המשאיות שהוצבו בכניסה לבניין העירייה
המשאיות שהוצבו בכניסה לבניין העירייה

ועד העובדים עושה שרירים: חוסם את הכניסה לבניין העירייה במשאיות זבל (תיעוד)

ועד עובדי העירייה חוסם בשעה זו את הכניסה לבניין העירייה המרכזי, בשל העלאת עובדות עירייה, שהתלוננו על מנהל באגף שלהן על יחס מתעמר, לשימוע לפני פיטורים. בהנהלת העירייה לא מתרגשים: "הניסיון של ועד העובדים להלך אימים על הנהלת העיר ולנסות ולהתערב בצורה בוטה בהליכים חוקיים לא יצלח"

פורסם בתאריך: 28.11.21 09:41

ועד עובדי העירייה, בראשות יו"ר הוועד אמנון עידו, מוציא בדקות אלה את כל עובדי העירייה לשיחות הסברה. קדמה לכך חסימת הכניסה לבניין העירייה באמצעות משאיות זבל. העילה הנוכחית לסכסוך בין הוועד להנהלת העירייה: טענות של עידו על אוזלת ידה של ההנהלה בטיפול ביחס שמקבלים עובדי אגף הרישוי על הבנייה וצעדים ארגוניים חד צדדיים באגף.

לפני מספר ימים שלח עידו מכתב למנכ"ל העירייה, אוהד שגב, ובו כתב: "במכתבי התרעתי על התנהלות הנהלת אגף רישוי על הבנייה….. שכוללת נקיטת צעדים ארגוניים חד צדדיים, פגיעה בשכר, וחמור מכל, התעמרות של ממש בעובדי האגף… התנהגות אלימה ובריונית כלפי עובדות האגף השונות; שימוש בשפה בוטה ובלתי ראויה, הכוללת איומים על העובדות; יצירת אווירה מטרידה ומאיימת… פניתי אליך בנושא ואף העליתי בפניך את תלונות העובדות. עוד אוסיף, כי בשל חומרת האירועים הסכימו העובדות להעלות את הדברים בפניך, אם כי בחשש לא מבוטל, תוך שהן מפרטות בפניך את מסכת ההתעמרות שהן חוות… עוד במהלך השיחה העלינו את המנהלת שלהן בשיחת טלפון, במהלכה אישרה המנהלת את דברי העובדות, תוך שהיא מציינת, כי אף ניתנה לה הנחייה שלא לספק להן עבודה, כאשר מנגד נסגרו לעובדות ההרשאות לבצע את עבודתן, וזאת כחלק מההתעמרות הכללית ובמטרה לדחוק את רגליהן ממקום עבודתן".

אלא שלטענת עידו, למרות הצפת הטענות, הפנייה לשגב "הובילה לבירור מינורי וקצר… תוך שהינך מבטל את אמירותיהן של העובדות כולן ותוך קבלת הכחשה לקונית וגורפת לאירועים כעובדה מוגמרת וכאמת יחידה, והכל ללא בחינת הדברים לגופם…. ארגון העובדים רואה בחומרה רבה את הדרך בה בחרת לברר את הדברים ו'לטאטא מתחת לשטיח' את טענותיהן החמורות של העובדות, עד כדי הפקרת שלומן וביטחונן האישי. חמורה שבעתיים היא העובדה, כי בחרת 'להעניש' את עובדות העירייה ולזמן אותן לשימוע, דבר שיגרום לעובדות בעתיד להימנע מלהתלונן על התנהלות המנהלים שלהן, תוך ידיעה כי בסופו של יום החרב תתהפך לכיוונן, ובכך, למעשה, נותנת הנהלת העירייה יד ומעודדת מנהלים לנהוג בדרך של התעמרות בעובדות ופגיעה קשה בהן".

את מכתבו זה מפנה עידו גם ליו"ר ההסתדרות הכללית החדשה ארנון בר דוד, מנהל חטיבת רשויות מקומיות רונן אהרוני, יו"ר ההסתדרות במרחב משה מזרחי, מזכיר הסתדרות המעו"ף במרחב רן חלוואני, היועץ המשפטי של ארגון העובדים מרדכי לוין, היועצת המשפטית של העירייה ימית קליין וסמנכ"ל משאבי אנוש וארגון צפריר רוזן.

בדקות אלה מוצאים העובדים ממחלקותיהם לשיחות הסברה שמתוכננת על ידי עידו. אחת העובדות: "הנה אנחנו מוציאים את העובדים מהבניינים. זה בגלל היחס שמקבלים העובדים באחד האגפים. אנחנו לא מוציאים את האפשרות שגם נלך לשביתה".

בעיריית חיפה משדרים כי הם לא מתרגשים מהמהלך, ואומרים בתגובה: "הניסיון של ועד העובדים להלך אימים על הנהלת העיר ולנסות ולהתערב בצורה בוטה בהליכים חוקיים לא יצלח וכל ההליכים שנקבעו יתקיימו כסדרם. חג אורים שמח".

עדכון 09:56: בדקות אלה, בשיחת ההסברה שעורך עידו ברחבת העירייה, הוא אמר: "בשום פנים ואופן לא ניתן לכאוס ולמשבר הניהולי שיש בעירייה להשליך על העובדים, ובטח ובטח לא ניתן להפוך את המשבר הזה גם למשבר מוסרי. לא ניתן יד לפגיעה בעובדות העירייה. אף אחד לא יעז להשליט אווירה של טרור…".


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר