קרונות הכרמלית באזור האחסון של הרכבת (צילום: שושן מנולה)
קרונות הכרמלית באזור האחסון של הרכבת (צילום: שושן מנולה)

קרון של הכרמלית הישנה יוצג בדגם מוקטן של המנהרה

הדרך שבה שוקל מוזיאון הרכבת להציג את אחד מקרונות הכרמלית הישנה שהועברו לשטחו היא באמצעות בניית דגם של מנהרה ותחנה. כמו כן מחפש המוזיאון בית לקרון השני של הכרמלית שברשותו

פורסם בתאריך: 30.11.18 07:59

מוזיאון הרכבת מתכנן לבנות דגם מוקטן של מנהרת הכרמלית ושל אחת מתחנותיה, שבו יוצג אחד מהקרונות של הכרמלית הישנה שהוצאו משימוש. לאחר השריפה במנהרת הכרמלית שאירעה בחודש פברואר 2017 הועברו שניים מהקרונות של הכרמלית למוזיאון הרכבת. כיום הם נמצאים בשטח האחסון של הרכבת בחיפה עד שתושלם התוכנית לשילובו של אחד מהם במוזיאון.

מנהל מוזיאון הרכבת חן מלינג: "הכרמלית היא סוג של רכבת, ולכן הסכמנו לצרף אותה למוזיאון. כאחראים על יחידת המורשת של הרכבת מוטלת עלינו האחריות לדאוג להנציח גם את הכרמלית. היא חלק מההיסטוריה של התחבורה הציבורית בחיפה, והצגת הקרונות היא כבוד למוזיאון".

מתי תעבור הכרמלית לשטח המוזיאון?

"אין עדיין תאריך. הכרמלית תשתלב במסגרת תוכנית הפיתוח של מוזיאון הרכבת שעליה אנחנו שוקדים כעת. זהו אחד מהמוזיאונים החשובים והגדולים בחיפה, וחשוב לנו לפתח אותו יותר ולחשוף אותו לקהל בצורה הרבה יותר רחבה. יש כאן עוד הרבה מה להשקיע, ובתוכנית הפיתוח ניתן מענה לסיפורה של הכרמלית ושל עוד כמה סוגי רכבות. לכרמלית יש חלק גדול בתוכנית, ואחד מהרעיונות שנשקלים הוא לנצל שטח שיעוצב כתחנה מוקטנת בתוך מנהרה, ושם ישולב הקרון בשלמותו".

 

 

לדבריו של מלינג, הקרון יוצג בתערוכה שמספרת את ההיסטוריה של הכרמלית: "זה יהיה דומה למה שאנחנו עושים כבר היום בקרונות הרכבת שלנו. במוזיאון יש לנו קרון ששימש כבונקר ובו מוצגת תערוכה על המאורעות, וקרון של הרכבת החיג'אזית עם תצוגה מהתקופה. אנחנו רוצים שהמבקרים יחוו את החוויה של הכרמלית גם אם הם לא היו בה מעולם".

במקביל להכללת אחד מהקרונות במוזיאון מבקשים מלינג, העירייה וחברת הכרמלית למצוא גוף שיאמץ את הקרון השני שנמצא אף הוא בשטח האחסון של הרכבת. מלינג:"אורכו של קרון הכרמלית הוא 16 מטר, ואין לנו מקום להציג יותר מקרון אחד. אנחנו מנהלים מגעים למסירת הקרון השני ומחפשים דרך לשמר אותו. מתנהלות שיחות ראשוניות עם המדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל – במטרה לבדוק אם הם מעוניינים בקרון השני. זו אחריות לאומית לשמור גם על הקרון הזה כחלק מההיסטוריה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דני דין

    הכרמלית היא באמת מוצג ארכיאולוגי רק חבל שעלתה למשלם המיסים כל כך הרבה כסף .

  2. זאת לא נוסטלגיה

    הכרמלית אינה היסטוריה היא ממשיכה לפעול. לא כזאת אטרקציה לראות קרון אדום זהה לקרון הקיים..

  3. יעקב איתן

    איזה רעיון מטומטם…מי הגאון שהגה אותו. מה מיוחד בקרון ישן של כרמלית כושלת?

  4. המעריץ נבפר 1 של הכגמלית

    הל הכבוד על הרצון וההנעה לשימור קרונות הכרמלית הישנה…אכן מוצג ארכיאולוגי ששימש אותי בהנאה רבה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר