רכבת (צילום: רכבת ישראל)
רכבת (צילום: רכבת ישראל)

הממשלה אישרה את פרויקט הכפלת מסילות החוף

עם השלמתו של פרויקט הכפלת מסילות החוף בין חיפה לתל אביב יתאפשר לרכבת לנסוע במהירות של 250 קמ"ש, וזמן הנסיעה מחיפה לתל אביב יתקצר ל-30 דקות בלבד, כאשר בשעות השיא תצא רכבת מהתחנה בכל חמש דקות. לפי ההערכות, הפרויקט יושלם לאחר שנת 2030

פורסם בתאריך: 24.12.23 16:31

הממשלה אישרה היום (ראשון) את פרויקט הכפלת מסילות החוף בין חיפה לתל אביב. אישור הפרויקט הוא צעד ראשון בדרך לקו רכבת מהיר בין חיפה לתל אביב, ועם השלמתו יתאפשר לרכבת לנסוע במהירות של 250 קמ"ש, וזמן הנסיעה מחיפה לתל אביב יתקצר ל-30 דקות בלבד, כאשר בשעות השיא תצא רכבת מהתחנה בכל חמש דקות. לפי ההערכות, הפרויקט יושלם לאחר שנת 2030.

אישור התוכנית התאפשר לאחר שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ורכבת ישראל השלימו את הליך התכנון הסטטוטורי להכפלת מסילות החוף בין תחנת חיפה חוף הכרמל לשפיים, בהתאם לתוכנית הלאומית תת"ל 65א', ולאחר שבחודש יוני החליטה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לדחות את העררים שהוגשו על החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף) לאשר את התוכנית להכפלת מסילת החוף.

 

 

התוכנית כוללת שדרוג של המסילות הקיימות שבהן תתאפשר נסיעה במהירות של 160 קמ"ש, הוספת שתי מסילות חדשות שמתוכננות למהירות של 250 קמ"ש, והוספת שתי מסילות פרבריות בין נתניה לשפיים.

שרת התחבורה מירי רגב: "עם כניסתי לתפקיד הצבתי חזון של חיבור כל מדינת ישראל ברשת של רכבות מהירות, ואת החזון הזה אנחנו מממשים כאן שלב אחר שלב, מסילה אחר מסילה. ההחלטה, שאושרה בוועדה לתשתיות לאומיות והיום גם בממשלה, מוסיפה נדבך חשוב לפיתוח רשת המסילות, והיא תאפשר לפתוח את 'צוואר הבקבוק' במקטע העמוס ביותר בישראל – קו חיפה-תל אביב".

מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה: "חיבור המטרופולינים הגדולות באמצעות שדרת מסילות מתקדמת שבה ייסעו רכבות מהירות המגיעות ל-250 קמ"ש הוא חוליה מרכזית בתוכנית הפיתוח האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל. מיד עם סיום כל ההליכים התכנוניים נצא לשלב הביצוע, שבסיומו תעמוד רכבת ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות ביותר בעולם מבחינת שירות רכבתי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיריית חיפה צריכה להעביר החלטה לקרוא לרחובות ולשבילי ההליכה בהרחבת נאות פרס ב-ג'
    על שם החיילים שנפלו במלחמת חרבות ברזל. ולהקדיש בנייני ציבור בשכונה להנצחת הנופלים והפצועים.
    את שם השכונה צריך לשנות ל"ביחד ננצח".

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר