הזנחה בגן השלום (צילום: אלישע מלמד)
הזנחה בגן השלום (צילום: אלישע מלמד)

שאילתה: האם לילדי שכונת תלפיות לא מגיע לשחק בגן השלום?

בעקבות ידיעה שפורסמה ב"כלבו - חיפה והקריות" על הסחבת בשיפוץ גן השלום בהדר הגישו חברי מועצת העיר רג'א זעאתרה, מוטי בליצבלאו וסופי נקש שאילתה לראש העיר עינת קליש רותם: "כיצד, למרות הסיסמאות המרנינות על השקעה בשוק תלפיות, עומד גן משחקים שרוף שנים על גבי שנים ללא מענה?"

פורסם בתאריך: 13.12.22 11:04

בשאילתה שהגישו שלושה חברי מועצת העיר – רג'א זעאתרה, מוטי בליצבלאו וסופי נקש – מתבקשת ראש העיר עינת קליש רותם להשיב אם לא מגיע לילדים שמתגוררים באזור שוק תלפיות לשחק בגן השעשועים השכונתי שנשרף לפני כשבע שנים.

השאילתה הוגשה בעקבות ידיעה שפורסמה ב"כלבו – חיפה והקריות" תחת הכותרת "גם לילדי תלפיות מגיע", על צעדת מחאה של תושבים וחברי מועצת הדר, אשר מוחים על הסחבת בשיפוץ גן השלום הסמוך לשוק תלפיות. הצעדה, שבה השתתפו עשרות תושבים, החלה ברחוב הרצל והסתיימה בגן, שם התקיים הפנינג לילדי  השכונה.

 

 

"לפני מספר שנים נשרף גן המשחקים גן השלום ברחוב הרב אוחנה שכונת תלפיות", נכתב בשאילתה, "באזור מתגוררות מאות משפחות יהודיות וערביות. הגן מוקף בארבעה בניינים שמאכלסים משפחות וילדים, אשר אין להם מקום לשחק בו. בסביבת הגן יש לפחות כ-100 ילדים יהודים וערבים מרקע סוציו-אקונומי מוחלש שאין להם מקום לשחק ולבלות בו. התושבים בשכונה פנו פעם אחרי פעם לעירייה, והתשובה שקיבלו היתה כי 'בשלב זה אין תוכנית לשיקום הגן'".

עוד נכתב כי "ב-2 בדצמבר קיימו התושבים צעדת מחאה בשכונה וסיימו בגן המשחקים, שבו שיחקו יחד ילדים יהודים, ערבים ואתיופים, אבל ללא מתקנים. ילדים ללא הבדל דת, גזע ומין. נציין כי הגן הוקם בתרומות של ילדי בתי ספר מבוסטון. על כן אנו שואלים: מתי ישוקם גן השלום? כיצד, למרות הסיסמאות המרנינות על השקעה בשוק תלפיות, עומד גן משחקים שרוף שנים על גבי שנים ללא מענה מהעירייה? האם ראש העיר ערה לתהליך של ג'נטריפיקציה שמרחף מעל לשכונה?".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר