מדורה (צילום: Pklimenko/depositphotos.com)
מדורה (צילום: Pklimenko/depositphotos.com)

חב"ד נגד שירותי הכבאות: "קריאה אנטי דתית"

בעקבות הקריאה של שירותי הכבאות וההצלה לרשויות המקומיות לא לאפשר הדלקת מדורות בשטחן בל"ג בעומר, רב שכונת כרמל צרפתי יהודה גינזבורג מחב"ד טוען כי "ביטול אירועי המדורות יכול להתפרש כהחלטה אנטי דתית" ומבקש ממנהיגי העיר לאפשר הדלקת מדורות בצורה בטיחותית ומבוקרת

פורסם בתאריך: 2.5.23 10:44

תנועת חב"ד בחיפה קוראת למנהיגי הציבור בחיפה לאפשר הדלקת מדורות בל"ג בעומר (ערב החג יצוין ביום שני), וזאת בניגוד לקריאה של שירותי הכבאות וההצלה לאסור הדלקת מדורות. בחב"ד אף מכנים את הקריאה של שירותי הכיבוי "אנטי דתית".

רב שכונת כרמל צרפתי יהודה גינזבורג: "אירועי המדורות הם הפגנות אחווה שאסור לוותר עליה, במיוחד בתקופה כזו. בעבר הילדים היו מנצלים את הזמן שלפני ל"ג בעומר לאיסוף קרשים. המדורות הובילו לאחווה של ילדים ומשפחות, ועל זה אסור לוותר".

לדבריו, אפשר לצמצם את הסכנה: "מסורת של אלפי שנים אסור לגדוע. אני קורא למנהיגי העיר למצוא את הדרך להשאיר את המסורת ולקיים אירועי הדלקה בצורה בטיחותית ומבוקרת. ביטול אירועי המדורות יכול להתפרש כהחלטה אנטי דתית. אם בתי הזיקוק ממשיכים לעבוד כרגיל, אין סיבה שדווקא המדורות יפריעו. החלטה כזו בתקופה סוערת זו, בלי למצוא פתרונות מתאימים, יכולה להתפרש כהחלטה של קבוצה מסוימת, וחבל. צריך למצוא את הדרך לקיים את המסורת ואת האירועים הקהילתיים, ועד אז אני קורא לכולם להשתתף באירועי האחווה של חב"ד בעשרות מקומות בעיר אשר פתוחים לכולם ובחינם".

 

 

יצוין כי ענף הסברה והדרכת אוכלוסייה בשירותי הכבאות וההצלה פרסם הודעה תחת הכותרת "ל"ג בעומר השנה חוגגים אחרת ולא מדליקים מדורות", שבה נכתב: "אנו קוראים לכל הרשויות המקומיות ולתושבים לחגוג את ל"ג בעומר אחרת. לא להדליק מדורות ולקיים פעילויות אלטרנטיביות. ביחד נשמור על החיים ועל הטבע״. עוד צוין בהודעה כי רשויות מקומיות רבות בוחרות בשנים האחרונות לחגוג את ל"ג בעומר בשטחן ללא הדלקת מדורות ומציעות פעילויות אחרות. בהודעה מפנה ענף ההסברה את הציבור לאתר האינטרנט של השירות כדי למצוא פעילויות אלטרנטיביות.

בהודעה נכתב גם כי "משבר האקלים העולמי יצר תנאי שטח הגורמים להתפתחות שריפות ולהתפשטות מהירה שלהן. הדלקת המדורות גורמת לזיהום אוויר כבד ולפגיעה בקרקע. צמצום המדורות יגרום לשמירה על איכות הסביבה, על היערות, על החורשים ועל בעלי החיים. אם בחרתם להשתתף במדורה קהילתית באזור שהרשות העירונית הקצתה לכך, ודאו כיבוי מוחלט של האש והגחלים טרם עזיבה. ביחד נשמור על החיים, על הטבע ועל הסביבה".

 

המודעה שפרסמו שירותי הכבאות וההצלה

המודעה שפרסמו שירותי הכבאות וההצלה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. פינקלמן

    תגובת הרב אווילית. רב נכבד מצאו לכם מנהג אחר כמו לשפוך מים שלא יזיק לסביבה.

  2. עופר

    זה לא איכות הסביבה ולא דרגה לבעלי חייפ
    יום אחד של מדורות במדינה בגודל של פירור לא יהרוס את כדור הארץ כולו

    המטרה היא לפגוע בחגים ובמסורת ישראל

    זה לא הכבאות, אלא גופים פרוגרסיבים מהעולם ומישראל ששותלים מסרים סביבתיים כאשר בפועל מטרתם היא לפגוע במסורת ולהרחיק

  3. לאמור את האמת

    עובדי האלילים, מתפללים לפסלים, מבעירים מדורות, גורמים לזיהום נוראי. עדיף שיעברו למדינה אחרת. פרזיטים אוכלי חינם מזהמי סביבה.

  4. ניר

    לדבר נגד חרדים מבלי לחקור בשורש הדברים זה נטו חוסר אינטליגנציה!

  5. דלי

    כבוד הרב, כשאתה מדבר על אחווה זה צריך להיות דו כיווני. מה בדיוק מסמל אחווה בהתנגדות להשאת משואות ביום העצמאות? זה קרה הן בהתנגדות רבני חב"ד לדלקת המשואה על ידי הרב רוזנברג ובאיסור ואיומים על חני ליפשיץ להשאת משואה לאחר מכן.

  6. גילי

    לא הבנתי את הרב טיפש. אנחנו רוצים מעדיפים ומייחלים להחלטה אנטי דתית כל יום, על פני אנטי- אזרחית ואנטי -רפואית ואנטי -העולם- המתחשב- הנכון- הנאור -הנקי לך ללמוד אזרחות, בריאות, ואורח חיים שמתחשב בסביבה בבריאות בבני האדם ובהיגיון !!!!

  7. הציונות האנטי-יהודית במיטבה

    תהלוכת מריה הקדושה שסוגרת רחובות לאחר צהריים שלם זה בסדר
    חג החגים שמייצר חודש שלם של פקקי ענק בסופי שבוע וסכנה אדירה במקרה של מילוט זה בסדר
    מנגלים ביום העצמאות וחגיגות מוסלמיות שמדליקים מאות מנגלים זה בסדר
    רק לג בעומר גדול להם בעיניים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר