חזיר בר (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
חזיר בר (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

"חזיר שמסכן את הציבור נרדים אותו ונוציא אותו מהמערכת"

העירייה פירטה לפני שעה קלה במסיבת עיתונאים את הפעולות שננקטות לצמצום תופעת חזירי הבר. אקולוג מחוז צפון של רשות הטבע והגנים, ד"ר עמית דולב, הסביר מדוע דילול אינו אפקטיבי, אך אישר, כי במקרים של חזירים סוררים לא יהיה מנוס מלהרדים אותם. באותה הנשימה הוא הרגיע: "השאיפה היא לא להגיע למצב הזה"

פורסם בתאריך: 7.2.22 15:31

עיריית חיפה קיימה לפני שעה קלה מסיבת עיתונאים בשיתוף רשות הטבע והגנים, שבה פורטו הפעולות הננקטות לצמצום תופעת חזירי הבר בעיר. בישיבה השתתפו ראש מנהל התפעול בעירייה אוהד דורפמן, אקולוג מחוז צפון של רשות הטבע והגנים ד"ר עמית דולב, אקולוגית העירייה יעל אולק ורכז פעילות העירייה בנושא חזירי הבר, ערן מיכאל.

מיכאל אמר, כי בין הפעולות שננקטו – מניעת מקורות מזון, הוספת פינוי ערב של אשפה בשכונות הרלוונטיות, בגנים ובפארקים, ועקב כך זוהתה ירידה בנוכחות החזירים. "ברגע שנקי יותר, ברגע שנצליח למנוע את ההאכלה ולמנוע מאשפה להיות זמינה, אין לנו ספק שנראה פחות חזירי הבר בעיר", אמר מיכאל.

דולב, הרחיב על הפעילות שביצעה רט"ג בשיתוף עם העירייה. בין הפעולות: שלילת מזון, מיפוי מרחבי של העיר וחסימת נתיבי הכניסה לשכונות הדרום מערביות. משדרי הג'י פי אס העידו, לדברי דולב, שבמקומות בהם הגדר לא הייתה שלמה החזירים נכנסו, והיכן שהייתה שלמה – הם לא נכנסו.

 

 

דולב הוסיף, כי יש שכונות חיצוניות, אותן אפשר היה לחסום, ויש שכונות פנימיות שהן מוגנות על ידי השכונות החיצוניות. עם זאת, לדבריו, יש חזירים שמצאו את הדרך וחזרו לשכונה. "אלו חזירים שנצטרך לטפל בהם, כי כשחסר להם אוכל, הם יכולים להיות מאיימים וכוחניים".

דולב התבקש לפרט את דבריו באשר למהות הטיפול בחזירים אלה, ואמר: "טיפול בפרט סורר זה מצב שבו למרות כל הדברים שנעשו, הוא עדיין מסכן את הציבור. במקרים כאלה נצטרך להגיע למצב שנרדים אותו ונוציא אותו מהמערכת. עד כה לא הגענו למצב כזה. השאיפה היא לא להגיע לזה".

על השאלה מדוע לא מתקיים דילול בירי, השיב דולב, כי דילול לא היה משיג את מטרתו, אלא להיפך, מספר החזירים רק היה הולך וגדל. לדבריו, מהספרות העולמית עולה, כי במצב של דילול הנקבות ממליטות בגילאים מוקדמים יותר, כך שהפתרון אינו יעיל להקטנת אוכלוסיית החזירים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. שוהם

    מה זה בדיחה?

    לפני יומיים הגעתי לאסוף את הילדים שלי מבית ספר הרצל (היה גשום).
    ובמרחק נגיעה הסתובבו 4 חזירים סביב הרכב שלי שחנה 20 מ' משער בית הספר

  2. אייל

    צריך להרדים את כולם ולהעביר אותם לרמת הגולן, יש שם שטחים גדולים שיכולים להכיל אותם

  3. פארוק

    אני לא מאמין. אתם הזויים ברמות.כמה פעמים אפשר לחזור על אותה מנטרה – מניעת מזון ובלה בלה בלה. אני מציע לשכור מסוק ולפזר בריכוזי החזירים דפי מידע שיסבירו להם שלא טוב להם להכנס לעיר. אם זה לא יעזור,תמיד אפשר להכין הדמיה.
    תהיה רשימת מבוקשים שאותם ירדימו ?
    אפשר לתת להם לקרוא את הצעות התקציב זה ירדים אותם בטוח.
    תתעוררו ותתחילו לדלל. תיקון,לא לדלל, לצוד להרוג,להשמיד. לדלל זה היה בהתחלה כשהיה מדובר בבודדים. עכשיו עעל המצפון של יפי הנפש כל ההרג שבסוף יהיה מחויב המציאות.

  4. פשוט לשקר לציבור

    זה שקר דילול השיג את המטרה במשך 10 שנים בו בוצע. השאלה רק כמה מדללים.
    די להוליך שולל את הציבור אין פלא שבחרו במחלקת דובר לניהול הסיפור קליש חושבת שהכל דיבורים

  5. יגיל

    הם מטילים פחד גם אם אינם תוקפניים. ילדים ומבוגרים הם בקבוצות הסיכון הגבוה.
    כשם שכלבים לא רשאים להסתובב חופשי בעיר על אחת כמה וכמה חזירי בר גם לא.

  6. נתי

    יקימו משטרת חזירים? יעשו גם להם האזנות סתר? ואם דילול לא עוזר איך הוא עזר עד תקופת קליש?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר