נמל חיפה (צילום: בועז כהן)
נמל חיפה (צילום: בועז כהן)

היסטוריה: הסתיים הליך ההפרטה של נמל חיפה ב-4.1 מיליארד שקלים

הרוכשות הן החברות גדות מכליות הישראלית וענקית הלוגיסטיקה ההודית Adani, שחברו יחד לקבוצה אחת לצורך הרכישה. תהליך ההפרטה ארך כשלוש שנים והתחרו בו ארבע קבוצות

פורסם בתאריך: 14.7.22 16:17

אחרי יותר משלוש שנים, הגיע היום (חמישי) לקו הסיום תהליך ההפרטה של נמל חיפה. הזוכות במכרז הן החברות גדות מכליות הישראלית ו-Adani, ענקית הלוגיסטיקה ההודית, שחברו יחד לצורך הרכישה. היקף העסקה: 4.1 מיליארד שקלים.

מחברת נמלי ישראל (חנ"י) נמסר, כי הפרטת נמל חיפה תבטיח את יכולת התחרות של הנמל ושגשוגו בעשרות השנים הבאות. "העובדה כי ארבע קבוצות שונות התחרו על הזכות להפעיל את נמל חיפה עד שנת 2054 מהווה תעודת כבוד להליך הפרטה מורכב שהיה רווי אתגרים, והסתיים בהצלחה, בתקופה בה השרשרת הלוגיסטית בעולם חווה טלטלות", נמסר מחנ"י.

עוד נמסר מחנ"י: "חברת נמל חיפה, שתעבור בקרוב לידי הרוכשים היא חברה רווחית, שהכינה את עצמה לעידן התחרות, עברה תהליך התייעלות מקיף כולל הסכם פרישה של כ-200 עובדים, ושימרה את עמוד השדרה הניהולי שלה בהובלתם של יו"ר הדירקטוריון אשל ארמוני ומנכ"ל הנמל מנדי זלצמן. תחת הנהלת הקבוצה הזוכה תוכל חברת נמל חיפה לעשות קפיצת מדרגה נוספת בשנים הקרובות. לצד פעילות המכולות, תוכל החברה להתמקד בתחומי המטען הכללי ותחום התיירות והקרוזים, כולל פיתוח חזית ים משגשגת, למען תושבי ישראל בכלל וחיפה בפרט".

 

 

 

ארמוני: "לאחר תהליך מורכב מאוד, הצלחנו להבטיח את עתידו של נמל חיפה ואת יכולתו להתחרות בשנים הבאות. נעביר לרוכש חברה איתנה ורווחית עם שדרה ניהולית איכותית, עובדים מנוסים ולקוחות אסטרטגיים. תודה לשרי האוצר והתחבורה, למנכ"ל האוצר, אנשי רשות החברות ובראשם רועי כחלון, לעמיתיי הדירקטורים, להנהלה ולעובדים וכמובן לשותפי לדרך מנדי זלצמן, מנכ"ל הנמל".

זלצמן: "חברה שנמצאת בהליך מכירה ארוך עלולה לאבד עם הזמן את הרוח במפרשיה. אני גאה לומר שנמל חיפה הצליח להגיע לרגע מכירת הנמל בשיאו, תוך שהוא גם מתייעל ונותן שירות מצוין בהווה, וגם הניע מהלכי רכש ותוכניות אסטרטגיות לשנים הבאות. אני מאחל לרוכשים שיידעו לקחת את הנמל קדימה להמשך שגשוג והתמודדות בתחרות בריאה מול שאר הטרמינלים בישראל".

תהליך הפרטת חיפה יצא לדרך בסוף שנת 2019. זהו הנמל השני המופרט בישראל. קדמה לו הפרטת נמל אילת ב-2013 לאחים נקש תמורת 120 מיליון שקלים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר