שר התחבורה ישראל כץ. יהיה שדה תעופה (צילום: שושן מנולה)

"אנחנו מקימים שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד"

שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי המאבק של ראשי הרשויות והתושבים באזור העמק נדון לכישלון, אך הבהיר: "נביא מטוסים שלא עושים רעש, לשדה התעופה בחיפה אני לא קורא בינלאומי"

פורסם בתאריך: 9.3.17 09:09

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הודיע כי למרות מחאת ראשי הרשויות בעמק יזרעאל יוקם שדה תעופה משלים לנתב”ג במתחם רמת דוד. הדברים נאמרו בטקס חנוכת קו התעופה חיפה-אתונה שהתקיים ביום חמישי שעבר בשדה התעופה בחיפה. כץ אמר בטקס כי הגידול בהיקף הטיסות לארץ הוא משמעותי ולכן המדינה זקוקה לעוד שדה תעופה גדול. “אני לא קורא לשדה התעופה בחיפה ‘בינלאומי’ כי את זה אנחנו מקימים ברמת דוד. אני מקווה שאין כאן אף אחד מעמק יזרעאל כדי שלא יתחילו עכשיו למחות. נבנה שדה תעופה שקט ונביא מטוסים שלא עושים רעש”.

כפי שפורסם כאן בעבר, החלטת הממשלה מיולי 2011 מכירה בצורך להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב”ג שיופעל באמצעות הסקטור הפרטי. באוקטובר 2011 החליטה הממשלה שהשדה הנוסף יוקם ברמת דוד, ובנספח תכולת עבודה “בחירת חלופות לאיתור שדה תעופה בינלאומי לנתב”ג” מאפריל 2016 נכתב: “השדה יתפקד כשדה אזורי שימשוך ביקושים לאזור אירופה ואגן הים התיכון במרחק של עד חמש שעות טיסה, ויתמחה בטיסות מוזלות במודלים הקיימים כיום באירופה ואינם קיימים עדיין במדינת ישראל”.

שר התחבורה ישראל כץ בשדה התעופה בחיפה (צילום: שושן מנולה)

כץ בטקס בשדה התעופה בחיפה (צילום: שושן מנולה)

מכרז שפרסמה לאחרונה חברת נתיבי ישראל – החברה הלאומית לתשתיות תחבורה לתפקיד ראש מינהלת הקמת שדה תעופה בדרג סמנכ”ל נסגר בשבוע שעבר וגרם לחששות כבדים בעמק. למרות שלא צוין שם היכן יוקם השדה משוכנעים ראשי הרשויות באזור שמדובר במתחם רמת דוד. השבוע הגיעה משלחת של ראשי רשויות מקומיות שמתנגדים לתוכנית לישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת, ובהם ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ראש המועצה המקומית קרית טבעון דוד אריאלי וראש המועצה המקומית רמת ישי עפר בן אליעזר, כשהם מתוגברים בראשי רשויות מהדרום שהביעו את דעתם הנחרצת ששדה התעופה המשלים חייב לקום בדרום הארץ ולא בצפונה.

חולבסקי: “בפתח דברי הבעתי את הערכתי והוקרתי ליו”ר ועדת הכלכלה ח”כ איתן כבל. הדגשתי שבמדינה קטנה ומאוימת כמו ישראל השדה חייב להיות בנגב או בים ושאסור להחריב את עמק יזרעאל, שהוא עמק חקלאי וריאה ירוקה מכל הבחינות – דמוגרפית, גיאוגרפית, כלכלית חקלאית וסביבתית. הוספתי שהשדה צריך להיבנות בצפון הנגב. אני מאמין שכבל ישכיל להוביל את הדיונים בוועדת הכלכלה כך שייפתח פתח לשינוי כוונת הממשלה להקים את השדה בעמק יזרעאל. כל הכבוד לפעילי מטה המאבק על נחישות, רצינות, מעורבות, אכפתיות, עקביות והתמדה. אני מאמין שבמאמץ משותף של כל ראשי הרשויות בעמק ובדרום ושל התושבים נצליח במאבק”.

בן אליעזר: “שדה תעופה משלים לנתב”ג ברמת דוד יגרום לזיהום אוויר, לזיהום אור ולמפגעי רעש. אנחנו חיים במרקם כפרי, תרבותי וחברתי שייפגע. הקמת שדה תעופה באזור תביא גם לסתימת דרכי הגישה בכבישי העמק. אנחנו רוצים שקיפות ולהיות שותפים בהליך קבלת ההחלטות – דבר שלא היה עד עכשיו. צריך לזכור שחיל האוויר הוא של הצבא ושהצבא הוא של העם, ולא המצב שמצטייר כיום ולפיו העם הוא של הצבא והצבא הוא של חיל האוויר”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. יהודה

    שחצן שחושב שבכוחניות אפשר לקדם תוכנית מטומטמת שגם הוא יודע שלא תיתן מענה לצרכי התעופה בישראל בעוד 15 – 20 שנה.

  2. אילן, תושב העמק הנהדר

    התגובה של ישראל כץ רק מראה שהוא בלחץ מהתנגדות התושבים וראשי הראשויות. הוא קיווה לקטוף עוד קרדיט על הקמת שדה תעופה שיקום במהירות וכעת הוא מבין שירה חץ למטרה הלא נכונה, ועובדה שתכנית העבודה של משרד התחבורה לשנתיים הקרובות נכנס הנושא של בחינת שדה תעופה בים כפרוייקט.
    המשך לחץ והתנגדויות של תושבי העמק וראשי הראשויות יביאו את הממשלה לבחון בשנית את ההחלטה האומללה ולשקול ברצינות את צרכי המדינה בשנים הבאות, את התועלת לעומת הנזק במיקום שגה התעופה ואז אולי יקבלו את המלצות המומחים שיקום שדה תעופה בעמק הוא המקום הגרוע ביותר, המלצות אלו פשוט לא נידונו בממשלה וההחלטה עברה בשקט במסגרת חוק ההסדרים מבלי שניתן לה תשומת לב

  3. אדריכל דור בן צבי

    חוסר תרבות מביא לפגיעה במרחב, עוד אספלט על האדמה, עוד פגיעה בטבע, עוד פגיעה, עוד יד להשמדת ערכי התרבות והיסטוריה. איזה תיירות תצמח מאספלט? איזה תרבות יכולה להתפתח על מסלולים? הכרמל, הגלבוע והגליל, גבעת המורה, הר תבור, נצרת. כל אלו יפגעו ולא יצמחו ממרחב אווירי בינלאומי סגור. להרוס זה קל. לשמור ולבנות תרבות זה לוקח זמן, זמן רב. לצערי יש חוסר מעוף בהחלטות שכאלו.

  4. פרידמן

    יש פסק דין חלוט בשמיים קם שדה תעופה ברמת דוד. אמן כן יהי רצון.

  5. הנוסע המתמיד

    אומרים כן! לשדה בעמק יזרעאל
    הצטרפו אלינו בפייסבוק:
    "בעד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל"

  6. אייל

    כל הכבוד לשר ישראל כץ אנחנו בעמ2 מחכים ומצפים כבר לשדה תעופה פה יוזמה שתקביץ פה את העמק כל הכבוד כל תושבי האזור מאוד רוצים בכך כל שאר המתנגדים זה ממניעום כלכלים אישים בלבד

  7. הייז

    רוצים וכמהים ומשתוקקים לשדה תעופה אזרחי, בינלאומי ברמת דוד. אמן.

  8. מני

    האם נעלמה מעיני השר הנכבד המשמעות האדירה לנגב של שדה תעופה שני בנבטים? כולם מדברים על כך ששדה תעופה ברמת דוד ישרת מעל יותר מ-2 מיליון אנשים מצפון הארץ. אבל זה כמו שאלת הביצה והתרנגולת. שדה תעופה בנבטים יתרום תרומה אדירה לתעסוקה לתיירות לחקלאות ולתעשייה בנגב וממילא יעודד מעבר של אוכלוסיה גדולה לישובים שם. אולי צריך להגדיל משמעותית את שדה התעופה ליד חיפה ולתת בכך מענה לתושבי הצפון שלא יצטרכו לנסוע עוד דרומה בדרכם לחו"ל. אבל חייבים,ממש חייבים לבנות שדה תעופה בינ"ל בנבטים. זה כ"כ מתבקש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר