העבודות לקראת הקמת המסעדה החברתית (צילום: עמותת רובין פוד)
העבודות לקראת הקמת המסעדה החברתית (צילום: עמותת רובין פוד)

עמותת רובין פוד פותחת בית קפה חברתי בשוק תלפיות

בית הקפה של העמותה, אשר פועלת למניעת בזבוז מזון, יעבוד לפי עיקרון של שלם כפי יכולתך. לצורך תפעול בית הקפה והמשך פעילות העמותה היא פתחה השבוע בקמפיין מימון המונים בהדסטארט

פורסם בתאריך: 28.2.18 10:26

עמותת רובין פוד, הפועלת למניעת בזבוז של מזון, תפתח ביום רביעי הבא, 7 במרץ, בית קפה חברתי בשוק תלפיות. השבוע פתחה העמותה קמפיין של מימון המונים בהדסטארט להפעלתו ולתחזוקתו של בית הקפה ולהמשך פעילותה של העמותה ברחבי הארץ. התפריט של בית הקפה, שייפתח ברחוב סירקין 24, ישתנה מדי יום ויתבסס על מזון שרובין פוד מצילה מחקלאים, משווקים ומחנויות. המנות היומיות ייכתבו על לוח גיר ויכללו סלטים, מאפים ותבשילים.

המעצב הגרפי שי רילוב, שהקים את העמותה ביחד עם השף קובי קרולה ועם הצלמת נועה קוזק, מבטיח מנות מפתיעות ואוכל עדתי שיזכה לפרשנות חדשנית ויצירתית. לדבריו, אלמנט מקורי נוסף הוא שהסועדים יוכלו לשלם על המנות כל סכום שיחליטו "לפי כמה שהיה טעים וכמה שהם אוהבים את היוזמה ורוצים שהיא תצמח ותשפיע". לצד התפריט המשתנה יוצעו מוצרים קבועים שמחירם יהיה קבוע ויתאים לכל כיס.

על המבנה, ששימש בעבר כאיטליז, המליצו לרובין פוד חברי עמותת ארץ עיר שמקדמת יזמות חברתית בפריפריה ושהחלה לאחרונה לעסוק בחידוש שוק תלפיות. חלק מהציוד לבית הקפה מקורו בתרומות, ואת הציוד החסר מקווים חברי העמותה להשלים בעזרת קמפיין ההדסטארט.

רילוב מציין כי עמותת רובין פוד הוקמה לפני כשנתיים וכי "הרעיון מאחורי הפעילות שלנו הוא פשוט – ליהנות מהאוכל במקום לבזבז אותו. חשוב להדגיש שהמזון שבו אנחנו משתמשים אינו מזון שנזרק אלא מזון נהדר שהיה מתבזבז מסיבות שונות אם לא היינו מצילים אותו. מדובר למשל במוצרים שמסיבות אסתטיות או לוגיסטיות לא עוברים הלאה לצרכנים, מוצרים שיש מהם עודפים או מוצרים שאריזותיהם הן פגומות".

 

 

בתחילת דרכה יזמה רובין פוד פעילות של מזנון ברחוב מסדה שהאוכל בו הוכן ממוצרים שהוצלו משווקים, והצלחתה של הפעילות עודדה את היוזמים להמשיך לפעול. "עשינו ניסיון וראינו שאנשים מתלהבים ולוקחים חלק ביוזמה", אומר רילוב, "כבר אז התחלנו לחלום על מקום משלנו שמבוסס על העיקרון של שלם כפי יכולתך".

בשנתיים שחלפו הורחבה פעילותה של העמותה והתפשטה אל מחוץ לחיפה, וכעת היא כוללת קייטרינג, שוק קח-תן, סדנאות בישול, הרצאות לאנשי ציבור ולחברי כנסת ופעילויות בבתי ספר ובמוסדות להשכלה גבוהה. בפסטיבל הסרטים הבין לאומי האחרון רובין פוד אף ארגנה ארוחה גדולה במסגרת סדרת סרטי דוקולינריה.

"אנחנו מקפידים על אוכל ברמה גבוהה כדי שהמסר שלנו יעבור היטב", מסביר רילוב, "בזבוז מזון בארץ ובעולם הוא בעיה שמשפיעה מאוד על החיים שלנו. יש דרכים רבות לשנות את המצב מבחינה מערכתית, אבל קודם כל חשוב שלאנשים יהיה אכפת. הדרך הקלה ביותר לצרף אנשים היא באמצעות הבטן, וזה מה שאנחנו עושים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר