שטח מיוער במורדות המערביים של הכרמל (צילום: רמי שלוש)
שטח מיוער במורדות המערביים של הכרמל (צילום: רמי שלוש)

מיליון שקל נוספים להכשרת אזורי חיץ לבלימת שריפות

בימים אלה מבצעת עיריית חיפה עבודות להכשרת אזורי חיץ ברחוב קשטן בשכונת סביוני דניה וברחוב שוהם בשכונת אחוזה. עד לסוף 2017 צפויים להיות אזורי חיץ סמוך לבתי הספר חוגים, הרצל ועירוני ה'

פורסם בתאריך: 26.7.17 14:10

עיריית חיפה מבצעת בימים אלה עבודות להכשרת אזורי חיץ לבלימת שריפות ברחוב קשטן בשכונת סביוני דניה וברחוב שוהם בשכונת אחוזה, וזאת במסגרת פרויקט הדרגתי שמטרתו היא ליצור חציצה בין שכונות המגורים לבין החורש הטבעי שבו טובלת העיר.

עד לשנה הנוכחית הכשירה העירייה רצועת חיץ (המכונה פסי אש) לאורך 33 ק"מ בעלות של כשישה מיליון שקל. השנה הקצתה העירייה כמיליון שקל להכשרת אזורי חיץ נוספים, ובהם רצועות חיץ בשכונות ורדיה, דניה ורמת אשכול. במסגרת התקציב השנתי תבצע העירייה עד לסוף 2017 עבודות ליצירת חיץ סמוך לבתי הספר חוגים, הרצל ועירוני ה'.

העבודות להכשרת רצועות חיץ, שרוחבן הוא 15-10 מטר, כוללות כריתת עצים לפי הצורך, פינוי גזם, דילול ענפים, ניקוי השטח מצמחים שעלולים לבעור ופעולה המוגדרת כ"הרמת נוף" שבמסגרתה בעצים שלא נכרתים מושארת הצמרת וכל הענפים נגזמים, תוך שמירת מרחק של כעשרה מטרים בין צמרות העצים, במטרה ליצור נתק בין מאסת חומר הבעירה מהקרקע לכיוון צמרות העצים.

"תהליך הכשרת אזורי החיץ בחיפה החל כבר בשנת 2012, ובכך הפכה חיפה לעיר הראשונה בישראל שפעלה בנושא", מסרה העירייה, והוסיפה כי התוכנית האופרטיבית ליצירת רצועות חיץ הוכנה בשיתוף עם הרשות הארצית לכבאות והצלה, ובמסגרתה מופו כל השכונות הנמצאות באזורי חורש טבעי. "דגש מיוחד ניתן ליצירת רצועות חיץ סביב מוסדות חינוך, מרכזים רפואיים ובתי אבות", נמסר מהעירייה.

ובתוך כך, לפי נתון שעליו דיווחה השבוע העירייה, מאז השריפה הגדולה בכרמל ניטעו אלפי עצים בשטחים שאותם כילתה השריפה, וזאת במסגרת תוכנית שיקום רחבת היקף. עד כה הושלמה נטיעתם של עצים בחורשות הסמוכות לרחובות הצוללת דקר, שז"ר ואידר, ובקרוב יחלו נטיעות גם סמוך לכביש פרויד.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום
    איזור חיץ ברוחב 10-15 מטר זה כמו לרוקן את הים בכפית.
    איזורי אלו לא יעכבו ובוודאי שלא ימנעו התפשטות אש במקרה של סערת אש כמו שחווינו. בל נשלה את עצמינו.
    קיימים פתרונות אחרים, יותר זולים, יותר סביבתיים ויותר יעילים כמו למשל פריסת רשת צינורות ומתזים בקו בעצים או פנימה. במקרה של התקרבות אש, ניתן להזינם מהידרנטים של מים או ממיכליות רגילות (לא צריך מיכליות כיבוי או ממי בריכות השחיה של התושבים שיש להם. מסך הטיפות ירטיב את העצים יקטין את עוצמת הלהבות ויעצור או יכבה ענפים ואיצטרובלים בוערים מלעוף לפני קו האש.
    העלות תהיה פחות מעלות פריצת חיץ אש (והעלות חד פעמית). גם עלות התחזוקה של המערכת זולה מעלות התחזוקה של חיץ אש (אותו צריך לנקות ולפרוץ אחת לשנה).
    תודה

    שמר שלו – חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר