שווארמה מוגרבי (צילום: בועז כהן)
שווארמה מוגרבי (צילום: בועז כהן)

מדוע דורשת העירייה להסיר את השלט של שווארמה מוגרבי?

שווארמה האחים מוגרבי ברחוב יפו עתרה לבית המשפט המחוזי נגד עיריית חיפה בשל סירובה לאפשר לעסק להציב שלט אלקטרוני על הקיר החיצוני של הנכס. עו"ד מרואן מועלם: "העירייה פוגעת בשרירותיות ובהחלטה בלתי מבוססת בחופש העיסוק של אנשי העיר. העותרים מרגישים שהעירייה מפלה אותם לרעה"

פורסם בתאריך: 18.11.22 10:38

שווארמה האחים מוגרבי ברחוב יפו, אחת מהשווארמות הוותיקות והמוכרות בחיפה, עתרה לבית המשפט המחוזי נגד עיריית חיפה בשל סירובה לאפשר לעסק להציב שלט אלקטרוני על הקיר החיצוני של הנכס.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד מרואן מועלם, נכתב כי "העותרים מנהלים זה 32 שנה עסק מסוג מסעדה ו/או מכירת שאוורמה ברחוב יפו 140. העותרים משלמים את מלוא חובותיהם למשיבה (עיריית חיפה ; ב"כ) ולמדינה, ופועלים בהתאם לכל דין מאז שהעסק הוקם. לאחרונה ביקשו העותרים להציב על קיר העסק שלט אלקטרוני, כפי שזה נהוג בעסקים רבים ברחבי חיפה ובכלל, אך למרבה הצער הם נתקלו בפרוצדורה מתמשכת שבסופה הם סורבו".

בעתירה נטען כי "טענת המשיבה היתה שהשלט מפריע לתנועה במקום אחר והוא מסנוור את הנהגים", ולפיכך "פנו העותרים לבעל מקצוע בתחום כדי שיחווה את דעתו אם כך הדבר. חוות הדעת של איש המקצוע הראתה בבירור כי עמדת המשיבה אינה נכונה וכי כל הבדיקות שנעשו על ידו, הן הבדיקות המקצועיות והן הבדיקות בשטח, הראו שהשלט אינו מסוכן, לא מפריע לעוברים ושבים ולא מסנוור את הנהגים כלל וכלל".

 

 

עוד נטען כי "למרבה הצער, ועל אף שחוות הדעת היא מבוססת ומשכנעת, דחתה המשיבה את בקשת העותרים, והפעם מצאה לנכון להוסיף טענה שלא העלתה אותה תחילה ו/או אף פעם קודם לכן, שמדובר במבנה לשימור ולכן לא ניתן להציב בו שלט. לאור דחיית הבקשה למתן רישיון לשלט אשר הוגשה כמתחייב ולאור הדחייה להפעלתו מוגשת עתירה זו".

עו"ד מועלם אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "העתירה שאותה הגישה משפחת מוגרבי היא בהחלט בכורח הנסיבות והסיבות הלא מוצדקות של העירייה, אשר פוגעת בשרירותיות ובהחלטה בלתי מבוססת בחופש העיסוק של אנשי העיר. בעידן הדיגיטלי המתקדם של ימינו, שלטים דיגיטליים הם דבר הכרחי וטבעי. זהו פרסום מתקדם אשר נולד עם הקדמה הטכנולוגית בתחום. השלט אינו מהווה כל סכנה או מטרד, נהפוך הוא – הוא שלט אסטטי שרק מוסיף עניין ויופי לסביבה שבה הוא מוצב. העירייה לא מאשרת ולא מאפשרת להסדיר את הנושא באופן נכון, ובכך היא פוגעת בהמון עסקים בעלי יוזמה דומה. העתירה נוגעת ללבם של רבים. טענותיה של העירייה אינן מבוססות. העותרים הגישו לבית המשפט חוות דעת מפורטת של מומחה בתחום אשר מדברת בעד עצמה. העותרים מרגישים שהעירייה מפלה אותם לרעה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. די נמאס צודקת העירייה

    בהחלט מסנוור וגם שלטים כאלו זה זיהום אור וצריך למנוע גם את השלט במרכז חורב.
    זה ממש פוגע בשכנים שצריכים לקבל זיהום אור. גם הסינוור מהארת שלטים בקרית ספר
    העירייה חייבת להוציא תקנות באזורי מגורים למנוע זיהום אור ולמנוע שילוט אלקטרוני מהבהב

  2. משה

    רוצים כסף העירייה על מדבקה רוצה תשלום בכל מקום מרכזי בעולם או חנויות בקניונים עברו לפרסום דיגיטלי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על מה העירייה מדברת? בכניסה למנהרות הכרמל יש שלטים של איביישו את לאס וגאס? השלט של מוגרבי מסנוור??

  4. שמיר

    בשלט החנות רשום: מוגרבי.
    למה בכתבה ציינתם מורגבי?
    הגהה זה א, ב, לפניי פירסום כל כתבה אבל הזילזול חוגג.

  5. עופר

    הנוסע צודק ! הנהגים שוכחים שהם נוהגים באוטובוס של חברה ישראלית, אלה שמצדדים בנהג….שמאלנים הזויים עוכרי ישראל

  6. חיפאי

    שלטים אלקטרוניים הם מפגע סביבתי חמור, למי שנמצא במקום ולא פחות מכך לנהגים אשר דעתם מוסחת. למה בכלל מתאפשר לאנשים להציב כאלו מלכתחילה? לא בשווארמה מוגרבי, לא במרכז חורב, ולא בשום מקום אחר. רוצה לשים שלט? הדפס שלט וקבע אותו למקום. אפשר לחשוב שמוגרבי מחליף את שם השווארמה כל יום, שהוא צריך שלט אלקטרוני.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר