גילה אלמגור וראש העירייה עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
גילה אלמגור וראש העירייה עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

צפו בסרטון המרגש: מה גרם לגילה אלמגור לבכות בביקור בחיפה?

במצפור בדרך פרויד נחנך היום (רביעי) ספסל לזכרו של מקס אלכסנדרוביץ ז"ל, אביה של גילה אלמגור, שנרצח בחיפה לפני קום המדינה בעת מילוי תפקידו במשטרת המנדט הבריטי. בן 25 במותו. השחקנית, שנולדה ארבעה חודשים לאחר מות אביה: "בשבילי זו סגירת מעגל. תמיד רציתי להנציח את אבא שלי"

פורסם בתאריך: 28.7.21 16:17

עיריית חיפה בשיתוף קרן חיפה הציבה במצפור בדרך פרויד ספסל לזכרו של מקס אלכסנדרוביץ ז"ל, אביה של גילה אלמגור, שנרצח בחיפה לפני קום המדינה.

בשנת 1939, ארבעה חודשים לפני שנולדה, נרצח אלכסנדרוביץ בעת מילוי תפקידו במשטרת המנדט, בהיותו בן 25 בלבד.

היום (רביעי), מלווה בבתה הגר ובנכדתה סופי הגיעה אלמגור לחנוך ספסל שהוצב על ידי עיריית חיפה בשיתוף קרן חיפה לזכרו של אביה במצפור בדרך פרויד.

 

 

השחקנית לא הצליחה לעצור את הדמעות וסיפרה בהתרגשות, כי עבורה מדובר בלא פחות מאשר הגשמת חלום: "אני נפעמת מהנוף המקסים ומהגינון המשגע, כל כך יפה כאן. בשבילי זו סגירת מעגל. תמיד רציתי להנציח את אבא שלי, שהיה אדם ברוך כישרונות, גאון לשפות זרות, מוזיקאי מחונן שהקים תזמורת בחיפה. אני רוצה להודות מעומק הלב לכל הנוגעים בדבר המופלא הזה שהגשימו לי חלום".

ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קליש רותם: "אני מתרגשת מאוד לארח את האישה הראשונה של התיאטרון והקולנוע הישראלי. לכבוד הוא לי, גילה, שהצלחנו במאמצים משותפים להנציח את זכרו של אביך ולהגשים לך חלום".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רוצים לחיות במדינה שמנוהלת ע"י אנשים נורמליים

    על כל ספסל ציבורי בחיפה יש מישהו ז"ל. בכל גינה מופיע סיפורו הטרגי של מישהו אחר. בארצות נורמליות יש הרבה יותר גנים ציבוריים , הגנים הציבוריים גדולים יותר ונקיים יותר. יש גם ספסלים ונחשו מה? לא צריך לשבת על שלטי זיכרון, לא צריך לקרוא סיפור טראגי של פלוני אלמוני, גן ציבורי הוא גן ציבורי ולא אתר הנצחה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר