דרכון ביומטרי
דרכון ביומטרי

בשורה לטסים לחו"ל: דרכונים בלי תור במשרד הפנים בחיפה

שר הפנים משה ארבל הודיע כי דרכונים חדשים יונפקו ללא תור בארבע לשכות מרשם האוכלוסין בארבע הערים הגדולות בארץ, ובהן חיפה. המטרה: לפתור את "כאוס הדרכונים". השירות יינתן בין 14 במאי ל-15 ביוני בימים ראשון-חמישי בשעות 22:00-7:30

פורסם בתאריך: 1.5.23 13:25

בשורה לתושבי חיפה והקריות אשר טסים לחו"ל: דרכונים חדשים יונפקו ללא תור בלשכת מרשם האוכלוסין (משרד הפנים) בחיפה. הודעה על כך מסר היום (שני) שר הפנים משה ארבל, ולדבריו הוחלט על כך כדי לפתור את "כאוס הדרכונים". השירות יינתן בין 14 במאי ל-15 ביוני בימים ראשון-חמישי בשעות 22:00-7:30. לדבריו של השר ארבל, "מי שהזמין תור יקבל את תורו אבל תתאפשר קבלה ללא תור".

ממשרד הפנים נמסר כי "בהתאם לתוכנית שגיבש השר לפתרון משבר הדרכונים ולקראת חודשי הקיץ שבהם הביקוש לדרכונים עולה, יוסבו באופן זמני ארבע הלשכות הגדולות – חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע – למוקדים המנפיקים דרכונים ביומטריים בלבד (ללא שירותים נוספים). במקביל ייפתח מרכז ייעודי להנפקת דרכונים ביומטריים בבני ברק. שאר הלשכות ברחבי הארץ ימשיכו לפעול כסדרן".

עוד נמסר "כי החלטת שר הפנים באה במטרה להרחיב את היצע התורים לציבור. מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו יוביל את הפרויקט, שבמסגרתו יתגברו עובדים מכל יחידות הרשות את לשכות מינהל האוכלוסין ואת היחידה לייצור דרכונים, יצומצם זמן ההמתנה לדרכון לאחר הבקשה ויבוצעו פעולות נוספות. בכך יורחב היצע התורים העומד לרשות הציבור ויתווספו אלפי תורים חדשים בשבוע. נוסף על כך, במטרה לפנות כוח אדם נוסף שיוכל להתמקד במתן שירות בדרכונים החליט השר להאריך באופן גורף יותר מ-11,000 אשרות של זרים השוהים בישראל".

 

 

השר ארבל: "כמשרד שמטרתו היא מתן שירות לציבור הצבתי את הנושא בראש סדר העדיפויות. בכוונתי לקדם צירים רבים עד להבאת הסוגיה לפתרונה ולחזרה לשגרת שירות מהירה וראויה. מדובר במשימה לאומית, ואנו מחויבים להעניק מענה ממוקד מטרה שיביא לשינוי בטווח המיידי ויסייע להתמודד עם האתגר שעומד בפנינו לקראת חודשי הקיץ".

בלשכת האוכלוסין אומרים כי הם צופים עומס בלשכות: "אנו מבקשים מהציבור להתאזר בסבלנות רבה. אנו מעוניינים לתת שירות ומענה לכולם, ולשם כך תיתכן המתנה לא קצרה במקום. לקבלת שירות תתבקשו להביא תעודת זהות ודרכון קודם (אם יש) ולשלם מראש עבור התעודה כאן. עוד אומרים בלשכה כי נוכחותו של מבקש הדרכון היא חובה וכי ניתן להנפיק במסלול הזה גם דרכון ראשון.

 

שר הפנים משה ארבל ומנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו (צילום: רשות האוכלוסין וההגירה)

שר הפנים משה ארבל ומנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו (צילום: רשות האוכלוסין וההגירה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. זה לא נקרא לפתור את הפקק הזה

    תספקו דרכונים לאלו שכבר המתינו חודשים ונרשמו והגיעו ועדיין מחכים להנפקה חודשיים!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר