בית הנערים של עלם (צילום: עמותת עלם)
בית הנערים של עלם (צילום: עמותת עלם)

החשש התממש: העירייה העבירה לעלם רק כשליש מהחוב

בעקבות הפרסום ב"כלבו - חיפה והקריות" על חוב מצטבר של 1.2 מיליון שקל שחייבת עיריית חיפה לעמותת עלם ואשר מאיים על המשך פעילותה בעיר,  העבירה העירייה לעמותה 385,195 שקל בלבד. מנכ״לית העמותה טלי ארז: "אם לא נקבל תשובות ברורות ולוחות זמנים ניערך לסגירה של המרכז בלב כבד מאוד"

פורסם בתאריך: 27.7.23 10:50

לא להאמין: עיריית חיפה אמנם העבירה כסף לעמותת עלם, אך מדובר רק בשליש מהחוב שאותו היא חייבת לעמותה. בעקבות הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" על חוב מצטבר של 1.2 מיליון שקל שחייבת העירייה לעלם ואשר מאיים על המשך פעילותה של העמותה בעיר,  העבירה אתמול (רביעי) העירייה לעמותה 385,195 שקל בלבד, ללא כל דברי הסבר ופירוט מדוע לא הועבר כל הסכום ואם בכוונת העירייה להעביר את יתרת הסכום.

כזכור, בתגובה לפרסום אתמול מסרה העירייה בתגובה: "פקודת התשלום לעמותה הושלמה ונחתמה, והודעה בנושא נשלחה לעמותה".

בעלם, שם חששו כי העירייה לא תעביר את הסכום במלואו, קיבלו בתדהמה ובאכזבה קשה את הסכום הנמוך שאותו קיבלו. גם הם לא תיארו לעצמם עד כמה אטומים בעירייה. כעת נערכים בעמותה להפסקת פעילותה בחיפה, ומשמעות הדבר היא השלכתם אל הרחוב של כ-100 ילדים ובני נוער אשר עוסקים בזנות.

 

 

עלם, שהוקמה לפני 40 שנה, היא עמותה למען נוער במצבי סיכון שפועלת ב-52 פרויקטים הפזורים ב-42 יישובים ברחבי הארץ, ובהם חיפה, קרית ים וטירת כרמל. העמותה פועלת בשיתוף עם משרד הרווחה ומציעה מענים לבני נוער המתמודדים עם מצוקות. רבים מהפרויקטים של עלם הם בשיתוף עם משרדי ממשלה, עם רשויות מקומיות ועם גופים פילנתרופיים, והעמותה מייעצת לאו"ם בתחום הנוער בסיכון בישראל.

"לאור התנהלותה של העירייה לא יהיה מנוס מלהפסיק את השירות שלנו בחיפה", אומרים בעלם, "זו העיר היחידה בארץ שבה אנחנו נתקלים באטימות, בחוסר שיתוף פעולה ובחוסר שקיפות מצד העירייה".

מנכ״לית העמותה טלי ארז: "בכוונתי לפנות לאנשים האחראים בעיריית חיפה ולמשרד הרווחה בבקשה לקבל הסבר על התשלום החלקי והבהרה מתי יועברו שאר הכספים. אין לנו בעלם רצון או אינטרס לסגור מרכז שנותן מענה שאין כמותו בחיפה והסביבה, אבל אם לא נקבל תשובות ברורות ולוחות זמנים ניערך לסגירה של המרכז בלב כבד מאוד".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. בני שטן

    ולא נותר אלא לאחל לכל הנהלת העירייה להזדקק לעזרתן של עמותות כאלה.
    כל אחד ואחד מכם הוא פרצופו של הרוע.

  2. אנרכיפאי

    ומה לגבי לשאול את העיריה אודות יתרת הסכום? האם היא מתכחשת לחוב? טוענת שתשלם בקרוב? בעוד זמן רב?

    השלימו את הכתבה…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר