נפגעת תקיפה מינית (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
נפגעת תקיפה מינית (אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

יום עיון בנושא "דרכים לעיבוד הטראומה המינית"

יום העיון השנתי של מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בחיפה והצפון והמרכז הרב תחומי לטיפול בטראומה מינית של המרכז הרפואי יתקיים ביום שלישי באולם מוזיאון טיקוטין וייערכו בו הרצאות של מטפלים בתחומי הפסיכותרפיה והניו אייג' ומטפלים באמנות ובמוזיקה

פורסם בתאריך: 23.5.18 11:14

ביום שלישי יתקיים יום העיון השנתי של מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בחיפה והצפון והמרכז הרב תחומי לטיפול בטראומה מינית של המרכז הרפואי בני ציון בנושא "דרכים שונות לעיבוד הטראומה המינית". ביום העיון, שייערך באולם מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית במרכז הכרמל, יתקיימו הרצאות של מטפלים בתחומי הפסיכותרפיה הניו אייג' ומטפלים באמנות ובמוזיקה.

"ביום העיון ננסה להביא זוויות שונות לאנשים שפוגשים מדי יום נפגעות ונפגעי תקיפה מינית, והיה לנו חשוב לחשוף כמה שיותר שיטות טיפול", אומרת מנהלת מרכז הסיוע עו"ד שני אלוני, "יש נשים שפנו אלינו וקיבלו רק סוג אחד של טיפול שלא התאים להן, אז הן התייאשו. לכן מטרתנו היא לחשוף כמה שיותר אנשים לשיטות הרבות שקיימות. מתוך היכרות עם השטח ראינו שזהו נושא שחשיבותו עלתה בתקופה האחרונה".

המרכז הרב תחומי לטיפול בטראומה מינית בני ציון פועל זה 15 שנה, ולקראת כל יום עיון עובדים שני המרכזים בשיתוף פעולה ומסכמים ביחד את הנושא שבו הוא יעסוק. "זהו נושא קשה מאוד שיש לגביו המון שאלות אך מעט מאוד מחקרים", מסבירה מנהלת המרכז לטיפול בטראומה נעמה תמרי לפיד את בחירת הנושא, "בשנים האחרונות נוצרו מודלים חדשים שנוגעים בשאלה כיצד אפשר לעבד את הטראומה ולאפשר לנפגעות תקיפה מינית להתקדם ולהשתלב בחיים באופן בטוח".

 

 

שתי מטפלות מהמרכז לטיפול בטראומה ירצו ביום העיון על השיטות שהן פיתחו – ורד קינן, מטפלת באמנות, ורונית בלום, עובדת סוציאלית ומטפלת בגוף ונפש. נוסף על כך תתקיים גם הרצאה של מאיה בולצמן, נפגעת תקיפה מינית, שעוסקת זה 20 שנה בטיפול ובליווי נשים שעברו פגיעה מינית בשיטת הפסיכודרמה. בשלוש השנים האחרונות היא הוסיפה עם שותפתה דפנה ארגמן גם את הטיפול בשיטת השמאניזם (ריפוי באמצעות החיבור לטבע). "חלק חשוב מהריפוי הוא כאשר הנפגעת מבינה שהיא יכולה לנהל את הפגיעה בה, ולא ההיפך", אומרת בולצמן, "הטבע יוצר הרמוניה ולכן יש לו השפעה הרמונית על האשה. אנחנו לומדים את זה מתוך החיבור לטבע".

את הקטעים המוזיקליים תבצע רניו חנא, מטפלת בתנועה ובמוזיקה.

 

מנהלת המרכז לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית עו"ד שני אלוני

מנהלת המרכז לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית עו"ד שני אלוני

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר