מטרונית רכס הכרמל (הדמיה עיריית חיפה)
מטרונית רכס הכרמל (הדמיה עיריית חיפה)

קליש רותם ביטלה את פרויקט מטרונית רכס הכרמל

ראש העיר עינת קליש רותם ביטלה את אחד ממיזמי הדגל של קודמה בתפקיד יונה יהב והודיעה למשרד התחבורה כי היא מוותרת על פרויקט מטרונית רכס הכרמל. התקציב בסך של שישה מיליארד שקל שהוקצה לפרויקט יועבר להארכתו של מסלול המטרונית מעכו לנהריה

פורסם בתאריך: 3.1.19 07:56

ראש העיר עינת קליש רותם ביטלה פרויקט מטרונית רכס הכרמל. בעקבות הביטול, התקציב שייעד משרד התחבורה לפרויקט יועבר לטובת הארכת מסלול המטרונית מעכו לנהריה.

בקדנציה האחרונה של ראש העיר הקודם יונה יהב תוכנן פרויקט המטרונית בציר הרכס שאמור היה ליצור מסלול חדש למטרונית ממרכז הכרמל ועד לאוניברסיטת חיפה לאורך של שבעה ק"מ. המסלול תוכנן לשני הכיוונים תוך הכשרת נתיב ציבורי, חיבורים אל השכונות המערביות, שדרוג צמתים והסדרת פתרונות חניה לאורכו. מי שהופקד על בחינת הפרויקט ועל הוצאתו אל הפועל היתה החברה העירונית לתשתיות ותחבורה יפה נוף. לשיטתה של עיריית חיפה הפרויקט נועד "לאפשר יצירת מרכזים אורבניים משמעותיים במרכז הכרמל ובמרכז חורב ומרכזי משנה נוספים" – כך לפי הספר "חיפה בחמישה מימדים" שהוציאה עיריית חיפה בשנת 2016.

באוגוסט 2018 בחנה העירייה את האפשרות לכרות מנהרה תת קרקעית מצומת חורב עד לכיכר ספר שבה תנוע המטרונית, והאגף לתכנון ערים, תנועה ונוף של העירייה הופקד על בקרת התכנון. פרויקט מנהרת חורב נדון בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, וצוות משרד מהנדס העיר ציין את נתיבי הנסיעה התת קרקעיים שיוקמו באזור בשל מעבר המנהרה מתחת לצומת כיכר ספר. על הכוונה לממש את הפרויקט ניתן היה ללמוד מדוח ראש העיר לחודשים יולי-ספטמבר 2018, שבו נכתב כי העירייה קידמה תכנון מקטע נוסף בתוואי המטרונית – מרחוב אידר ברמת בגין ועד אוניברסיטת חיפה.

 

 

עם היבחרה של קליש רותם לראש העיר היא החלה בבחינת הפרויקטים העתידיים שתוכננו בימיו של יהב בלשכת ראש העיר. ראשית היה זה בהצהרתה על פרויקט הרכבלית כשאמרה "הרכבל ז"ל" – אמירה שממנה היא נאלצה לסגת לאחר שהתברר כי אין לה כל בסיס מכיוון שהפרויקט שממומן על ידי משרד התחבורה כבר נמצא בשלבי הקמה; לאחר מכן התברר כי ראש העיר שוקלת לבטל פרויקט "נמל האורות" שממומן בחציו מתקציב שאמור להגיע ממשרד התיירות; וכעת נודע שהיא מוותרת על פרויקט מטרונית רכס הכרמל.

מהתקציב שמשרד התחבורה אמור היה להעביר לעירייה במסגרת הפרויקט ייהנו תושבי נהריה. שר התחבורה ישראל כץ הודיע לראש העיר הצפונית רונן מרלי על העברת תקציב לעירו לפיתוח מטרונית, ובישיבת מועצת העיר נהריה שנערכה אתמול (רביעי) הודיע מרלי על כך וסיפר: "זו היתה הפתעה גמורה. באנו עם בקשה חריגה מהשר שיבטיח לנו מטרונית לנהריה, ומשמים יצאה משם ראש העיר חיפה. היא היתה אצלו בדיוק לפני, ולא מסתדר לה איזושהי מטרונית על הכרמל. השר הקצה שישה מיליארד שקל למטרונית לנהריה. זה ייקח קצת זמן אבל תהיה מטרונית בנהריה".

 

ראש העיר נהריה רונן מרלי (צילום: דוברות עיריית נהריה)

ראש העיר נהריה רונן מרלי (צילום: דוברות עיריית נהריה)

 

במשרד התחבורה אישרו את הדברים ומסרו בתגובה: "קידום תחבורה ציבורית הוא בראש סדר העדיפות של משרד התחבורה. מכיוון שמדובר במיזם עירוני שטרם החל, זכותה של ראש העיר לקבוע מדיניות, ומשום שהיא הודיעה שאינה מעוניינת לקדם את פרויקט המטרונית לכרמל ניתנה הנחייה להמשיך את קו המטרונית (המתוכנן להגיע עד עכו) עד לנהריה, וזאת במסגרת התקציב המיועד לפיתוח תחבורה ציבורית במרחב”.

ירון חנן מסיעת הירוקים מסר בתגובה: "אני לא חושב שיש עוד מישהו בחיפה שמבין את ההכרזות וההחלטות של קליש רותם מאז היבחרה, ודי בטוח שגם היא לא מבינה כלל את ההשלכות של הצהרותיה ומעשיה. בהיעדר חלופה מהירה אחרת למטרונית הרכס, אנחנו עוד נבכה על כך שנים רבות. להרוג תוכניות קיימות זו חוכמה קטנה, להביא פתרון חלופי ומעשי זו חוכמה הרבה יותר גדולה. כרגע גם הלך הפתרון וגם הלך הכסף. הירוקים של חיפה פרסמו תוכנית לפתרון מהיר וזול יותר של בעיות התחבורה המשמעותיות בחיפה, ואנו בספק רב אם ראש העיר הולכת לכיוונים הללו. מבחינתה די בכך שיאשרו לה עוד כמה מטרים במסלול שדה התעופה ובזה היא תסתפק בחמש השנים הבאות, ומתושבי חיפה עוד יצפו בלשכת ראש העיר למחוא כפיים על 'ההישג המרשים' הזה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

63 תגובות
  1. מי אמר אני ולא קיבל

    עוד מישהו רוצה את כספי הפיתוח של חיפה? קליש מחלקת לכולם, לא תקחו? תתחדשו נהריה. ורק לחיפה לא יישאר כלום.
    לא נורא

  2. החלטה טובה

    הדבר הראשון הטוב שהיא עשתה.
    המטרונית זה מנגנון מיותר של יפה נוף לבזבז את תקציב חיפה. ביד לבנים אין פקקים ולא צריך לחפור את כל הרחוב חמש שנים כדי להעסיק עוד מהנדסים כושלים

  3. רונן

    מיום ליום קליש מתבררת כהזוייה והזייה. רחמים על החיפאים.

  4. איש

    הכתבה לא מפרטת את הנימוקים לנסיגה בצורה עניינית ונראת מגמה של חד צדדיות בכתבה.

  5. מגי

    חחח.רציתם שינוי —קבלתם—-.ברצינות האישה הזויה לחלוטין בראשית כהונתה וחבל.נבחרה בקמפיין ללא שום פגישות פנים אל פנים עם התושבים.פשוט "גנבה את הבחירות" כרגע גורמת נזקים בלתי הפיכים בעיר.מעיר שפויה הפכנו לעיר של קפריזות.אני תקווה שראשת העיר תתעשת במהרה.כי יכולת יש לה תופיע יותר תודיע מה תכניותיה אחרת נכונו לנו ימים קשים במיוחד בממשלה שם היא מסומנת.חבל

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקצב קבוע היא הורסת את מה שנישאר נחיפה6

  7. יוסי

    מה?!?! איך היא ויתרה על 6 מיליארד ש״ח (אני בשוק טוטאלי מזה, 6 מיליארד ש״ח) בשביל שתושבים של עיר אחרת יהנו מזה??!?!?! איךךךך??? מה קורה פה?? מה עשינו?? איך בחרנו את זה???

  8. איתן

    החלטה נבונה של קאליש,
    הפרויקט לא התאים לכרמל, והיה נגרם רק הרס,של הרחוב,והאופי של הכרמל.
    אני מחזק את ההחלטה הנבונה.

  9. ציבי

    שום טוב לא יצא מהקלקוליש הזו. בתחילת דרכה, נסתה קלקןליש למחוק 2 מיזמים, מבלי לבדוק את הדברים ולמרבה המזל וההפתעה, לא הצליחה בכך, הואיל שכבר הוחל בהם. זה מצביע על מידת הרצינות והיסודיות של עיזה פזיזה כזו.
    נקווה שלא יעלה בידה להמשיך להרוס.

  10. אלי מעצב שיער חיפה

    בלי הגרלה , מחולק כסף מעיר אחת על חשבון רווחת תושביה ,
    לעיר שניה . " הינה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד "

  11. הוגה דעות

    החלטה נכונה. העירייה החליטה שהיא מחיה את העיר התחתית וזה אכן ימשיך להחיות את העיר התחתית. מטרונית לכרמל פשוט תמשוך אנשים בחזרה לכרמל. כל המטרה היתה להתחיל להוריד את האנשים מהכרמל ולהציע אלטרנטיבה זולה, צעירה ודינמית. ולמתג את העיר התחתית כמרכז המטרופולין. כבר שנים שאין לחיפה מרכז אמיתי בשונה מערים מובילות וקליש רותם מתקנת את זה. סוף סוף ראש עיר עם חזון.

  12. חשדניקו

    אני חשדן מטבעי ומשהו בכתבה הזאת עושה רושם של אינטרס. הרי היא לא ביטלה את הפרויקט כי אין בו צורך. היא ביטלה אותו כי הוא הולך לגרום נזק לעסקים על הציר בלי שום הצדקה. כנראה שיש לה אלטרנטיבה שתשלב את האינטרס של העתיד, בלי להרוס את ההווה.

  13. דוד

    כל הכבוד קליד
    כסף זה לא הכל – הכרמל ישאר מיוחד גם בלי המטרונית.

  14. חיפאי מאוכזב מודאג

    צודק בהחלט המודאג!!! ובמילים פשוטות חיפה עם ראש העיר קליש כנראה הולכת לחזור אחורה תחבורתית לשנות החמישים!!!!מדכא ומדאיג ביותר ההתנהלות המוזרה משהו!!!

  15. אדריכל

    חבל שלא הוסיפו הסברים להחלטה של קליש-רותם. אני משער שהסיבה שלה היא חיזוק חיפה כעיר מטרופולין, שמשתרעת הרחק עד נהריה. פלוס: הפקקים הגרועים הם על כביש 4 (המוביל את תושבי עכו ונהריה למקומות העבודה בחיפה — אלה שמכניסים את הארנונה האמיתית), פחות על ציר מוריה.

  16. נני

    עוד תתגעגעו ליהב.קליש מתגלה כפזיזה.תוקפנית .תשאיר אדמה חרוכה.לא מתאימה.מסכנים החיפאים שבחרו בה.

  17. חיפאים מאוכזבים מודאגים

    חיפאיים הרוצים בטובתה של חיפה ,בואו נתארגן כדי לדרוש לקיים משאל אזרחים להקמת "וועדה קרואה",ולהביא להדחת ראש העיר קליש אשר הוכיחה תיפקוד בעייתי ,מוזר והזוי ,עם הרבה רצון לבטל פרויקטים שבדרך ,וכנגד שביעות רצונם של התושבים !! ויפה שעה אחת קודם!!!ולפני שיהיה מאוחר מידי!!!

  18. ירמיהו

    מוותרת על 4 מיליארד ותחבורה לאוניברסיטה.אז כדאי שתאריך את הכרמלית

  19. הוגה דעות הזוי

    להרוס את התנועה המשוועת לזרימה מערבה בגלל שטות . מה קורה עם זו שנבחרה לאן היא הולכת ??

  20. חיפאיים מאוכזבים מודאגים

    אולי יש לקליש מניה ב"אגד" או שיש כאן ניגוד אינטרסים בהחלטה,או שנראה ש"אגד"הפעילו לחץ לביטול,משהו בהחלטה הזוי ובלתי מתקבל על הדעת!!!חיפאיים ,סטודנטים,ותושבים אסור לנו לשתוק ולקבל החלטות הזויות של ראש העיר!!!

  21. גלית

    רוב המגיבים בורים ואימפולסיביים, ולא שמים לב שהידיעה חד צדדית בצורה מובהקת ואין ולו חצי הסבר לנימוקים של קליש לביטול הפרוייקט, ואני בטוחה שיש כאלה נימוקים, בין אם מסכימים להם או לא.
    התלהמות מיותרת. חבל.

  22. חיפאי מודאג

    מה עם עם סלילת כביש כבביר וחיבור לכביש החוף? יונה יהב הבטיח מזמן!!! זה יחסוך זמן לשכונה שלמה וגם עוד כביש מילוט חשוב מהרכס. יש תקציב למה לא סוללים?

  23. אסתר

    מישהו מהמגיבים האימפולסיבים גרים על רכס הכרמל? ציר מוריה? אתם מבינים בתכנון ערים? אין צורך במטרונית על הרכס. ובטח לא להריסת הכרמל. מספיק שהיהב הספיק להרוס את וורדיה ואת הגבעה ברמת הדר. 50 שנה נלחמו על פנינות הטבע האילו ובבוקר אחד בוצע מחטף.

  24. לא חיפאי

    איך תושבי חיפה אכלו אותה בבחירות . עכשיו זאת רק ההתחלה .

  25. יונה יהב

    מטרוניט זה בסה"כ אוטובוס גדול ומסורבל. מצויין אחרת היו חפירות במשך שנים עם אפס תועלת.

  26. עידן

    כתבה מאוד מגמתית… אתם מוזמנים לראות את המחקר הרציני שעשה הצוות של עינת קליש (באתר חיים בחיפה) כבר לפני כמה שנים לגבי התוכנית הזאת. מדובר בתוכנית שיוצרת בעיות תחבורה וחניה קשות ובעיות קשות לעסקים, ללא תרומה ממשית לתחבורה ציבורית או הקלה בעומסי התנועה. לקליש יש פתרונות הרבה יותר טובים זולים ופשוטים לתחבורה ציבורית וחבל שלא הזכרתם זאת. וחבל שגם חברי הירוקים מנצלים את הבמה ללכלך עלייה משיקולי נקמנות אישיים. הם לא באמת מייצגים את האינטרס של מי שבחר בהם

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ציר מוריה מאוזן , קליש מבינה באיזונים. היא לא פופוליסטית והיא תעשה טוב לעיר. ראינו מה יצא מההדר שנחפר שנים , מישהו יורד להדר? נשכח
    מלב.

  28. גיל

    כל מי שבחר בקאליש כי "רק לא יהב" בלי לדעת מאומה מהמצע שלה (אם יש לה בכלל) שיאכל את הכובע עכשיו. זו רק התחלה…

  29. תושב חיפה

    קליש תהרוס את מה שנשאר מהעיר הזאת. חבל שהתושבים בחרו במישהי יותר גרועה, רק כי הם שונאים את יהב

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הירוקים עם ביקורת לא עניינית. מבקרים על אוטומט ובלי תוכן.

  31. דורון

    אני לא בעדה ולא נגדה. אני לא חיפאי אלא נהרייני.
    יחד עם זאת ברור שהכתבה מגמתית. איך? כי לא ניתנה תגובה של ראש עיריית חיפה, ולא ניתן ההסבר למה עשתה זאת מבחינתה. בין אם היא צודקת ובין אם לאו.

  32. מנחם מנדל

    מן הראוי היה לפרסם כתבה שכזו עם תגובה של קאליש
    אשר מקצועה כאדריכלית ומתכננת ערים , מקנה לה יתרון של הבנה מה לחזק ומה לייתר
    מתוך האנטרס הכללי של תושבי העיר, ולראות את העיר כאורגן ומרכז תעסוקה לכל אזור הצפון
    וככזה הארכת המטרונית עד נהריה בתדירות ובזמינות גבוהה תוסיף חיים וערכים כלכלים לעיר.
    יחזק את חיפה כעיר המרכזית של כל צפון מערב הגליל,
    ויפיח חיים בהדר ובעיר התחתית אשר מהווים היום אזור ישן ומוזנח

    לא כל פרוייקט גרנדיוזי שמתוכנן בעיר מועיל לעיר.
    וטוב שיש מי שמסוגל לזהות פיל לבן כשהוא עוד על הנייר
    אני מניח שקאליש תשמור לעצמה את הזכות לבקש ממשרד התחבורה להשקיע בעיר בצורה חכמה יותר
    לפרוייקטים שיועילו ויעלו את האיכות הכללית של העיר

  33. השם רועי

    קשה לי להאמין שראש עיר יתן הון כזה מתנה לעיר אחרת סתם כי היא חושבת שככה יותר טוב צדיקה תרמה כסף הרי הבעיות שיש והצפיפות בחיפה שכולל את קרית חיים וראיתי שמואל תיתן לעיר מסודרת נקיה ללא צפיפות כמו נהריה כבר הייתה תורמת לשגיאות נתיבות מה עובר לה בראש השלכות יהיו מהתושבים יסבלו מהיכן היא באה ומי שבחר בה שיראה למה הוא גרם

  34. האמת

    יהב לא בנה כלום יהב הרס את העיר והדר 7 שנים בחפירות בשביל לסמן נתיב אוטובוס שבתל אביב סימנו תוך חודשיים על הכביש הקיים

  35. חיפאי

    ללא ספק ראשת העיר כשלה והוכתרה רשמית כהכי גרועה בתולדות חיפה

  36. ישראלי

    המפסידים: תושבי הכרמל, שהולכים לסבול מיותר ויותר פקקים כי אין תח"צ טובה.
    המרוויחים: תושבי העיר התחתית כאשר תושבי הכרמל צפויים לנטוש את האזור הפקוק שלהם ולעבור לעיר התחתית, שבה כן תהיה תח"צ טובה. גם תושבי נהריה ירוויחו תח"צ פנטסטית.

  37. חיפאי מלידה

    עוד לא היה בהסטוייה של מדינת ישראל שראש עיר יוותר באופן וולנטרי על 6 מיליארד ש"ח פיתוח לעירו שכבר אושרו על ידי הממשלה המרכזית. מטרונית זה לא רק תחבורה-זה גם פיתוח תשתיות והחלפת תשתיות, החלפת מערכות ביוב ישנות, בניית מדרכות חדשות,כבישים חדשים, גינון ומערכות תאורה מתקדמות.וראש עיריית חיפה קליש מרשה לקרוא לעצמה מתכננת ערים?!

  38. אריק

    כל טובקיסט הפך להיות מתכנן ערים בזכות עצמו.. נו באמת!
    בחישובי עלות תועלת יש כנראה אלטרנטיבות מתאימות יותר ..
    חכו בצד 5 שנים, אם לא יתאים, תחליפו.

  39. מתניה טיקטינסקי

    מטרונית היא אוטובוס ארוך חפירות והתאמה היא ענין של שנים הרס עסקים .והכל עבור אוטובוס גדול. יותר טוב לממן מטרונית עד נהריה לצורך כניסה של תושבי הלווין של חיפה ולתקן את השטות של תחנה המרכזית במפרץ אשר גורמת לאי כניסה של תושבי ערי הלווין לחיפה. כל הכבוד לדר קליש החלטה נבונה וחיונית

  40. מטרונית רכבלית זרבובית.. רק לא קוי אוטובוס מהירים

    יפה נוף שלחה את מהנדסיה הכושלים והמושחתים לטקבק שהם מודאגים וכמה מסכנים תושבי הכרמל.
    מסכנים כל תושבי חיםה שיפה נוף מבזבזת את תקציב העיר עם גרעונות ענקיים בכל פרויקט תחבורה מיותר.
    לעשות קוי אוטובוס מדלגים ואקספרס יעיל מכל רכבל מיותר לשום מקום

  41. קלישה עינבית

    פשוט חוצפה- לא יתכן כי רק תושבי חיפה יסבלו את נזקי המטרונית- כל תושבי חיפה באשר הם דורשים פרויקט מטרונית ברכס הכרמל מהר ככל האפשר. לא יעלה על הדעת שאין קו ישיר לאונברסיטה . שאדם צריך להמתין חצי שעה בדרך פרויד בגלל הצגה. שבמרכז הכרמל כל שועי העולם עוצרים "רק" לרגע במרכז הכביש לקנות חלב . דורשים מטרונית( כולל הריח המעולה של צביעת הנתיב)

  42. חנה

    ההחלטה נראית לי חכמה ביותר. סוף סוף פוליטיקאית שרואה מעבר לגרוש ולפופוליזם

  43. מרק

    עיסוק
    אדריכלית, מתכננת ערים ואזורים
    בשונה לכל…. ראשי הערים, רותם מבינה מה היא עושה, לא קל לוותר על מתנות,

  44. JB

    נראה לי שעשתה החלטה חשובה וחכמה. ה"לחץ" בציר הכרמל לא כל כך נורא (גם בשעות הבוקר והערב). מטרונית פרושה פחות נתיב נסיעה ויותר לחץ! הלוואי והיו מבטלים את המטרושיט בנשר. מטרטשיט שלא תגיע לשום מקום… סליחה – תגיע ליגור ובעתיד לקריית אתא אבל לתושבי נשר לא רק שאינה מועילה אלא הפכה את החיים לבלתי נסבלים! אילו רק היו באמת משקיעים גם בשיפור תשתיות וחזות האיזור – אבל זה כבר לא בתקציב! אכלנו אותה בנשר! מי שגר על הרכס יצטרך להמשיך להתנייד באוטובוסים, לרדת מהרכס ומהגבעה… להחליף למטרונית על מנת להגיע לאן? לחיפה?- יש קו 112, לנו"ש יש 76/77 למרכזי 78/79 לאוניברסיטה – 146 ומי שצריך לצפון – יורד לציר בר יהודה או דרך השלום ויש לו שפע של קווים לצפון! בסך הכל היה צריך להגביר תדירות אוטובוסים ולהכניס אוטובוסים קטנים בשעות בהן העומס קטן! נשר הפכה "לנתיב מעבר" של הרכבת (אין תחנה!) ועכשיו גם של המטרושיט!

  45. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד!!!!!! הכרמל ניצל!! עכשיו תודיעו שגם לנו"ש המטרונית המיותרת הזאת מבוטלת.
    מטרונית היא בסה"כ אוטובוס ארוך, פעם היו אוטובוסים ארוכים ואז הפסיקו להשתמש בהם כי היה להם קשה לעלות מהעיר לנוש ומעלה אז מה אנשי יפה נוף חושבים שהם חכמים, היו הורסים לנו את כל הכרמל ואת נוש. כל פעם שאני בעיר, אני רואה כמה המטרונית הזאת קלוקלת, היא גרמה ליותר פקקים ותאונות ומשרתת רק את אנשי הקריות. יש מספיק אוטובוסים על הכרמל, רק צריך לשפר קצת תדירויות ואוטובוסים נוחים יותר.

  46. ליר

    חיפאי מלידה – אז זהו שקליש מתכננת ערים ואתה, ככל שידוע – לא! אז טול קורה מבין עיניך ותן לגדולים לעבוד. אם יום אחד תרצה להכנס למגרש של הגדולים ולרוץ לראשות העיר, אתה מוזמן לעשות זאת. עד אז, תן למבינים לעבוד ושב בצד. שתה כוס מים…

  47. שאול

    החלטנה מצוינת.
    עכשיו לוותר גם על קו נווה שאנן שיחסל את השכונה.

    ובהצלחה במאבק עם חנ"י לטובת הארכת מסלול שדה התעופה.

  48. רדו מהטמטומנית

    יפה נוף שולחת טוקבקיסטים בשם "חיפאי מודאג" ואחרכך עם נוסח קבוע למה חיפה הפסידה..
    אולי שיתחילו לדאוג לתחזוקת הקיים במקום רק לאספלטיאדה שאחרכך אף אחד לא מתחזק.

  49. אזרח ישראלי ציוני.

    המטרונית תגרום רק לנזק לכרמל.חמש שנים של חפירות במקרה הטוב.פגיעה בחנויות ובעסקים בציר מוריה,ופגיעה במקומות החניה של המכוניות.חיפה זקוקה להארכת מנהרת הכרמלית מגן האם מתחת לציר מוריה ועד לאוניברסיטת חיפה.רק רכבת תחתית בשילוב עם רכבל יפתרו חלק מבעיות התחבורה הציבורית של חיפה.חיפה זכתה לראש עיר מעולה עם ידע עצום בתיכנון ערים.הלוואי שעוד ערים בישראל היו זוכים לאדריכלית כראש עיר.כל הכבוד לקליש.

  50. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא יתכן שראשת העיר לא תצא ותסביר מדוע מותרים על 5 מליארד ש"ח. בארץ- כסף שותרת עליו- לא חוזר. הסיכוי שיאשרו תוכנית בסדר גודל כספי דומה בשנים הבאות הוא אפסי. לאלו שמדברים על כך שהלחץ לא נורא בציר הכרמל- פשוט לא נסעו באוטובוס במרבית שעות היום. לוקח לעתים קרובות 40 דק ממרכז הכרמל לאוניברסיטה, ובנסיעה שהיא סיוט עם עצירות. הכל בגלל שהאוטובוסים משתלבים בתחבורה הרגילה.
    ושלא יהיה ספק- אני חושב שהמטרונית היא פרויקט כושל, שלא משרת את מרבית חיפה. אבל השאלה מה החלופה.
    מזכירים פה, בלשון כללית, פרויקט להארכת הכרמלית עד האוניברסיטה ואולי גם לנווה שאנן. זה רעיון מצוין, אבל אלו דבורים בעלמא. יש תוכנית קונקרטית? יש תקציב? תכנון ראשוני?- אין כלום. לתכנן ולתקצב פרויקט כזה, לוקח עשרות שנים! (בפרט שבנגוד לירושלים ולשטחים, חיפה לא מענינת כלל את מקבלי ההחלטות, לרבות שרי אוצר, תחבורה וראשי ממשלה). ואנחנו מדברים על עשרות שנים שבהן התחבורה במרבית חלקי חיפה תהיה מזעזעת. בזמן שבירושלים תהיה רכבת קלה, ובתל אביב תהיה רכבת קלה, במרבית שטחי חיפה- הדר עליון, נווה שאנן, כל הכרמל (כמעט 40% מתושבי העיר), נהיה באוטובוסים של שנות ה-50. פשוט מדכא. תוסיפו לזה את הפאסיביות למול ההחלטות המזעזעות בנוגע לנמל ושטחי העורף ושמורת הקישון. מקוה מאד שאתבדה אבל המצב נראה מדאיג.

  51. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא יתכן שזה יתבצע – כיצד יכול להיות שראשת העיר תבטל פרויטק כזה חיוני לסבל של תושבי רכס הכרמל ונו"ש , ועוד לא תצא ותסביר מדוע רק תושבי חיפה כמו העיר תחתית והדר סובלים מחוסר חניה. מצוקה נוראית של 4 שנות סבל, קריסת עסקים , מודע תושבי רכס הכרמל ימלטו מהסבל הזה? יוחזר הסבל לחיפה!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר