הבניין בשדרות רוטשילד שבו פועלת תחנת סמים (צילום: בועז כהן)
הבניין בשדרות רוטשילד שבו פועלת תחנת סמים (צילום: בועז כהן)

השכנים אובדי עצות: תחנת סמים בבניין מגורים בקרית אליעזר

חייהם של דיירי בניין מגורים בשדרות רוטשילד בקרית אליעזר הפכו לפני שנה וחצי לגיהינום לאחר שאחד מהדיירים פתח במקום תחנת סמים. בשבת, לאחר שנרקומנים נעלו את דלת הכניסה לבניין, לשכן מיכאל בנז'יצקי נמאס לשתוק: "הנרקומנים  צועקים, דופקים לו על הדלת וצורחים שהם יהרגו אותו. זה היומיום שלנו"

פורסם בתאריך: 7.11.22 12:03

אור ליום שבת, בין השעה 5:00 ל-6:00, מיכאל בנז'יצקי הרגיש שהוא מתפוצץ. הוא בסך הכל רצה להוציא את הכלבים שלו לטיול בוקר בשכונתו קרית אליעזר, אבל מישהו נעל את דלת הכניסה של הבניין בשדרות רוטשילד, שתמיד נשארת פתוחה בגלל תקלה, והוא לא הצליח לפתוח אותה בכוחות עצמו.

בצר לו התקשר בנז'יצקי למשטרה, אך זו הפנתה אותו לשירותי הכבאות, שהחזירו אותו למשטרה. לאחר 14 שיחות מספרו נחסם, לא לפני שהוא קיבל עצת זהב – להזמין פורץ מנעולים לבניין. כעת הוא לא חושש להצביע על הגורם שהפך את חייו ואת חייהם של שכניו לסיוט מתמשך כבר שנה וחצי.

"גר אצלנו בבניין נרקומן שהוא גם סוחר סמים, ולכאן מגיעים כל הלקוחות שלו", מספר בנז'יצקי, "כבר התלוננתי עליו בעבר, דיברתי עם יחידת המודיעין של המשטרה, ובאמת פעם אחת תפסו אצלו סמים, אבל מאז הם לא עושים שום דבר לטובת הדיירים. יש פה שמונה דירות בבניין של ארבע קומות, וכל הדיירים סובלים מהצרה הזו. לפעמים יש פה תורים ארוכים של קונים, והם בדרך כלל לא מרוצים. הם צועקים ועושים בלגן, כל השכונה שומעת אותם ואת האיומים שהם משמיעים כלפיו. כשמשהו לא מסתדר להם הם צועקים בכל השכונה שהם יהרגו אותו. כל הבניין סובל מזה, ואף אחד לא יכול לעשות שום דבר".

זו דירה שלו או דירה שכורה?

"הוא גר פה בדירה ביחד עם הוריו, שמרחמים עליו וטוענים שהוא נורא מסכן. מסכן-מסכן, אבל למה אתה מביא לפה את כל הנרקומנים מכל חיפה שבאים לקנות אצלך ועוד עושים בעיות? אם החלטת שאתה סוחר סמים, תהיה סוחר רציני, תספק להם את מה שהם רוצים, ואולי אז לא יהיו צעקות והם לא יזרקו את כל המזרקים וכלי העישון שלהם מתחת לבניין. נמאס לי מהצעקות האלה ב-1:00 בלילה או בשבת בבוקר. למה אני צריך לשמוע את כל הבלגן הזה? כל הבניין סובל, ובשבת התפוצצתי".

 

 

איך הסתדרתם עם הדלת בסופו של דבר?

"איכשהו הנרקומנים הצליחו לנעול אותה ואי אפשר היה להיכנס לבניין או לצאת ממנו. בסוף הדיירים התארגנו והצליחו לפתוח את הדלת. אני לבד לא הצלחתי לפתוח אותה. אנחנו סובלים, ולאף אחד לא אכפת. הנרקומנים מגיעים ויושבים פה על המדרגות, לפעמים נרדמים, הוא ממשיך למכור, ואנחנו לא יכולים לעשות שום דבר. יש את אלו שמחכים לו, ואם הוא לא עונה להם הם  צועקים, דופקים לו על הדלת וצורחים שהם יהרגו אותו. זה קורה בכל שעות היממה. זה היומיום שלנו, הכל מידרדר. זה היה בניין נורמלי, סטנדרטי, אבל איכות החיים בו רק יורדת. אתה מסתכל על זה ורואה איך בכל שבוע המצב הופך יותר ויותר בלתי נסבל. זבל מפוזר בכל מקום, ואף אחד מהשכנים לא מוכן לנקות את המדרגות כי אין טעם. אתה מנקה, ואז באים הנרקומנים ומשתינים בכניסה, מעשנים, אוכלים ומשאירים את הזבל שלהם פה".

גם היתה שריפה בבניין לא מזמן.

"היו לו אופניים חשמליים במחסן המשותף, ושרפו לו אותם. המשטרה הגיעה וטענה שהשריפה נגרמה בגלל טעינה לא חוקית, אבל זה שטויות. לכולנו ברור שמישהו הצית את המחסן דרך חלונות האוורור הקטנים שיש בו. גם אבא שלו אומר ששרפו לו את האופניים שעומדים במחסן יותר משנה. אז מה, פתאום הם נשרפים בגלל המטען? זה לא הגיוני. המצב שלנו מידרדר מיום ליום, ולכולם אין כבר עצבים. די, נמאס. כל הפרוזדור של הבניין שחור מפיח בגלל השריפה, אין בחדר המדרגות חשמל, והדיירים מסרבים לתקן. גם צינורות הביוב מפלסטיק נשרפו, ואף אחד לא מוכן לתקן. כולם מצביעים על סוחר הסמים שבגללו אנחנו חיים כך ואומרים שהוא יתקן. כמה אפשר לסבול? אף אחד לא רוצה לתקן פה כלום, וכך הבניין הזה מידרדר".

ממשטרת ישראל נמסר: "החזקת סמים והסחר בהם נאכפים כל העת על ידי המשטרה, וזאת באמצעות הפעלת כוחות סמויים וגלויים לשם שמירה על ביטחונו של הציבור. בהתאם לכך, גם במקום נשוא הפנייה בוצעו ומבוצעות פעולות שלא ניתן לפרטן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אודליה

    גם בשכונת הדר, ברחוב תל חי. תחנת סמים פעילה כבר יותר משנתיים. כולם יודעים את זה אבל אין מה לעשות.

  2. מערכת אכיפת חוק שהיא חרפה!

    לא פלא שבריון כמו בן גביר קיבל כל כך הרבה מנדטים

  3. אליהו

    האם העיריה גובה ארנונה עסקית עבור תחנות הסמים?
    באם לא ישלמו יש לעקל את הנכסים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר