פסטיבל "מפה ומצה" (צילום באדיבות עין שמר)
פסטיבל "מפה ומצה" (צילום באדיבות עין שמר)

לא רק הצגות ילדים: אירועי פסח בחיפה

נוסף על האירוע המרכזי של החג - פסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי ה־29 - תושבים ומטיילים יוכלו ליהנות במהלך חול המועד ממוזיאונים פתוחים שבהן ייערכו פעילויות וסדנאות, מסיורים בשכונות ובאתרים שונים ומספארי לילה בגן החיות

פורסם בתאריך: 19.4.19 11:43

האטרקציה המרכזית של פסח בחיפה, כבכל שנה, תהיה פסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי, אבל גם אלה שאינם קהל היעד של הפסטיבל ימצאו פעילויות רבות בחיפה במהלך חול המועד. כדי להקל על החוגגים, החניה ברחבי העיר תהיה ללא תשלום גם לאורך המדרכות הצבועות בכחול-לבן ממחר (שישי), ערב החג הראשון, ועד צאת החג השני ביום שישי, 26 באפריל. כמו בשנים קודמות, גם השנה יהיו מוזיאונים רבים בחיפה פתוחים בחינם לציבור הרחב כחלק מפרויקט הפסח של בנק הפועלים. בשנה שעברה ביקרו במוזיאונים כ־30,000 איש, כאשר המספר הרב ביותר של המבקרים פקד את המוזיאון הימי הלאומי.

מוזיאונים אחרים שיהיו פתוחים בחינם הם מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, מוזיאון העיר חיפה, מוזיאון מאנה כץ ומוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה. ברוב המוזיאונים יוצעו פעילויות לילדים, ובהן סדנאות יצירה ומשחקים, שחלקן כרוך בהרשמה מראש.

האירוע המשמעותי ביותר בחיפה במהלך החג הוא כאמור פסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי שייערך זו הפעם ה־29. הפסטיבל יתקיים בימים ראשון-שלישי, 23-21 באפריל, ויתמקד רובו באזור תיאטרון חיפה ומקצתו במתחם האודיטוריום. בתחרות הפסטיבל ישתתפו שש הצגות מקור, כאשר ההצגה הפותחת תהיה מחזהו של וויליאם שייקספיר “הלילה ה־12” בעיבוד מיוחד לילדים ובהשתתפותם של שחקני קבוצת החיפאית של תיאטרון חיפה. השנה כולל הפסטיבל חידוש והוא יארח את האירוע “אותות ומופתים” שבמסגרתו יתקיימו מופעי קוסמות ומשחקי תעתוע ואשליות בגן בנימין הסמוך לתיאטרון וברחוב נורדאו בהדר.

 

פסטיבל הצגות הילדים בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

פסטיבל הצגות הילדים בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

 

 

חובבי הטבע ובעלי החיים יוכלו להשתתף ביום שלישי, 23 באפריל, וביום חמישי, 25 באפריל, בספארי לילה שיתקיים בגן החיות הלימודי במרכז הכרמל. במהלך הפעילות שתימשך כשעתיים יצפו המשתתפים בבעלי החיים בלילה, מדריכי גן החיות יספרו על החיות הפעילות בלילה ועל חושיהן.

המדעטק, שהפעילות בו כרוכה בתשלום מלא, מציע בפסח שני מסלולים למשפחות. המסלול הראשון נקרא "ספידי אסקייפ" ובמסגרתו ייכנסו ילדים מגיל 8 ומעלה לחדר בריחה בנושא מסע בחלל. המסלול השני נקרא "הוקוס קוסמוס" והוא כולל מפה וכתב חידה שהמשתתפים נדרשים לפתור תוך כדי מעבר בבניין וצפייה בתערוכות.

עמותת התיירות חיפה תערוך בחול המועד סיורים רגליים חווייתיים במושבה הגרמנית, בבת גלים, במרכז הכרמל, באיצטדיון העירוני, בשוק הפשפשים וברמת ויז’ניץ. מחירי הסיורים – החל מ־29 שקל.

אירוע נוסף שמתקיים השנה גם בחיפה הוא פסטיבל "מפה ומצה" שיוזם משרד התרבות והספורט. הפסטיבל, שיתקיים השנה בפעם הרביעית, מחבר אתרי מורשת ברחבי הארץ עם מטיילים. השנה הוא נערך במוזיאון העיר חיפה ובמחנה המעפילים בעתלית, ובמסגרתו ייערכו במוזיאון סדנת יצירה מטקסטיל, סדנת ציורי קיר, סדנת שימור ומופעים כמו ההצגה “תהיה בריא מוריס מגי” של תיאטרון הקרון ו”זה היה בצחוק” של תיאטרון גושן.

בתום חג הפסח, ב־27 באפריל, יתקיימו במתנ”ס רמת אלון ובמתנ”ס רמת בגין טקסי מימונה קהילתיים, כולל כיבוד אותנטי של העדה המרוקאית, אוהל ותלבושות מסורתיות. הכניסה חופשית.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר