המטרונית (צילום: כתום צלמים)
המטרונית (צילום: כתום צלמים)

העירייה קידמה מקטע של המטרונית לאוניברסיטה

דוח ראש העיר לחודשים יולי-ספטמבר 2018 מלמד כי עיריית חיפה קידמה את תכנונו של מקטע נוסף בפרויקט מטרונית ציר הרכס - מקטע אידר-אוניברסיטה. תכנון המקטע בוצע על ידי החברה העירונית יפה נוף

פורסם בתאריך: 11.11.18 16:46

חילופי השלטון בעיריית חיפה אמנם טרם בוצעו באופן רשמי, אך עד שיוצגו קווי היסוד של הקואליציה החדשה נמשכים הדיווחים על קידומם של פרויקטי התשתיות הענקיים המזוהים עם השלטון הקודם. דוח ראש העיר היוצא יונה יהב לחודשים יולי-ספטמבר 2018 מלמד כי העירייה קידמה את תכנונו של מקטע נוסף בפרויקט מטרונית ציר הרכס – מקטע אידר-אוניברסיטה שמתחיל ברחוב אידר בשכונת רמת בגין ומסתיים בקמפוס אוניברסיטת חיפה.

המידע בדוח נכלל במסגרת סקירת פעילותו של האגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף בעירייה, ולפיו ביצע האגף בקרה על תכנון חיצוני של המקטע. במענה לשאלת "כלבו – חיפה והצפון" מסר מנכ"ל החברה העירונית לתשתיות ותחבורה אבישי כהן כי תכנון המקטע הוכן על ידי החברה שבניהולו.

לפי הדוח, מקטע נוסף בפרויקט מטרונית ציר הרכס שהאגף ביצע בקרה על תכנונו הוא מנהרת חורב של המטרונית, אשר כוללת כריית מנהרה מצומת חורב עד לצומת כיכר ספר שבתוכה תנוע המטרונית.

 

 

פרויקט מטרונית ציר הרכס כולל הכשרת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בלעדי לשני הכיוונים מתחנת הכרמלית בגן האם ועד לאוניברסיטה לאורך ארבעת רחובותיו הראשיים של הציר – שדרות הנשיא, שדרות מוריה, רחוב חורב ושדרות אבא חושי. הפרויקט שאמור לתת מענה לאחת מבעיות היסוד של חיפה – היעדרו של נת"צ לאורך ציר הרכס – מקודם על ידי חברת יפה נוף.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. עדיף

    העלות של המטרונית לעומת התועלת שלה פשוט לא מצדיק. באותו סכום כמו זה בו הוקמה מטרונית החוף, אפשר להקים מונורייל לתפארת מדינת ישראל. זה יותר חשוב מהרכבלית המיותרת.

  2. נהג מטרונית.

    מה הציפיה? שכל המתכננים יפוטרו כל הפרויקטים יבוטלו, אגב לא רק בהנדסה בחינוך בתיירות ברווחה. יש פה עיר שצריך לנהל וחילופי שילטון לא צריכים לפגוע בתושבים המקבלים שרותים. תפקיד השילטון החדש להיכנס לראות מה נידרש לתקן לשנות ולשפר . בהצלחה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם הנת"צ ייוחד למטרונית – שאר האוטובוסים לרוממה, נווה שאנן וכו' יצטרכו להצטופף בנתיב שנותר עם התחבורה הפרטית? איך זה בדיוק יקל על התנועה?

  4. יובל

    ראשת העיר חדשה כבר אמרה שהיא מבטלת כל פרוייקט כמו המטרונית הכושלת.

  5. ברוך שפטרנו מעונשו של זה- ברוך שיפטרנו מחברת יפה נוף.

    מעניין שאף אחד מהפרוייקטים איננו מתבצע בסביבת הוילה של יהב או בשכונת דניה בכלל. מדוע לדוגמה חברת יפה נוף איננה מקדמת פתרונות תחבורה מתקדמים מאזור חוף הכרמל דרך טירת הכרמל ומשם דרך מרכז דניה ישירות לאוניברסיטה? מדוע לא מתכננים לחפור מנהרות מתחת לרח שבדיה או חוף השנהב או הולנד ? התשובה: כי פשוט הרבה יותר כיף ונחמד לרמוס חלשים.

    .

  6. חיפאי

    ציר מרכז הכרמל-אוניברסיטה הוא אחד העמוסים ביותר בחיפה.במידה ותוכנית שכזו תצא אל הפועל במתכונתה הנוכחית, עומסי התנועה רק יגברו. עכשיו כשיונה יהב מפנה את כסאו הגיעה זמנה של גברת קאליש לבחון הייטב את פועלה של חברת יפה נוף שאחראית לבזבוז אדיר של כספי ציבור מבלי להתחשב בתושבי העיר וצרכיהם הרלוונטים. כל פרוייקט המטרונית נועד להאדיר את שמם של יהב וישראל כץ
    כשבפועל מדובר בעוד אוטובוס מזהם שכבר היה קיים כאן בשנות ה80. לא חידשו כלום, רק יצרו צינור להעברת כספים לחברת יפה נוף..
    לטיפולך גברת קאליש

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסון שיהייה כאן מטרונית מרחוב אידר

    עומסי תנועה משוגעים באזור.
    אין צורך האוטובסים לאונברסיטה מעולים.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אהבתי את זה שאנשים בתגובות מתלוננים על המטרונית כשהם בעצמם צמודים לרכב הפרטי. המטרונית היא הצלחה מסחררת באזורים שבהם היא נמצאת. עוברת במהירות על הפקקים של העיר התחתית ושל צ'ק פוסט. כן, יש בעיה של חיבוריות והיא לא מגיעה לכל המקומות אבל איפה שכן, מגיעים יותר מהר מרכב פרטי. אם פיתוח המטרונית והתחב"צ באופן כללי ימשיך יהיה לעיר הזאת רק טוב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר