מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון ורד ישראלי (צילום: רונית ולפר)
מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון ורד ישראלי (צילום: רונית ולפר)

אירוע לציון 30 שנה לשותפות חיפה-בוסטון

שותפות חיפה-בוסטון שתומכת בפרויקטים ובפעילויות בחיפה ושתרמה מאז היווסדה יותר מ-100 מיליון שקל ליצירת שינוי בציבור החיפאי, יחגוג 30 שנה באירוע חגיגי בתיאטרון העירוני בהשתתפותם של בכירים בפדרציה היהודית בבוסטון ובעיריית חיפה

פורסם בתאריך: 5.3.19 15:21

שותפות חיפה-בוסטון תציין ביום ראשון 30 שנות עשייה באירוע חגיגי שיתקיים בתיאטרון העירוני בהשתתפותם של בכירי הפדרציה היהודית בבוסטון ועיריית חיפה. השותפות היא גוף לא פורמלי אשר פועל בשיתוף פעולה עם הסוכנות היהודית, עם הג'וינט, עם אוניברסיטת חיפה, עם הטכניון, עם קרן חיפה, עם משרדי הממשלה ועם עמותות חיפאיות. מאז היווסדה בשנת 1989 תרמה שותפות חיפה-בוסטון לפעילויות שונות בחיפה יותר מ-100 מיליון דולר.

השותפות הוקמה על ידי קבוצת אנשי עסקים מבוסטון ומחיפה במטרה לקדם פרויקטים לקליטת גלי העלייה שהגיעו אז לעיר ממדינות ברית המועצות לשעבר, וזאת מכיוון שבאותן השנים קלטה חיפה את מספר העולים הרב ביותר מבין כל הערים בארץ. במרוצת הזמן התפתח קשר הדוק וחם בין הקהילה היהודית בבוסטון לתושבי חיפה שנהנו מפעולותיה של השותפות.

מנכ"לית השותפות ורד ישראלי: "הצטרפתי לשותפות בשנת 2006, ועם השנים מגוון הפעילויות רק הלך וגדל. השותפות סייעה ומסייעת בשגרה ובעתות חירום כמו לאחר מלחמת לבנון השנייה ואחרי השריפה בחיפה. בתחילת הדרך הבסיס לעשייה היה כלכלי וכלל הקמה של חממות טכנולוגיות מתוך אמונה שהמקום החברתי הבריא מבוסס על עוגן כלכלי איתן, ובמקביל פעלנו להעמקת החינוך לזהות יהודית פלורליסטית וליברלית בבתי ספר".

 

 

מהו ההבדל בין השותפות של שנת 1989 לזו של שנת 2019?

"בתחילת הדרך אימצה השותפות את כל הפרויקטים שהציעו לה ומימנה אותם באהבה ובחום. התנאי היחיד היה שיש בפרויקט קשר בין אנשים וארגונים מחיפה ומבוסטון. נקודת המוצא היתה הקשר האישי. היום זה לא נעלם אך נוסף לכך עוד נדבך – אנחנו מאמצים מודלים שעושים שינוי גדול בקהילה, בחברה החיפאית ובשנים האחרונות גם ביישובים נוספים בישראל. לדוגמה, המודל שלנו 'הורים במרכז' הועתק על ידי שמונה ערים נוספות בארץ בסיוע תקציבי של הממשלה. בזכות ההצלחה, הייחודיות והחדשנות שלנו הפכנו למעבדה חיה לממשלה ולגופים נוספים שרואים מה אנחנו עושים ומעתיקים מאיתנו".

ומה טומן בחובו העתיד בשותפות?

"בעיקר את הרחבת הפעילות. ביום חמישי אנחנו מוציאים לדרך בתיאטרון העירוני מיזם חדש לגיוס תרומות שמרמז על העתיד. אם עד היום כספי תרומות השותפות הגיעו לארץ רק מבוסטון, מעכשיו הם יגיעו גם מתורמים מישראל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר