מצעד הגאווה בחיפה (צילום: ראובן כהן)
מצעד הגאווה בחיפה (צילום: ראובן כהן)

נבדקת האפשרות להעביר את מצעד הגאווה לעיר התחתית

לא רק חגיגות יום העצמאות: בעיריית חיפה בוחנים את האפשרות להעביר את מצעד הגאווה שייערך ב-28 ביוני לעיר התחתית ולהביא את עומר אדם לאירוע הסיום. המכשול: תקציבי

פורסם בתאריך: 18.3.19 07:54

ב-28 ביוני יוזנק מצעד הגאווה החיפאי בפעם ה-13, ול"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי עיריית חיפה בודקת את האפשרות לקיים אותו בעיר התחתית, בדומה לבדיקת האפשרות להעביר לרחוב הנמל את חגיגות יום העצמאות.

בשנותיו הראשונות נערך המצעד ברחוב יפה נוף במרכז הכרמל, והדבר הוביל לטענות של הקהילה הגאה על ניסיון להסתיר אותו מעיני הציבור ולקיימו ברחובות צדדיים. בשנים 2015-2012 ירד המצעד להדר – מרחוב הנביאים (רחבת בניין רשות השידור) לאורך רחוב הרצל ועד לנקודת הסיום ברחבת בניין העירייה. בשנת 2016 שונה התוואי, והמצעד החל בגן בנימין, נמשך לאורך רחוב הרצל, ומשם, דרך רחוב מעלה השחרור, לאירוע הסיום שהתקיים ברחוב הנמל בעיר התחתית. בשנתיים האחרונות, בלחץ של חבר המועצה לשעבר יוסי שלום ששימש כמחזיק תיק הגאווה בעירייה, שונה שוב תוואי המצעד ועלה לכרמל – מצומת כרמליה לאורך שדרות מוריה עד לגן האם, שם נערכה אירוע הסיום בהשתתפותם של אמנים בולטים.

הקהילה הגאה בחיפה יצאה לפני חודשים אחדים בקול קורא לציבור למתן הערות בנוגע למצעדים שנערכו בעבר ולהעלאת רעיונות באשר לאמנים שאותם רוצים תושבי חיפה לראות באירוע הסיום. כעת מבקשים בקהילה, באמצעות מחזיק תיק הגאווה הנוכחי תבור להט, לבחון את היתכנות קיומו בעיר התחתית. כזכור, בתקציב העירייה הקפידה ראש העיר עינת קליש לא לקצץ בתקציבו של המצעד שעומד גם השנה על 400,000 שקל, אך בעירייה יש הטוענים כי העברת המצעד לעיר תחתית כרוכה בעלויות גבוהות שלא היו מנת חלקם של מצעדים קודמים כמו גידור מתחמים וסגירת רחובות.

 

 

נושא נוסף שנבדק הוא הבאתו של הזמר עומר אדם להופיע באירוע הסיום, אך גם כאן יש גורמים בעירייה שמביעים ספק באשר ליכולתה של העירייה לשלם לאדם שכן עלות הופעה שלו היא בין הגבוהות בארץ. כמו כן, טוענים אותם הגורמים, אם העירייה תעביר את המצעד לעיר התחתית, על כל ההוצאות הכרוכות בכך, היא תתקשה להביא אמנים מובילים לאירוע הסיום שלו. הפקתו של המצעד היא באחריותה של החברה העירונית אתו"ס, ועליו הוטלה בדיקת העלויות לקיום המצעד בעיר התחתית.

להט אישר את הדברים ואמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "העיר התחתית הופכת למרכז החיים של חיפה, וחשוב לנו שהקהילה הגאה תהיה חלק מהמרכז התרבותי והבידורי. חשוב לנו להפוך לקונצנזוס מבחינת כל המגזרים בעיר".

בשנים האחרונות חשבו בקהילה שמבחינת הנראות עדיף לקיים את המצעד במקום מרכזי כמו ציר מוריה.

"אנחנו עדיין שוקלים את זה. במוריה הנראות היא גדולה אבל עדיין מוגבלת כי מדובר על נתיב אחד שנסגר. בעיר התחתית יהיה לזה אפקט מהותי יותר מבחינת הקונצנזוס. הכרמל הוא לא הנראות היחידה. אנחנו עדיין מחפשים מקום מרכזי שיהיה אפקטיבי מבחינת הנראות שלו, ואם לא נמצא כזה אז נשאיר את המצעד בכרמל. מן הסתם זה כרוך גם בענייני תקציב".

 

עומר אדם (צילום: דודו בכר)

עומר אדם (צילום: דודו בכר)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אבנר בן נר.

    אכן העיר התחתית המישורית והקרובה לים (שתיפתח חזית הים….) היא המקום הנכון. העיר התחתית זה המרכז האמיתי של חיפה שלא התאפשר בגלל שהבריטים בנו את הנמל שחוסם את התחתית. אבל כשתיפתח החזית לים…..זה יהיה משהו משהו…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר