החניכים מהפנימייה הצבאית ודיירי אקים חיפה (צילום: אקים חיפה)
החניכים מהפנימייה הצבאית ודיירי אקים חיפה (צילום: אקים חיפה)

מרגש: הקשר המיוחד בין הפנימייה הצבאית לאקים חיפה

חניכים בפנימייה הצבאית לפיקוד של בית הספר הריאלי מאמצים דיירים מאקים חיפה, וזה מרגש כמו שזה נשמע. מנכ"לית העמותה: "בין שלושת החניכים לחמשת הדיירים - שתי קבוצות אוכלוסייה שככל הנראה לא היו נפגשות מעולם - נוצר קשר מיוחד שמצליח להתגבר על אתגרים רבים ולהעצים את הדיירים ואת המתנדבים"

פורסם בתאריך: 29.5.23 09:06

במסגרת תוכנית התנדבות של הפנימייה הצבאית שליד בית הספר הריאלי נרקם בשבועות האחרונים קשר מיוחד בין שלושה פנימיונים – נועה בירנבוים, עידו מרום ועילאי רזניק – ש"אימצו" חמישה דיירים במערך הדיור של עמותת אקים חיפה. לפחות פעם בשבוע נפגשים החניכים עם הדיירים, בני 70-45, חוגגים ימי הולדת ביחד, יוצאים לאימוני כושר, מבלים בקניון, מטיילים בטבע, משחקים וצופים בסרטים. 

"הקשר של כל הדיירים לחניכים בפנימייה הוא חם, מכבד ומחבק", מספרת ורדה אור ונונו, רכזת דירה במערך הדיור של אקים חיפה, "הדיירים ממש מחכים לרגע שבו הם ייפגשו. הם יושבים סביב השולחן לקפה ועוגה, עוברים סבב ושיתוף של כולם, משחקים במשחקי קופסה ויוצאים להליכה בסביבה. הדיירים הכירו לחניכים את שכונת ורדיה בטיולי הליכה בשכונה. לפעמים הם בוחרים סרט בנטפליקס וצופים בו עם פופקורן ושתייה, וכמובן חוגגים ימי הולדת תמיד ביחד. זו כימיה נדירה שלא ראיתי עד היום".

לפולינה טופורוב, דיירת בת 54, הזקוקה להדרכה בתחומי היומיום לא היה קל בהתחלה להיפתח לצעירים. אין לה משפחה קרובה, ולפני מות הוריה פנתה שכנה לרווחה כדי שידאגו לה למסגרת. טופורוב הגיעה לביקור בדירה, והרכזת סייעה בקליטתה. כיום היא  מתגוררת בחדר זוגי עם בן זוגה לחיים לאחר שהשניים התארסו, ואת המתנדבים מהפנימייה היא מכנה "המשפחה שלי".

יהודה מילר חגג לאחרונה יום הולדת 73. לאחר פטירת הוריו הוא התגורר עם אחיו, ובהמשך עבר לדירה עצמאית של העמותה. לפני כשלוש שנים עבר מילר ניתוח לבבי והועבר לדירה חצי עצמאית לצורך השגחה ומעקב בריאותי. היום הוא מתנדב בבית הספר גן אור לילדים עם מוגבלות שכלית של אקים חיפה, ומשפחתו לוקחת אותו לחגים, לימי הולדת ולאירועים מיוחדים. את יום ההולדת האחרון שלו הוא לא ישכח מכיוון שחבריו לדירה וחניכי הפנימייה חגגו לו יחדיו במסעדה. 

 

 

גם ישראל בורה לוי, בן 45, התחבר מאוד לחניכים. הוא נקלט לפני כחמש שנים בדירה עצמאית במרכז הכרמל. בת זוגו מתגוררת בהוסטל טשרניחובסקי של אקים חיפה, והוא ביקש להיות קרוב אליה. בורה לוי עובד בשכר כשליח במשרדי אקים, הוא עצמאי לחלוטין, אך זקוק להשגחה, להכוונה בריאותית, לתזונה מתאימה ולאורח חיים בריא. בורה לוי אוהב מאוד לשחק כדורסל עם הבנים.

מנכ"לית אקים חיפה מיכל סגל מציינת כי העמותה מהווה בית חם למתנדבים: "מקבלי השירות שלנו משוועים לקשר אישי ובין אישי, והמתנדבים מהווים מענה לנושא זה. את המדריכים הם פוגשים בכל יום, אך המתנדבים מגיעים במיוחד בשבילם. אנשים עם מוגבלות שכלית מתאפיינים בלב חם ובהוקרת תודה. הנתינה של המתנדב והאהבה של מקבל השירות יוצרות חיבור יוצא דופן. בין החניכים לדיירים – שתי קבוצות אוכלוסייה שככל הנראה לא היו נפגשות מעולם – נוצר קשר מיוחד שמצליח להתגבר על אתגרים רבים ולהעצים את הדיירים ואת המתנדבים. אנו קוראים לחברי הקהילה להצטרף לשורות המתנדבים שלנו ולקחת חלק בעשייה חברתית שבה לא רק נותנים אלא מקבלים כפליים".

עמותת אקים חיפה שומרת על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומעניקה להם שירותי חינוך וטיפול במטרה להוביל אותם למיצוי מלא של יכולתם ולהשתלבות מלאה בקהילה. במשך יותר מ-70 שנה שינו תוכניותיה של העמותה לחינוך ולטיפול את חייהם של עשרות אלפי ילדים, בוגרים ומזדקנים עם מוגבלות, כמו גם את חייהם של בני משפחתם. העמותה מפעילה מערך דיור, בית ספר לחינוך מיוחד, מרכז יום לבוגרים, מועדון חברתי ופעילויות נוספות שמובילות לביטוי עצמי, לבחירה חופשית ולמימוש יכולותיו של האדם בקהילה שבה הוא חי כאזרח התורם לחברה.

 

החניכים מהפנימייה הצבאית ודיירי אקים חיפה (צילום: אקים חיפה)

החניכים מהפנימייה הצבאית ודיירי אקים חיפה (צילום: אקים חיפה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר