מתחם בתי הזיקוק (צילום: חגי פריד)
מתחם בתי הזיקוק (צילום: חגי פריד)

"אנחנו מקווים שהצדק ינצח"

עיריית חיפה ושלושה ארגוני סביבה - אדם, טבע ודין, מגמה ירוקה והקואליציה לבריאות הציבור - ממתינים להחלטת בית המשפט העליון שדן היום בערעורים שהם הגישו על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה לדחות את עתירותיהם נגד ההחלטה לאשר את התוכנית להרחבת הבנייה במתחם בתי הזיקוק

פורסם בתאריך: 11.2.19 20:17

בית המשפט העליון קיים היום (שני) דיון בערעורים שהגישו עיריית חיפה ושלושה ארגוני סביבה – אדם, טבע ודין, מגמה ירוקה והקואליציה לבריאות הציבור – על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה מחודש מרץ אשתקד לדחות את עתירותיהם נגד החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר את התוכנית להרחבת הבנייה במתחם בתי הזיקוק במפרץ.

התוכנית שיזמה קבוצת בז"ן מאפשרת הרחבה של הבנייה הקיימת בשיעור של חמישה אחוזים ביחס למצב הקיים, ובמסגרת זאת ניתן לבנות מכוחה מתקני ייצור חדשים על שטח של 43 דונם פנויים מבינוי במתחם.

בעתירתם ביקשו שלושת ארגוני הסביבה להפקיד מחדש את תוכנית בז"ן רק לאחר שתכלול תכנון מפורט כתנאי לכל מתקן או מבנה שיוקמו בעתיד מכוחה, אך בהחלטתו לדחות את העתירה קבע בית המשפט המחוזי כי "רמת הפירוט שהובאה בתוכנית עונה על הוראות חוק התכנון והבנייה". בערעורם של ארגוני הסביבה נכתב כי "אין ספק שבענייננו, כאשר אין חולקין על ההשפעות הסביבתיות הטמונות בהוספת מתקנים חדשים בשטח, היה על מוסדות התכנון להידרש לרמת פירוט גבוהה יחסית ולכל הפחות לרמת פירוט סבירה, דבר הנעדר מהוראות התוכנית".

 

 

גם עיריית חיפה העלתה בעתירתה טענות נגד היעדר תכנון מפורט של תוספת הבנייה העתידית. בערעור כתבה העירייה: "הקמת מתקני ייצור חדשים צריכה להיבחן קונקרטית לנוכח מתקני הייצור החדשים שמבקשים להוסיף, כלומר לא הרחבה גורפת מראש מבלי לדעת מהם המתקנים שיוקמו אלא כל מתקן ייצור לגופו".

עמדת קבוצת בז"ן היא שהתוכנית מאפשרת המשכיות של תעשייה חיונית וחשובה למשק הישראלי, באופן נגיש, שקוף ומודרני, תוך איזונים ובלמים המאפשרים את קיום התעשייה לצד שמירה על בריאות הציבור ועל איכות הסביבה וכי התוכנית אינה מאפשרת בשום מצב הגדלה של פליטות מזהמי האוויר.

כעת ממתינים הצדדים להכרעת בית המשפט העליון בערעורים. חברת הוועד המנהל של הקואליציה לבריאות הציבור רוית שטוסל: "אנחנו מקווים שהצדק ינצח ושלא יאושר אף מילימטר נוסף למתקן ייצור נוסף במתחם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אנחנו פח הזבל

    ברור לכולנו שבז"ן וכל המזהמים ינצחו כי יש אסטרטגיה ממשלתית להשאיר את חיפה כפח זבל לאומי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר