גולן שטיינברג והאן (צילום מיכה בריקמן; בועז כהן)
גולן שטיינברג והאן (צילום מיכה בריקמן; בועז כהן)

"אם האן לא היה מתפטר מתפקיד סגן ראש העיר, קואליציית השינוי הייתה עושה זאת"

דברים אלו אומרת חברת מועצת העיר, שרית גולן-שטיינברג (חיפה בשבילנו) בעקבות הודעתו של יו"ר סיעת הירוקים, אביהו האן, על התפטרותו מתפקיד סגן ראש העיר. בכך ניתן האות לפתיחת המרוץ לתפקיד

פורסם בתאריך: 12.12.21 14:49

היום הודיע יו"ר סיעת הירוקים, אביהו האן, על התפטרותו מתפקיד סגן ראש העיר אליו מונה בחודש אוגוסט לאחר גיבוש המועצה הלעומתית לראש העיר, עינת קליש רותם. בהודעה שכתב למזכירת מועצת העיר, עדנה הררי אברהם, כתב האן: "הניסיון לתת לי את הסמכות של יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה לא התממש עקב קשיים משפטיים ותפקיד סגן ראש העיר ללא סמכויות היה ריק מתוכן. במציאות שנוצרה איני מוצא לנכון להמשיך בתפקידי כסגן ראש עיר".

בהודעה שהוציא האן לתקשורת הוא אמר: "כגודל התקווה שהייתה ברחוב החיפאי מקליש בבחירות לפני שלוש שנים, כך גודל האכזבה וקליש צריכה לסיים את תפקידה. חברתי למועצת השינוי מתוך אמונה שיהיה ניתן לבצע שינויים נדרשים בהתנהלות העיר. לצערי, בפועל ראיתי שמועצת השינוי מונעת פעמים רבות מדי מ-'רק לא קליש', ולאו דווקא ממה שטוב ונכון לחיפה".

עוד הוסיף האן ואמר: "הסכמתי לקבל את תפקיד סגן ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה כחלק מהשינוי שרציתי להביא לעיר וחוסר התפקוד של מנהל ההנדסה. כאשר הבנתי שמינוי תפקיד זה נתקל בקשיים משפטיים וכאשר ראיתי את השינוי לרעה בדרך הניהול של חברי "מועצת השינוי" החלטתי לפרוש מגוף זה וכצעד משלים להתפטר מתפקיד סגן ראש העיר…".

 

דבריו של האן לא זכו להתעלמות מקואליציית השינוי. מדברים שאומרת ל"כלבו חיפה והקריות" חברת מועצת העיר, עו"ד שרית גולן שטיינברג, החברה בקואליציית השינוי, עולה כי המהלך של האן לא בא בהפתעה. "זה לא עניין של להיות מופתעים או לא מופתעים, אנחנו ממשיכים במטרה שלנו להציל את חיפה מהתדרדרות ופחות מתחברים לקמפיין פוליטי אישי של כזה או אחר. מה שאביהו עשה זה "מעשה עציוני" – הקדים את הצעד לפני שיעשו זאת כמו שעציוני הודיע על התפטרותו ממשרת סגן ראש העיר לאחר שהיה ברור שמועצת השינוי תעשה זאת", אומרת גולן. עוד אומרת גולן כי "אם אביהו האן לא היה מתפטר – מועצת השינוי הייתה מתפטרת אותו. זה מובן מאליו. בנוגע לדברים שאמר בהודעתו למזכירת המועצה לפיהם תפקיד סגן ראש העיר היה ריק מתוכן, אני יכולה להגיד שהוא יכול היה ללמוד מסופי נקש ושמשון עידו, סגני ראש העיר שמונו עם האן, כיצד ליצוק תוכן לתפקיד זה גם מבלי לחכות שראש העיר תאציל לו סמכויות. לתפקיד סגן ראש עיר אפשר ליצוק תוכן בעבודה קשה וללא פשרות בתאגידים ובועדות שלקחנו לעצמנו כפי שקורה עם נקש כיו"ר ועדת כספים ועם עידו כיו"ר החברה הכלכלית.

במערכת הפוליטית גוברות התהיות אודות זהות חבר המועצה שיכנס לתפקיד אחרי התפטרותו של האן. האפשרויות העומדות בפני מועצת השינוי הן מינויו של יו"ר חיפה ביתנו, לזר קפלון, לתפקיד לאחר שזה הודיע על הצטרפות הסיעה לקואליציית השינוי, או לנסות לפתות באמצעות התפקיד חברי מועצה מהקואליציה של קליש להגדלת שורותיה של מועצת השינוי. "כל האופציות פתוחות", אומרת על כך גולן.

 


 

 


 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר