"קראון איריס" של חברת מנו (צילום: חגית הורנשטיין)
"קראון איריס" של חברת מנו (צילום: חגית הורנשטיין)

"מנו מנצלת אנשים שרכשו כרטיסים במיטב כספם"

רבים מהנוסעים שהיו אמורים להפליג היום לשיט תענוגות על הספינה "קראון איריס" טוענים כי חברת מנו ספנות מסרבת לבטל או לדחות את בקשתם. אחת מהנוסעות: "אנחנו מדינה אבלה, אין סיכוי בעולם שחברה ישראלית תעשה דבר כזה". מנו בתגובה: "מפליגים שרכשו כרטיסים להפלגות יוכלו לפנות למוקד ולבטל את הזמנתם"

פורסם בתאריך: 12.10.23 12:14

החיפאים כבר התרגלו לראות בעונת הקרוזים ספינות תענוגות קשורות לרציפי הנמל – כשאחת מפליגה ואחרת תופסת את מקומה – וכך הן מצדיקות את התואר שלה זכתה חיפה השנה כאחד משלושת יעדי הקרוזים המצטיינים בעולם.

גם היום (חמישי) תצא הפלגת תענוגות על האונייה "קראון איריס" מנמל חיפה לנמל לרנקה, אבל עשרות לקוחות של חברת מנו ספנות דווקא ירצו לשכוח את היום הזה. אחת מהן היא יולי כהן שלום, אם לארבעה ילדים, שמנסה מאז היום הראשון למלחמה לבטל את נסיעתה, אך נתקלת בחומה בצורה.

"בכל יום שעבר מאז אני מנסה לתפוס מישהו, מענה אנושי, ורק מקבלת הודעה במענה קולי שאם נתב"ג פתוח אז גם נמל חיפה פתוח, שאין שום ביטול ושההפלגות יוצאות כרגיל", היא אומרת, "כשמישהי כבר חזרה אלי, הנציגה שאלה אותי מאיזו סיבה אני רוצה לבטל. 'מה?', אמרתי לה. נשארתי בהלם. תכננתי לבקש דחייה, שזה מאוד הגיוני בימים אלו. אני לא רוצה שיחזירו לי כסף ולא כלום, רק דחייה, אבל גם זה לא ניתן לעשות. הם מנתקים לאנשים את הטלפון בפנים".

כהן שלום הגדילה לעשות כשפתחה קבוצת ווטסאפ תחת השם "שיט מנו ספנות 15-12 באוקטובר", שבה יש כבר עשרות משתתפים, ומהבוקר הקבוצה רועשת וגועשת. "מי שההפלגה שלו היום לא יקבל כלום בחזרה, ויותר מזה – הנציגה אמרה לי שחברת מנו היא זו שדאגה להחזיר נוסעים של חברות אחרות, אז שאפסיק לצרוח עליה", כתבה ליאת מוסקוביץ'. נוסעת אחרת סיפרה שהיא היתה אמורה להגיע להפלגה היום ולא מוכנים לזכות או לתת לה תאריך חלופי. נוסעת נוספת כתבה: "מנו לא מוכנים לבטל לי את ההפלגה שמתוכננת לצאת ביום ראשון, 15 באוקטובר. אני גרה בדרום, אנחנו מבוגרים ושרויים בחרדה. מה עושים? אני רוצה את הכסף בחזרה".

נטע ערוסי חושבת שרק פרסום השיחות של הנוסעים עם נציגי המכירות של החברה יעזור: "שכל המדינה תשמע על חוסר הרגישות שבו החברה הזו מתנהלת. לצערי הרבה נטבחו פה ילדים וקשישים, עשו לנו רצח עם, חיילים נמצאים בחזית ומקריבים את חייהם למעננו, וכל המדינה מדממת ונלחמת למען הקיום שלנו. הסברתי להם שלא צריך צו 8 או מגורים בדרום, שכולנו כאן במלחמה ושאני לא אנטוש את ארצי בשעת צרה. לא מדובר בפחד לנסוע להפלגה, והכסף כבר לא מדבר. העניין הוא חוסר רגישות והיעדר אמפתיה למדינה. זה הדבר שהכי שבר אותנו. אנחנו מדינה אבלה, אין סיכוי בעולם שחברה ישראלית תעשה דבר כזה".

תמשיכי להפליג איתם?

"הייתי נוסעת קבועה שלהם, וזה לעולם לא יקרה יותר. אני אחצה את הים התיכון בשחייה ולא אדרוך יותר על ספינה שלהם. יש פה פגיעה בזהות הלאומית של עם ישראל".

 

 

אחד ממשתתפי קבוצת הווטסאפ שיתף את מה ששלחו לו ממחלקת שירות הלקוחות של מנו: "ניתן להקפיא את ההפלגה רק באחד מהמצבים הבאים – צו 8 או צו 8 לקרוב משפחה מקרבה ראשונה; כוחות הביטחון והרפואה; ותושבי הדרום. ​לשאר הנוסעים, ההפלגה מתקיימת כסדרה. אם ביצעתם ביטוח נסיעות לחו"ל תבדקו איתם אם הפוליסה מכסה". 

ולריה דמיטרייב העלתה פוסט בעניין בדף הפייסבוק שלה: "עוד לא קברנו את מתינו באדמה, בני משפחותינו מגויסים למלחמה, ויש חברות שעוסקות בממון ובהון. הזמנו שיט לקפריסין במנו ספנות. ההפלגה יוצאת בחמישי מנמל חיפה. כמובן שכמו כל ישראלי ביקשנו לבטל, להישאר בארץ, להתנדב, לתמוך ובוודאי לא לצאת לשיט תענוגות. תעשו פרצוף מופתע – מנו ספנות מתעקשת שלא ניתן לבטל או לדחות, שאין החזר כספי. אם לא באת – שילמת. אני לא מבינה איך חברה ישראלית לא מאפשרת ביטול או דחיה של שיט, כשכל היום אנו בהלוויות או בניחום קרובים, חברים ושכנים. שתפו כדי שכולם ילמדו מה דעתה של מנו ספנות לגבי חגיגות ופסטיבלים בשעתה הקשה של ישראל. בושה!".

גם שיר שגיב העלתה פוסט בדף הפייסבוק שלה וכתבה: "ברצוני לשתף אתכם בביזיון שנעשה לנוסעים דרך חברת מנו ספנות. אנשים רבים שקבעו הפלגה מראש פנו לחברה בבקשה לדחות את נסיעתם מהסיבה הברורה – כולנו באבל לאומי, כולנו חווים כרגע קשיים, אנשים נאבקים בחייהם למען המדינה שלנו, כיצד נוכל לצאת וליהנות בעוד זה המצב? ציפינו להבנה, במיוחד מחברה ישראלית, אך נענינו בשלילה ובחוסר אכפתיות למצב. לאחר בירור עלה כי עשרות ישראלים שיש להם כרטיסים להפלגה ביום חמישי נענו בסירוב, וכעת הם לא יודעים מה לעשות. אני פונה בשם כל הלקוחות המאוכזבים ומבקשת להפיץ את הנושא. לא ייתכן שהם מנצלים אנשים שרכשו במיטב כספם כרטיסים לחופשה ולא יוכלו ליהנות ממנה".

שגיב הוסיפה כי "לכל אלה שטוענים על הוצאת השיט לישראלים שנתקעו בחו"ל, לא מדובר במעשה אצילי ומיוחד. החברה גובה כסף עבור ההפלגה (לגיטימי), ויחד עם זאת מנצלת את העובדה שנופשים רבים לא מגיעים בגלל המצב, מעלה נוסעים מיעד העגינה בחזרה לישראל ומרוויחה פעמיים (לא לגיטימי). כל החברות הזרות ביטלו והחזירו את הכסף, איפה אתם עומדים בסיפור? לנצל עשרות אנשים בזמן שכזה זה בהחלט שפל המדרגה. תתביישו!".

בדיוק על העניין הזה כתבה אתמול (רביעי) אלינור מנצ'ל החיפאית בפייסבוק: "בזה הרגע חזרנו לארץ עם 800 ישראלים נוספים במבצע סופר מורכב שיזמה חברת msc המופלאה. בעקבות המצב, האונייה קיצרה הפלגתה ובצדק, שינתה נתיב והפליגה לקפריסין, שם המתינה לנו בלילה אונייה מטעם מנו שנשכרה בתשלום כמובן על ידי msc קרוז, שגם מימנו את מבצע החילוץ המורכב שחווינו כולנו. אין לי מילים כדי לשבח את חברת msc שפעלה ללא לאות ובמסירות אין קץ בבקשות הישראלים ונתנה מענה ופתרון לכל. העיקר שאנחנו כאן. אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת".

מנצ'ל, את נשמעת כועסת. מה מרגיז אותך בכל הסיפור הזה?

"שמהללים את חברת מנו כאילו היא החזירה אותנו ארצה באיזה מעשה הירואי ובחינם. חזרנו לארץ עם מנו, אך ממש לא בחינם. MSC שכרה בתשלום אונייה שתחלץ אותנו לארץ. זה לא נעשה בחינם או בצניעות. כל הכבוד למנו שלקח על עצמו את המשימה, אך צריך לדייק בפרטים".

מחברת מנו נמסר: "החברה ממשיכה בימים אלה לבדה בשמירת הקשר הימי בין ישראל לחו"ל ובהחזרתם לארץ של ישראלים רבים שנתקעו בחו"ל, בעקבות ביטולי הפלגות וטיסות של חברות זרות. בהתחשב במצב המלחמתי ובאווירה הכללית החליטה החברה שמפליגים אשר רכשו כרטיסים להפלגות יוכלו לפנות למוקד במייל [email protected], לבטל את הזמנתם ולקבל אפשרות למימוש הכספים להפלגות המתוכננות בשנת 2024. מנו ספנות מחזקת את אנשי כוחות הביטחון הנלחמים על חירותנו, משתתפת באבל המשפחות השכולות, מאחלת רפואה שלמה לכל הפצועים והחזרה מהירה של החטופים לחיק משפחותיהם. החברה תמשיך להעניק שירות מירבי בימי מלחמה ושלום לכל אזרחי המדינה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אלי

    כמה ימים אחרי אסון לאומי בקנה מידה שגם לא נראה בעולם המערבי. חברה ישראלית בוחרת לצאת לשיט תענוגות (קזינו, הכל כלול, צוותי בידור, טיולי יום ומה לא). אין גבול לאטימות.

  2. יהודה

    בושה וחרפה תופעה קלאסית של חברה ישראלית חזירה
    עם ערכים יושרה אפס
    בעלי מנו מנכל מנו זה אמיתי?? אמרה יפה לקוחה תצא בשחיה ולא איתם.
    אכן זה רעיון מעולה וניישמו.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חולק עליכם.
    שלחתי מייל למנו תוך 10 דקות הם נתנו לי להקפיא את השייט עד סוף 2024 בלי בעיה.

  4. יובל

    לכל המעליזים על מנו ספנות -תתביישו. הכתבה הזאת מלאה באי דיוקים בלשון המעטה. הכותרת מנותקת מהמציאות מנו ספנות לא מנצלת אף נוסע. החברה הודיעה שניתן לבטל אל ההפלגה היום ולקבל אפשרות לניצול הכרטיס למועד אחר בהפלגות במשך עונת 2024. בשל עומס על המוקד , מרבית העובדים גוייסו למילואים ניתנה אפשרות לפנות במייל. מי שכתב במייל גם אם לא נענה מייד בגלל העומס יקבל אפשרות להפליג במועד אחר. בניגוד לחברות זרות שהפסיקו בבת אחת את הגעתן לחיפה מנו ספנות המשיכה לשמור על הקשר הימי עם ישראל. משרד התחבורה שיגר מכתב תודה לעובדי מנו ספנות ולהנהלתה על התגיסותם בהבאת ישראלים מחו"ל בתקופה זו.

  5. איציק

    איכס גועל נפש של חברה רק כסף מעניין אותם והם קוראים לעצמם חברה ישראלית רואים תאנשים במצבים כאלה טוב לדעת אם חשבתי פעם לסוע איתכם אז כבר אני מוציא אתכם מהרואש

  6. אורן

    זבל של חברה אפילו חברות השייט הזרות הבינו שאין טעם להוציא הפלגה ולכן שלחו הודאות ביטול לכולנו במצב כזה עצוב למי יש חשק בכלל להפליג ולראות את כול הבלאגן. לפי דעתי הראשונה לבטל היתה אמורה להיות מנו ספנות. לא למי שרוצה לבטל אלה בדיוק כמו שעשו שאר הספינות אות הזדהות עם הקורבנות הנופלים והחטופים ובכלל עם תושבי ישראל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר