ראשי הדתות בכנס של המכון היהודי ערבי שליד ההסתדרות (צילום: ראובן כהן)
ראשי הדתות בכנס של המכון היהודי ערבי שליד ההסתדרות (צילום: ראובן כהן)

"יש לנו אלוהים אחד": מאות משתתפים בכנס ראשי הדתות בחיפה

המכון היהודי ערבי שליד ההסתדרות שם לו למטרה לנסות ולאחות את השברים לאחר אירועי מאי 2021. בחיפה נערך כנס גדול בהשתתפותם של ראשי כל הדתות בעיר - יהודים, מוסלמים,  נוצרים, דרוזים ואחמדים - וכ-500 מתושבי חיפה והסביבה, שהגיעו לזעוק די לאלימות ולגזענות

פורסם בתאריך: 9.2.23 16:18

קצת פחות משנתיים חלפו מאז אירועי מאי 2021, שבהם התמודדה חיפה עם אירועי אלימות בין ערבים ליהודים, והמכון היהודי ערבי שליד ההסתדרות שם לו למטרה לנסות ולאחות את השברים בערים המעורבות. היום (חמישי) נערך בחיפה כנס גדול בהשתתפותם של ראשי כל הדתות בעיר – יהודים, מוסלמים,  נוצרים, דרוזים ואחמדים – וכ-500 מתושבי חיפה והסביבה, שהגיעו לזעוק די לאלימות ולגזענות.

הנוכחים  הסכימו שהמציאות במדינת ישראל היא קשה ומורכבת וכי האלימות בחברה הערבית ובכלל מסכנת חפים מפשע וגורמת לחוסר ביטחון כללי. "אנו חיים בחברה של גזענות, גזל, גניבה ורצח", אמר הקאדי (שופט דת מוסלמי) איאד זחלאקה, "אנחנו כאנשי דת חייבים לשנות את המצב הקיים – במסגדים, בכנסיות ובבתי הכנסת – ולהטיף להפסיק את האלימות".

 

 

השיח' מואפק טריף, מנהיג העדה הדרוזית, שיתף בתחושותיו על האלימות בחברה: "אני מודאג מהמציאות שבה אנו חיים ומהאלימות. רק בהתגייסות של כולנו ובהכרת האחר נצליח לצאת מהמציאות הקשה הזו".

הארכיבישוף יוסוף מתא, ראש העדה הקתולית בישראל, אמר: "באתי לזעוק זעקה מהלב על מה שקורה במדינה שלנו – פשע, רצח, מלחמת אחים, אזרחים חפים מפשע נפגעים – די, בואו נעצור את זה". אל דבריו הצטרף הרב ד"ר איתי מור יוסף שאמר: "יש לנו אלוהים אחד, כולנו שווים. די לאלימות".

את הכנס סיכם מנכ"ל המכון היהודי ערבי מבית ההסתדרות פארוק עמרור: "דווקא כעת, דווקא עכשיו, יותר מכל זמן אחר, נגיע לכל עיר ומקום ונחבר בין אנשים ובין הדתות. אין לנו ארץ אחרת, זה הקיום שלנו פה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר