הצמד "The Groovy Notes". קרן ואיתן ערוסי (צילום: אסף בריגה)
הצמד "The Groovy Notes". קרן ואיתן ערוסי (צילום: אסף בריגה)

תקרית לא נעימה בשוק הפשפשים: הפקח העירוני לא איפשר לנגני הרחוב לנגן

קרן ערוסי ובעלה איתן נוהגים מדי פעם לנגן להנאת המבקרים בשוק הפשפשים. את מה שקרה היום הם לא ישכחו כל כך מהר. "הפקח, בחוצפה ובבריונות, לא איפשר לנו לנגן ואיים לתת לנו קנס", מספרת ערוסי, שעזבה את השוק בוכה. מאוחר יותר, בהתערבות חבר המועצה ניר שובר, הצמד חזר לשוק והופיע

פורסם בתאריך: 30.4.22 19:30

קרן ערוסי ובעלה איתן נוהגים מדי פעם להגיע לשוק הפשפשים ולנגן למבקרים. אולם את מה שקרה היום (שבת) הצמד, שנקרא "The Groovy Notes", לא ישכח במהרה.

ערוסי משחזרת: "הגענו לשוק ועמדנו לפתוח את הציוד שלנו. זה די רגיל, כי כבר הופענו בשוק כמה וכמה פעמים, ואנשים מאוד נהנים ואוהבים שאנחנו באים. אנחנו נגני רחוב, מוזיקאים, וזה מה שאנחנו עושים. זה מקצוע לא פשוט, ובטח אחרי שהיו לנו שנתיים של קורונה לא פשוטות. עוד לפני שבכלל התחלנו, ניגש אלינו פקח, ובחוצפה ובבריונות, ממש בבריונות, לא איפשר לנו לנגן. אמרנו לו: 'סליחה, אנחנו מנגנים כאן כל הזמן. אף אחד בחיים לא פנה אלינו, אף אחד לא דיבר איתנו'. אני יודעת שאנשים כל כך נהנים ושולחים לנו מלא הודעות 'תודה שבאתם' וכבר מחכים שנבוא שוב, כי יש פה חיבור שנוצר עם הקהל. זו בסך הכל הופעה שאנחנו נותנים בחינם, שזה דבר מבורך. אמרנו לפקח: 'תקשיב, בוא ננסה לדבר'. כלום! גם אנשים מהשוק ניגשו אליו וניסו לדבר איתו, אבל הוא בשלו. 'לי יש הוראות, ואני אחראי פה ואני אדאג שאתם לא תנגנו פה גם יותר בעתיד', ככה הוא אמר".

ערוסי מספרת כי ניסתה לדבר אל ליבו, אך נתקלה באוזניים אטומות. "אמרתי לו, 'תן לי לדבר' הוא ענה לי: 'אל תתחצפי אליי' ואיים לתת לי קנס. פרצתי בבכי, כי בסופו של דבר זו הפרנסה שלי. היא אמנם לא בשמיים ואני לא עשירה מזה, וזה מאוד העציב אותי. אחת המוכרות בשוק לקחה אותי אליה, כולם ניסו לעזור ולדבר איתו, אבל אף אחד לא הצליח לשכנע אותו. בסופו של דבר הלכתי משם בוכה ובבושת פנים".

ערוסי החליטה שהיא לא מוותרת כל כך מהר, ופרסמה פוסט בפייסבוק, בתקווה שיהיה מישהו שירים את הכפפה. "אני לא הייתי מוכנה לוותר", היא אומרת, "אני מופיעה בהרבה מקומות, אבל אני גרה בחיפה, ובחיפה נוצר קשר מדהים עם הקהל שלנו. אנשים מתחילים להכיר אותנו ומאוד אוהבים את מה שאנחנו עושים. אז אמרתי שאני לא רוצה לוותר, והעליתי את הפוסט".

 

 

הפוסט, שכצפוי עורר גלים, נשלח גם לחבר מועצת העיר ניר שובר, וסוף טוב הכל טוב. כעבור מספר שעות הצמד חזר לשוק והופיע, בעקבות הפוסט אף נסגרה להם הופעה ביום שני הקרוב, בשעה 20:00 בקפאין חורב.

ערוסי: "שובר אמר לנו שהם מתנצלים, ושראש העיר בכבודה ובעצמה מזועזעת מהמקרה וביקש שנחזור לנגן. בנוסף, הוא אמר שהם יחשבו מה לעשות בנוגע לנגני הרחוב באופן כללי בעתיד. אני מקווה שזה מה שיקרה ושאכן יסדירו את העניין".

שובר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "שמחתי לשמוע היום בשיחה עם ראש העיר, שהיא הוציאה הנחיה להקים הסדרה עירונית ולתמוך בנגנים כמה שיותר. אפילו עלו לה עוד כמה רעיונות לעתיד, שיקדמו את תרבות נגני הרחוב בחיפה. מעבר לכך, אני קורא מכאן לכל נגני הרחוב בחיפה: מוזמנים לצאת לנגן ברחובות חיפה(לא בין 16:00-14:00) במרכז הכרמל, ברובע המדרגות, בטיילות, במרכזים המסחריים, בהדר הכרמל, בעיר התחתית ובשווקים. תשימו כובע, אנחנו כבר נגיע לפרגן לכם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ומה המסר לפיקוח העירוני ??

    בוא נעשה מה שבא לנו
    נכתוב פוסט מתקרבן בפייסבוק
    ופוליטיקאי חביב יתערב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר