המדפסת התלת מימדית להדפסת תאים ורקמות בטכניון (צילום: ניצן זוהר)
המדפסת התלת מימדית להדפסת תאים ורקמות בטכניון (צילום: ניצן זוהר)

הטכניון מציג: מרכז להדפסת תאים ורקמות

במרכז החדש שהוקם בטכניון פועלת מדפסת חדשנית המתרגמת מידע מסריקות CT של מטופל לכדי רקמה תלת מימדית. בטכניון מפותחות רקמות מלאכותיות מורכבות אשר מכילות מערכת מפותחת של כלי דם

פורסם בתאריך: 2.4.19 14:15

מרכז חדשני להדפסת תאים, רקמות ואיברים הוקם בפקולטה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. במרכז פועלת מדפסת חדשנית שמתרגמת את המידע המתקבל מסריקות CT של המטופל לכדי רקמה תלת מימדית המותאמת לאזור הפציעה.

למדפסת כמה ראשים המאפשרים יצירת רקמה מודפסת שמורכבת מחומרים שונים. היא מצוידת במנועים מדויקים אשר נעים במהירות משתנה בדיוק של 0.001 מ"מ, ובמצלמה מובנית שמשפרת את דיוק מחט ההדפסה. המערכת מתאימה למגוון רחב של חומרי גלם כמו הידרוג'ל (ג'ל על בסיס מים), חומרים תרמופלסטיים ומשחות תוך שליטה מדויקת בטמפרטורות בטווחים שבין 0 ל-250 מעלות ובקרינת אולטרה סגול. את ההדפסה ניתן לבצע ישירות לתוך צלחת גידול.

 

 

בטכניון מציינים שהמדפסת רלוונטית לכל תחומי הרפואה הרגנרטיבית (תחום רפואי המתמקד בריפוי מומים מולדים בגוף החי באמצעות יצירת אברים ורקמות חדשות). תחום הנדסת הרקמות עבר התפתחות מהירה בעשורים האחרונים בעולם, ולטכניון יש חלק משמעותי במהפכה הזו.

כיום מפותחות בטכניון רקמות מלאכותיות מורכבות ומדויקות אשר משפרות את תהליך הקליטה באיבר המטרה, וזאת בין השאר באמצעות יצירת רקמות המכילות מערכת מפותחת של כלי דם שמתחברים במהירות לכלי הדם של המטופל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר