”. אז היא פנתה להפקה, עברה סדרה של אודישנים ואפילו התקבלה, אבל לאחר התלבטויות החליטה לוותר כדי לא לעזוב את העסק שנפתח רק לפני פחות משנה.

בירן, איך מוותרים על הזדמנות כזו?

“הבאתי ל’העולם הבוקר’ ארוחת בוקר ופתחתי שם שולחן מטורף. אברי התלהב מאוד מהאוכל וביקש לא לגעת בשקשוקה חומוס ואמר שזו השקשוקה הכי טעימה שהוא אכל בחיים שלו. ואז נזרק הרעיון של ‘משחקי השף’. עברתי מיונים ואודישנים ואפילו קיבלתי את החוזה ליד”.

מה הכנת באודישנים?

“הכנתי מנה שקיבלה המון מחמאות מהשופטים – חומוס עם קציצות בשר בקר וכבש. אפיתי לאפה, הכנתי ליד החומוס סלט עם ויניגרט של ערק, הוספתי טחינה ולימון כבוש, וכל המגש השמח הזה יצא אל השופטים עם כוס של מוחיטו. הקציצות נוסו על חברים ועל בני משפחה, ואחרי שגם הם אהבו מאוד החלטתי להכניס את המנה לתפריט הקבוע באליעזר. זה יקרה בספטמבר”.

 

 

אז למה ויתרת על “משחקי השף”?

“פתאום תפסתי את עצמי ואמרתי 'רגע, אליעזר הוא מותג צומח שפתחתי עם שותפי רועי גורן רק בינואר'. שאלתי את עצמי אם יהיה נכון לצאת לתקופה של צילומים ולהשאיר את המקום בלי הלב שלו, כי הרי אני השפית. אז עשיתי חושבים עוד פעם והבנתי שזה לא הזמן. אמנם התקבלתי וזה כיף ומחמיא לקבל חוזה, אבל הבנתי שאני מתחילה לצבור קהל לקוחות קבוע שבא אלי וסומך עלי, הביקורות הן מפרגנות מאוד, ואני לא יכולה להיעלם עכשיו. בענף המסעדנות להיעלם אפילו לתקופה קצרה של שבועיים זה המון זמן. אם הלקוח לא מקבל את מה שהוא רגיל אליו, הוא מתאכזב. גם לא פשוט למצוא עובדים ולהכשיר אותם. זו הכשרה ארוכה של חודשיים לפחות בגלל שחומוס הוא קטנייה מסובכת ורגישה, וצריך לדעת לעבוד איתה נכון. כל עוד הסיר לא מושלם, אני לא אשחרר. אני טיפוס כזה, פרפקציוניסטית מאוד. אבל אין מה לדאוג – בעוד שנה אנסה שוב. בת הזוג שלי גלי ברודר שמנהלת את המקום מכינה חומוס מדהים”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר