תחנת השאיבה דולפין (צילום: שושן מנולה)
תחנת השאיבה דולפין (צילום: שושן מנולה)

שנים של תלונות, וצחנת הביוב בבת גלים לא נעלמת

בבת גלים מתלוננים שמאז 2015 סובלים תושבי החלק המזרחי של השכונה מריח של ביוב, שנובע להערכתם מפריצת ביוב מקו שעובר במקום. תחנת השאיבה החדשה שפועלת במקום לא פתרה את הבעיה

פורסם בתאריך: 13.8.18 10:50

תושבי בת גלים שמתגוררים בצדה המזרחי של השכונה סובלים מריחות צחנה שנגרמים לטענתם על ידי פריצת מי ביוב מקו אשר עובר במקום. בוועד השכונה מציינים כי למרות התלונות שהוגשו בעניין לגורמים המטפלים לא נמצא פתרון לבעיה, שמתמקדת ליד תחנת השאיבה שנמצאת סמוך למעבר התת קרקעי לצומת דולפין.

לדבריו של יו"ר ועד השכונה יובל בוסין, הבעיה החלה כבר בשנת 2015 כאשר במקום פעלה תחנת שאיבה ישנה. הוועד פנה אז לתאגיד המים מי כרמל, נענה שתוך זמן קצר תוקם שם תחנת שאיבה חדשה, והניח שעם סיום בנייתה תיפתר הבעיה. התחנה החדשה אכן הוקמה בשנת 2017, אבל הצחנה לא נעלמה. בוסין מציין כי הריחות מורגשים היטב גם בשטח נמל חיפה.

 

 

בוסין: "דיברתי עם גורמים בעיריית חיפה ואלה הפנו אותי לתאגיד מי כרמל, שהטיפול בביוב נמצא בתחום אחריותו. סיירתי במקום עם נציגה מהיחידה העירונית לפניות הציבור, ובהמשך פניתי למשרד להגנת הסביבה מכיוון שמדובר במטרד סביבתי חמור. המרד פנה לעירייה בעניין אבל המטרד עדיין קיים. במעבר התת קרקעי רואים רטיבות ומריחים ריח של ביוב. יכול להיות שצינור ביוב שעובר שם התפוצץ והביוב פורץ החוצה. מלבד הריח, מי ביוב גורמים גם למחלות למי שבא במגע איתם. למה אנחנו צריכים לסבול את זה? למה אי אפשר לפתור את הבעיה? העירייה אומרת שהיחס לתושבי בת גלים הוא כמו לכל שכונה אחרת בעיר, אז איך הם מסבירים את זה שיש כאן בעיה שנמשכת כבר שנים ללא מענה? הבעיה חריפה מיוחד בקיץ, אז מריחים את הביוב חזק וזה מביא גם יתושים. מי שעומד שם סותם את האף".

דובר מי כרמל אייל פרדיס מסר בתגובה: "נושא המים במעבר נבדק כמה פעמים, והמים הללו בוודאות אינם קשורים למערכות מי כרמל או לתחנת השאיבה. לגבי מטרד הריח, הוא אינו מגיע מהתחנה כי היא אטומה לחלוטין ומותקנים בה האמצעים המתקדמים בעולם למניעת ריחות. במי כרמל חושדים כי אחד ממכסי הביוב שברצועת הרכבת אינו אטום דיו ומתאמים מול רכבת ישראל כניסה לשטח ותיקון מהיר ככל האפשר של המכסה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר