בית הצעירים בהדר (צילום: כפר הסטודנטים)
בית הצעירים בהדר (צילום: כפר הסטודנטים)

כפר הסטודנטים בהדר בדרך לסגירה

הנהלת כפר הסטודנטים שלחה לחבריו הודעה שבה נכתב: "כפר הסטודנטים לא תוקצב, בניגוד למה שהוחלט בוועדת הכספים האחרונה. לצד זה קוצצו לתאגיד הדר קרוב למיליון שקל. המשמעות עבורנו היא שנכון לעכשיו הכפר נסגר באופן מיידי"

פורסם בתאריך: 26.2.19 11:03

למרות ההבטחות של עיריית חיפה, כפר הסטודנטים בהדר לא נכלל בתקציב 2019 והוא עלול להיסגר בקרוב. בשעות אלו ממש מתקיימים מגעים קדחתניים בין הנהלת הכפר לגורמים בכירים בעירייה כדי לשנות את רוע הגזירה ולנסות למצוא סעיף תקציבי שיאפשר את הפעילות, כאשר הערב (שלישי) תקיים מועצת העיר ישיבה שלא מן המניין לאישור תקציב העירייה.

במכתב ששלחה הנהלת הכפר לסטודנטים נכתב: "כפר הסטודנטים לא תוקצב כלל בספר התקציב, וזאת בניגוד למה שהוחלט בוועדת הכספים האחרונה. לצד זה קוצצו לתאגיד הדר קרוב למיליון שקל וכן כסף על תקורות כגון דמי ניהול עבור כספים שמגיעים דרך המתנ"ס המקומי, שמהן התאפשר להפעיל פרויקטים שכונתיים כדוגמת המשחקייה, סינמה הדר וחלק מתקציב בית הצעירים. המשמעות עבורנו היא שנכון לעכשיו הכפר נסגר באופן מיידי".

במכתב צוין שלפרויקטים השונים של הכפר לא יועבר תקציב כלל, גם לא הסכום שנדרש עבור הפעילות בחודש פברואר. "חשוב לציין, שזה לא פייק ניוז, ספין תקשורתי או המצאה", כתבה ההנהלה.

 

 

כפר הסטודנטים נוסד בשנת 2007 בשיתוף פעולה בין הסוכנות היהודית, אוניברסיטת חיפה ועיריית חיפה. כיום הוא פועל גם בשיתוף עם הטכניון, עם המרכז האקדמי ויצו, עם החממה הקהילתית ועם פרויקט פר"ח. תקצוב הכפר נעשה בשיטה של מצ'ינג, כלומר על כל שקל שמשקיעה העירייה בפרויקט משקיעים הגורמים השותפים שקל משלהם. ללא תקציב עירוני, גם השותפים לא יעבירו תקציב לכפר.

כפר הסטודנטים מונה 45 חברים ממוסדות לימוד אקדמיים בעיר. כחלק מהתוכנית הם עוברים להתגורר בהדר ופועלים בעיקר בתוכניות רווחה וחינוך עם תושבי השכונה תמורת מלגה. במשך השנים בחרו רבים מבוגרי התוכנית להישאר בהדר, וחלקם אף בחרו להקים קהילות בוגרים ובכך להמשיך את ההתנסות בחיי הקהילה והעשייה החברתית שהציע הכפר. בחודש שעבר, לאחר שהקיצוץ בתקציב הפרויקטים בהדר התגלה, קיימו פעילי השכונה ומועצת הדר מפגן מחאה בהיכל העירייה שבעקבותיו הובטח להם שהכפר לא ייסגר, אך לאחר הדפסת ספרי התקציב התברר שההבטחה לא מומשה.

תגובתה של העירייה לסגירה המאיימת על הכפר תובא כשתתקבל.

עדכון (12:45): לאחר הפרסום כאן הודיע גזבר העירייה ג'אקי ואקים לתאגיד הדר כי לא תהיה כל פגיעה בכפר הסטודנטים וכי הנושא יוסדר בישיבה הבאה של ועדת הכספים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אריה

    יש "תיק להט"ב" בעירייה. 750 אלף שח תקציב בשנה . אתם קולטים את זה? לזה יש תקציב. מכל הארץ הם נוהרים להתיישב בחיפה

  2. באמת

    כפר הסטודנטים תורם מה בדיוק לתושבי הדר??
    מסבסדים להם מגורים בשכונה לכמה שנים עד שהם עוברים הלאה.
    איפה התרומה לשכונה בזה?

  3. הדר-דרות

    מיכי אלפר יקים כפר אברכים
    דב חיון יקים כפר סודנים
    וזעאתרה יביא כפר שב"חים
    הדר-דרות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר