עמוד התאורה שנפל (צילום: רמון אטלי)
עמוד התאורה שנפל (צילום: רמון אטלי)

נס בקרית חיים: עמוד תאורה נפל ליד התושבים, אין נפגעים

חייהם של הורים וילדים שיצאו הבוקר לבית הספר ולגנים מביתם בקרית חיים מערבית ניצלו לאחר שעמוד תאורה מעץ שנרקב נפל סמוך אליהם. רמון אטלי: "זו כבר הפעם השנייה בשנתיים שעמוד התאורה הזה קורס". גילי לב: "פתאום ראיתי את העמוד נוטה ועף. אם לא היינו נשארות באוטו הוא היה נופל עלינו בוודאות"

פורסם בתאריך: 13.12.22 15:01

נס, רק כך אפשר לתאר את מה שקרה הבוקר ברחוב ליויק 7 – סמטה קטנה בקרית חיים מערבית. עמוד תאורה מעץ נפל, ובנס לא פגע בעוברים ושבים שבדיוק יצאו לפזר את ילדיהם בבתי הספר ובגנים.

רמון אטלי, שיצא מביתו עם ילדיו, פספס בדקות ספורות את המפגש עם עמוד התאורה, והוא נשמע נסער: "זו כבר הפעם השנייה בשנתיים שעמוד התאורה הזה קורס, ובאמת פלא שלא קרה אסון. העירייה החליטה שאין צורך להשקיע, אז מה היא עושה? דוחפת את העמוד לתוך האדמה as is, הוא נרקב עם הזמן ונופל. בכל יום אני עובר שם עם הילדים, וכשחזרתי היום לאחר דקות ספורות ראיתי שהעמוד נפל. הייתי מזועזע".

התלוננת בעיריית חיפה?

"התקשרתי והייתי צריך להגיע למנהל של מנהל כדי לקבל תשובה שהוא ישקול אם להחליף את העמוד. הם רוצים לשים פה עוד עמוד מעץ כדי שמישהו ימות פה על בטוח. הלכתי לעירונית קרית חיים, והאשה שם ביקשה שאכתוב מכתב. אני לא מצליח להבין את ההיגיון. שאלתי אותה אם גם במקרה של מוות הייתי צריך לכתוב מכתב. אני לא מבין למה אין פה עכשיו המון אנשים של עיריית חיפה ששוברים את הראש ולוקחים אחריות".

לדבריו של אטלי, גם כעת, בשעות אחר הצהריים, העמוד עדיין שוכב על הקרקע וכבלי החשמל חשופים, ואיש לא הגיע לפנות אותו: "מה בסך הכל אנחנו רוצים – ביטחון. לא יכול להיות שבפעם השנייה תוך שנתיים ייפול לנו עמוד תאורה על הראש. אגב, העמוד הקודם עדיין פה, לא פינו אותו. אני מבקש מהעירייה לשים פה עמוד נורמלי עם יציקת בטון ולא משהו שירקיב שוב. אני ממש מזועזע, אני חושב על השנייה הזו שבה העמוד עלול היה ליפול עלינו, וזה מזעזע אותי. עד שמישהו לא ימות פה, לאף אחד לא אכפת. אגב, אני וילדי ניצלנו בנס, אבל מי שהיתה עדה לנפילה זו השכנה שגרה קומה מתחתי".

 

עמוד התאורה שנרקב (צילום: רמון אטלי)

עמוד התאורה שנרקב (צילום: רמון אטלי)

 

 

השכנה גילי לב, כבר אמרת ברכת הגומל?

"האמת היא שאנחנו בדרך לעשות את זה, היה לנו פשוט מזל משמים. לא הייתי מאמינה בחיים שיכול לקרות כזה דבר. הגעתי עם הבת שלי לחניה של הבית שלנו. זה מגרש חניה גדול המשרת את כל הדיירים באזור, גם את אלו שגרים ברחוב ורבורג. המזל הוא שנשארנו לקשקש קצת ברכב, כי פתאום ראיתי את העמוד נוטה, נוטה, נוטה ועף. אם לא היינו נשארות באוטו אלא יוצאות ממנו, הוא היה נופל עלינו בוודאות. זה היה ממש עניין של שנייה. ואם הוא היה נופל לכיוון ההפוך, אז הוא היה נופל לנו על האוטו. כך שניצלנו פעמיים. הרגשה כזו בחיים לא היתה לי. לא נעים, אבל ברוך השם שאנחנו בסדר".

התלוננת בעירייה?

"בעלי התקשר, ולהבנתי הם שוב רצו לשים עמוד עץ כמו זה שנפל. כשמסתכלים על העמוד רואים שכל התחתית שלו רקובה, ובגלל זה הוא נפל. העירייה מצאה לנכון לתת פתרון דומה לאחר הפעם הקודמת שבה העמוד נפל, ולא שמו את העמוד כמו שצריך. למה לשים עמוד מעץ? זה ממש לא הגיוני. אין לי מושג מה הסיבה לכך, אולי חיסכון. כרגע מה שמעניין אותי זה שאנחנו בסדר ושדבר כזה לא יקרה עוד פעם".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

הסמטה בה נפל עמוד התאורה (צילום: רמון אטלי)

הסמטה בה נפל עמוד התאורה (צילום: רמון אטלי)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כל האמת על עיריית חיפה

    עיריית חיפה לא שמה קצוץ על קרית חיים מערבית, מזמן כבר הייתי מנתק את קרית חיים מחיפה והסיבה שעיריית חיפה לא עושה זאת כי כל המפעלים שמכניסים הכי הרבה כסף נמצאים בתחום של קרית חיים.

    ביום שקרית חיים תהיה עצמאית העיר תראה כמו כל עיר בקריות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר