בית מרקחת (צילום: I viewfinder / shutterstock.com)
בית מרקחת (צילום: I viewfinder / shutterstock.com)

צו סגירה מינהלי לבית המרקחת "נורדאו"

בצו, החתום על ידי רופאת המחוז של משרד הבריאות, ד"ר סוניה חביב, מפורטת שורה של ליקויים, ביניהם: תרופות שמקור רכישתן לא ידוע, תכשירים שאוחסנו במקרר האוכל ומרשמים ריקים חתומים על ידי רופאה. על פי הצו, קיים חשד שבבית המרקחת מתנהל סחר לא חוקי בתרופות ומונפקים בו מרשמים מזויפים

פורסם בתאריך: 2.12.21 19:12

רופאת מחוז חיפה של משרד הבריאות, ד"ר סוניה חביב, חתמה היום (חמישי) על צו הפסקה (סגירה) מינהלי לבית המרקחת "נורדאו" ברח' נורדאו 13 בחיפה.

בצו שנשלח לרוקח ולבעלים של בית המרקחת חסן ח'לאילה, נכתב בין השאר: "אני מוציאה את הצו על סמך ממצאי הביקורת מ-21 בנובמבר, שנערכה על ידי מחלקת הרוקחות בלשכת הבריאות במחוז חיפה, יחד עם גורמים נוספים מהאגף לאכיפה ופיקוח וממס הכנסה, בבית המרקחת שבה נמצאו ליקויים חמורים המהווים סכנה לבריאות הציבור".

בין הליקויים המפורטים בצו: תרופות שמקור רכישתן לא ידוע, בית המרקחת מבצע משלוחי תרופות לבית המרקחת "מגה פארם" בכרמיאל בניגוד להגדרתו של "בית מרקחת", בית המרקחת עוסק בשילוח תרופות למטופלים בחו"ל בניגוד להוראות הנוהל, נצפו תעודות משלוח לגורמים שונים ללא מתן הסבר על כך. "הנ"ל מעלה חשד ממשי לסחר בתרופות בניגוד להוראות פקודת הרוקחים ולנוהל", נכתב בצו.

עוד כותבת ד"ר חביב שבטיעונים שהגיש בעלי בית המרקחת בשימוע בכתב לא סופקו תשובות וגם לא מסמכים המעידים כי חלפה הסכנה לבריאות הציבור, ולא ניכר כי תוקנו הליקויים. "יתרה מכך", כותבת ד"ר חביב, "במסגרת הטיעונים לא ניתן כל הסבר המניח את הדעת לליקויים שנמצאו בביקורת, פרט לטענה, שאינה מקובלת, שכל הפעולות שנעשות בבית המרקחת הינן כדין. טענה מקוממת שמעידה על חוסר לקיחת אחריות, חוסר הבנה והפנמה של חומרת הליקויים וחוסר טיפול ותיקון".

 

ליקויים נוספים המצוינים בצו: תכשירים אוחסנו ללא שמירה על תנאי אחסון נאותים במקרר האוכל בבית המרקחת, בבית המרקחת אוחסנו חומרי גלם לא מזוהים, ניהול מלאי התרופות בבית המרקחת אינו תקין, התנהלות לא מקצועית בטיפול בתכשירים, נצפו מרשמים ריקים חתומים על ידי רופאה ו"קיים חשד שבבית המרקחת מנופקים מרשמים מזויפים המעלים חשד ליצירת שיתוף או קנוניה…", לשון הצו.

בסיפא של הצו, כותבת רופאת המחוז: "ביטולו של הצו יישקל בכפוף לקיומם של מספר תנאים: מינוי רוקח אחראי חדש, אשר קיבל את אישור הרוקח המחוזי; ינוהל מלאי ממוחשב של כל התכשירים והתרופות בבית המרקחת. ניהול המלאי יכלול את פירוט כל הכניסות והניפוקים של התכשירים; יוצגו מקורות הרכש לפריטים שנבדקו; כתיבת נוהלי עבודה בנושאי הפעילויות השונות בבית המרקחת ובין היתר בנושא ניהול מלאי, הזמנת תרופות, קבלת תרופות וניפוק תרופות; התחייבות של הרוקח האחראי ושל הבעלים כי בית המרקחת יופעל על פי כל דין".

עו"ד אבי עמבר, עורך דין ורוקח ממשרד אברהמי צאיג, בא כוח של בית המרקחת: "כשנדע במה מדובר נוכל להגיב. לא קיבלנו את הצו עדיין, איננו יודעים במה מדובר, וכשיגיע לידינו הצו נוכל להתייחס".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר