טלה מהמשלוח שעל הספינה מפורטוגל (צילום: ישראל נגד משלוחים חיים)
טלה מהמשלוח שעל הספינה מפורטוגל (צילום: ישראל נגד משלוחים חיים)

האם עגלים וטלאים חיים חולים נפרקו בנמל חיפה? (וידאו)

לפי מידע שהגיע לח"כ שרן השכל, על אונייה עם משלוח של בעלי חיים פרצה מגיפה. שר החקלאות אורי אריאל הורה למנוע את הפריקה אם יש ממש בטענות, ולמרות זאת בעלי החיים נפרקו

פורסם בתאריך: 8.8.17 23:11

משלוח של עגלים וטלאים הגיע היום לנמל חיפה באונייה שהפליגה מפורטוגל, ולפי מידע שהגיע ללשכתה של ח"כ שרן השכל, בקרב בעלי החיים שעל סיפון פרצה מגיפה חמורה. השכל פנתה במכתב לשר החקלאות אורי אריאל בבקשה לבדוק את הדברים. "מפנייה שהגיעה ללשכתי עולה כי על ספינת הובלה העושה דרכה מפורטוגל לישראל, שעליה נמצאים עגלים וטלאים, התפרצה מגיפה חמורה", היא כתבה, "בפנייה נמסר כי על הסיפון אין וטרינר וכי לצוות האונייה נדרש סיוע וטרינרי דחוף. אבקש את כבודו להורות על קיומה של בדיקה אם יש בטענות אלו דבר, ובהתאם להורות על עגינת הספינה במהלך המסע לצורך בדיקה רפואית מקצועית, ולחילופין על החזרתה לחופי פורטוגל לפני הגעתה לישראל".

בתגובה שלח אריאל מכתב למנהל השירותים הווטרינריים ד"ר שלמה גראזי שבו נכתב: "על מנת לשמור על בריאות הציבור ועל מנת למנוע צער בעלי חיים באוניית הייבוא של העגלים אשר עושה את דרכה לישראל מפורטוגל אבקשך לפעול מיידית כדלקמן: 1. לבחון את התלונות בדבר צער בעלי חיים ופגיעה בבריאות הציבור. 2. אם יתברר כי התלונות נכונות אני מנחה אותך לפעול בכל דרך משפטית אפשרית כדי למנוע את המשך הפגיעה בבעלי החיים ובבריאות הציבור ולמנוע, ככל שיימצא לנכון, את פריקת העגלים בישראל".

לפי מידע שהגיע מפעילי ארגון ישראל נגד משלוחים חיים, אנשי משרד החקלאות אכן ביקרו בספינה היום, לפני תחילת הפריקה, אך פניות למשרד לגבי תוצאות הבדיקה לא נענו. מאז הצהריים יצאו מהנמל עשרות משאיות עמוסות בטלאים שהגיעו על סיפון האונייה. ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי חברי כנסת נוספים, ובהן ח"כ יעל כהן פארן, פנו למשרד החקלאות, וגם הם לא נענו.

 

צילום: ישראל נגד משלוחים חיים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר