נמל חיפה
נמל חיפה

סיכום עקרוני בין עובדי הנמל לאוצר

לפי הודעת דוברות משרד האוצר הושג סיכום בין הממשלה לבין ההסתדרות וועד עובדי נמל חיפה בדבר הכנסת התחרות לנמל. הסיכום כולל צעדי התייעלות ובמקביל הגנה על העובדים

פורסם בתאריך: 5.7.18 19:54

דוברות משרד האוצר הודיעה הערב (חמישי) כי במסגרת הדיונים על הסדרי הרפורמה בנמלים הגיעו משרד האוצר ומשרד התחבורה לסיכום עקרוני עם ההסתדרות ועם ועד עובדי חברת נמל חיפה בדבר הכנסת תחרות לנמל, שקט תעשייתי עם העובדים והתייעלות.

בהודעה צוין כי לפי המתווה שסוכם ייכנס לנמל משקיע פרטי במטרה להכין את הנמל לתחרות הצפויה, וכי לאחר כניסתו של משקיע אסטרטגי יתאפשרו העמקת הנמל והרחבת רציפי הים.

עוד צוין בהודעת דוברות משרד האוצר: "כחלק מהיערכות הנמל לתחרות סוכמו צעדי התייעלות בסקטורים השונים בו הכוללים תוכנית פרישה שתיכנס לתוקף בכפוף למינימום עובדים שיפרשו ואי קליטת עובדים בגינם, ביטול משרות לא יצרניות, שינוי מנגנון התגמול כך שיתמרץ עבודה יעילה יותר ושינוי נורמות עבודה נוספות, וזאת לצד מתן הגנה לדור ב' מפיטורי צמצום והגנה חלקית על שכר העובדים בשנים הראשונות לתחרות. מחלקת הים הפועלת כיום בנמל חיפה תעבור לחברת בת נפרדת ונייטרלית שתיתן שירותים לשני הנמלים – החדש והקיים – באופן שוויוני".

בהמשך צוין כי "משרד האוצר ומשרד התחבורה מברכים את ועד העובדים, את ההסתדרות ואת הנהלת נמל חיפה שפעלו באחריות על מנת להבטיח הן את יציבותו של הנמל, הן את כושר ההתחרות שלו והן את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. מדובר בבשורה משמעותית לתושבי מדינת ישראל שצפויים ליהנות ממסחר תחרותי ומרציפים חדשים ומודרניים".

דובר חברת נמל חיפה זוהר רום: "נפתרו כל הסוגיות הסבוכות שעמדו על הפרק. בנושא התשתיות התקבלה עמדת נמל חיפה כי כעת תבוצע השקעה נרחבת עבור שירותי המטען הכללי ותהיה לנמל אופציה להקמת נמל עמוק מים בעתיד. גם נושא הסכמי הפרישה נסגר והנמל יציע לעובדים תוכנית פרישה מרצון שתנאיה אושרו על ידי כל הגורמים. תוכנית הפרישה תאפשר לנמל להתאים את עצמו למצבת העובדים הדרושים לו לאחר פתיחת הטרמינלים החדשים בחיפה ובאשדוד. גם שאר הנושאים ובהם חישוב התמורה לחברת נמל חיפה עבור המעבר של מחלקת הים ותוכנית ההתייעלות סוכמו עקרונית וייחתמו בשבועות הקרובים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר