השר להגנת הסביבה זאב אלקין (צילום: מרק ישראל סלם)
השר להגנת הסביבה זאב אלקין (צילום: מרק ישראל סלם)

השר זאב אלקין עולה להתקפה

השר להגנת הסביבה הגיב בחריפות להודעת מבקר המדינה כי יש חשש למעשים פליליים בהתנהלות המשרד בנושא פתרונות לאספקת האמוניה: "דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל דופי במשרד ובעובדיו"

פורסם בתאריך: 19.7.17 11:56

בתגובה מפורטת להודעת משרד מבקר המדינה מאתמול (שלישי) הודיע הבוקר השר להגנת הסביבה זאב אלקין כי הוא נותן גיבוי מלא לעובדי המשרד להגנת הסביבה ולמנכ"ל המשרד ישראל דנציגר. דבריו של אלקין נמסרו בתגובה להודעת משרד מבקר המדינה מאתמול, שלפיה עולה "חשש למעשים פליליים בקשר לטיפול גופי המדינה בנושא קידום פתרונות לאספקת אמוניה למשק לטווח הקצר והארוך", ויש חשש שדנציגר "פעל בנושא תוך ניגוד עניינים".

אלקין הגיב בחריפות להודעת משרד מבקר המדינה: "אני נותן גיבוי מלא לעובדי המשרד להגנת הסביבה ולמנכ"ל המשרד, שהם עובדי מדינה מסורים ומקצועיים, מהטובים ביותר שאני מכיר בשירות המדינה. אם למישהו יש טענות לגבי החלטות שקיבל המשרד בנושא האמוניה, אני מבקש להפנות אותן לא לעובדי המשרד אלא אלי, שכשר אני נושא באחריות מיניסטריאלית כוללת לעבודת המשרד. אני דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל דופי במשרד להגנת הסביבה ועובדיו, ואני גאה בכך שדווקא במשמרת שלנו הבאנו סוף סוף לסגירה של מיכל האמוניה בחיפה שסיכן את הציבור. כמו שפעלנו עד עכשיו מתוך שיקולים מקצועיים בלבד, בלי להתייחס ללחצים שהופעלו עלינו מכיוונים שונים, כך נמשיך לפעול למען ההגנה על הסביבה, הבטיחות ובריאות הציבור".

עוד נכתב בהודעת דוברות המשרד להגנת הסביבה: "המשרד תמה על הודעת מבקר המדינה לתקשורת, שבה הוא מדברר את פנייתו ליועץ המשפטי לממשלה בנושא האמוניה, וזאת עוד בטרם נעשתה הפנייה למשרד להגנת הסביבה לקבלת התייחסות. אנו דוחים לחלוטין את הטענות לגבי חשדות לפלילים שמעלה המבקר – חשדות שנרמזו בהודעה לתקשורת של המבקר בהקשר של אנשי המשרד הסביבה והמנכ"ל בפרט. אנשי המשרד פעלו בנושא האמוניה בצורה מקצועית וללא רבב, בהתאם לחוק, תוך כדי התייעצות עם יועצים חיצוניים מהארץ ומחו"ל ועם גורמי הממשלה הנוגעים לעניין בהיבטים שונים. הטענה שלפיה פעילות המשרד נטתה לטובת חיפה כימיקלים היא מגוחכת, לאור העובדה שהמשרד להגנת הסביבה הוא זה שבחודשים האחרונים קיבל החלטה על סגירת מיכל האמוניה ועל שלילת היתר רעלים מחברת חיפה כימיקלים לאחר סחבת רבת שנים. למנכ"ל יש הסדר ניגוד עניינים ידוע והוא פועל על פיו ללא רבב. פעילותו של המנכ"ל בנושא האמוניה היא לפי חוק והוא הוביל להישגים חסרי תקדים בהגנה על הגנת הסביבה ובטיחות התושבים. לעניין החלופות החדשות לאספקת האמוניה לטווח קצר, ראוי להבהיר כי כל המלצות המשרד גובשו על ידי צוותים מקצועיים מנוסים בתחומם ובליווי יועצים בלתי תלויים מהארץ ומחו"ל, וללא כל התערבות או השפעה של המנכ"ל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר