מרב מיכאלי ואריה טל חותמים על ההסכם (צילום: דוד עקיבא, דוברות עיריית טירת כרמל)
מרב מיכאלי ואריה טל חותמים על ההסכם (צילום: דוד עקיבא, דוברות עיריית טירת כרמל)

טירת כרמל: נחתם הסכם לשיפור תשתיות התחבורה

ההסכם רשויות השינוי, שעליו חתמו משרד התחבורה, חברת חוצה ישראל ועיריית טירת כרמל, כולל פרויקטים תחבורתיים קצרי טווח שיקדמו תחבורה ציבורית וחלופות לרכב הפרטי. ראש העיר. אריה טל: "העיר שלנו עוברת תהליכים משמעותיים וחשובים שבסופם היא תהפוך לעיר בוטיק בת קיימא ואטרקטיבית"

פורסם בתאריך: 30.9.22 11:48

הופכים את הפירמידה: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עיריית טירת כרמל וחברת חוצה ישראל חתמו אתמול (חמישי) על הסכם רשויות השינוי, שצפוי לשפר משמעותית את התשתיות התחבורתיות בעיר, תוך מתן עדיפות לתחבורה ציבורית ובת קיימא, ובכלל זה שבילי אופניים ומדרכות להולכי רגל. הטקס התקיים במעמד שרת התחבורה מרב מיכאלי, מנכ"לית המשרד מיכל פרנק, ראש העיר טירת כרמל אריה טל ומנכ"ל חוצה ישראל דן שנבך.

ההסכם שנחתם כולל פרויקטים תחבורתיים קצרי טווח שיקדמו תחבורה ציבורית וחלופות לרכב הפרטי, וזאת במטרה לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ולהפחית את הגודש בכבישים, ולעודד את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית, לאופניים ולהליכות.

במסגרת ההסכם תגדיר טירת כרמל את כל העיר כאזור מיתון תנועה, ומהירות הנסיעה בה תוגבל ל-30 קמ"ש, מלבד הצירים הראשיים. כמו כן, ייסללו בעיר 17 שבילי אופניים באורך כולל של שמונה ק"מ ובעלות של 25 מיליון שקל. השבילים יעברו ברחובות לח"י, מוצקין, ז'בוטינסקי, שרת, בגין, השחרור, החרוב, הזית, לניאדו, סיני, ששת הימים, האלה, צדף, דולפין, אריאל שרון, הנרקיסים, השחף והאנפה. נוסף על כך ייסלל ציר העדפה לתחבורה הציבורית בין הרחובות מוצקין, לח"י, שמיר ושרון באורך כולל של 13 ק"מ.

משרד התחבורה יקים מסופים וחניונים בשטח של 44 דונם עם 272 עמדות אוטובוס, וברחבי העיר יוצבו 14 סככות חדשות ומשודרגות. תשתיות אלה יאפשרו תוספת שירות משמעותית בתחבורה הציבורית העירונית של 7,600 ק"מ נסועה שבועי כבר בשנה הבאה. בנוסף, יוטמעו פרויקטים טכנולוגיים בעלות כוללת של 1.6 מיליון שקל לעידוד הליכה ושימוש באופניים ובתחבורה הציבורית, בין השאר באמצעות פרקלט והתקנת הצללה טבעית ומלאכותית.

במקביל, נחתמו הסכמי רשויות השינוי גם עם עיריות קרית מוצקין, עפולה ושפרעם, ובשלב הבא ייחתמו הסכמים עם עיריות נהריה, אור עקיבא, בית שמש, מודיעין עלית ואופקים.

 

 

טל: "חתימת ההסכם היא בשורה ענקית ויום חג לעיר ולתושביה. טירת כרמל גאה להיות אחת מתשע הרשויות שנבחרו על ידי משרד התחבורה להיכלל בהסכם שיצעיד את העיר קדימה. בשנים האחרונות העיר שלנו עוברת שורה של תהליכים משמעותיים וחשובים במגוון תחומי חיים, שבסופם היא תהפוך לעיר בוטיק בת קיימא ואטרקטיבית למגורים ולתעסוקה".

מיכאלי: "בקרוב ייסללו בטירת כרמל שבילי אופניים חדשים, ייבנו מסופים וחניונים לאוטובוסים, וייחנך ציר העדפה חדש לתחבורה הציבורית – כל אלו במטרה להפחית את העומס בכבישי העיר, לצמצם את הפקקים ולהפחית את תאונות הדרכים. משרד התחבורה בראשותי ימשיך להשקיע בתחבורה הציבורית ובחיזוק הקשרים עם הרשויות המקומיות על מנת להעניק לאזרחי ישראל תחבורה טובה יותר ואיכותית יותר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יניב

    איזה עיר בוטיק יא חתיכת ליצן כושל , כל מה שאתה נוגע הופך לחרא , ספורט , חינוך , תשתיות וכו'.
    אתה אפס ,תבין כבר

  2. משה

    בדיחת המאה ממש אני לא הפסקתי לצחוק כל הכתבה לא יזוז כלום כל עוד אריה טל על הכסא

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושבת בורחת
    עיר בוטיק? עיירת פיתוח הרחוקה שנות אור משלטון מקומי תקין או לפחות חוקי…

  4. לל

    אף עיר בארץ לא התפתחה כל כך מהר ובמובן הטוב העובדות מדברות בעצמן בלי שום קשר לאריה טל 40 שנה גרז בטירה וסוף סוף רואים שינוי עם אנשים איכותיים שהיגיעו והיו בטירה קצת יש לפרגן ולעודד שהחרא יפוג

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר