דוח חניה על שמשת רכב ברחוב אילת בנוה שאנן
דוח חניה על שמשת רכב ברחוב אילת בנוה שאנן

תושבים בנוה שאנן זועמים: דוחות חניה חולקו בלילה

דיירי רחוב אילת בשכונת נוה שאנן בחיפה, שבו שוררת מצוקת חניה קשה, נדהמו לגלות על שמשת רכביהם דוחות חניה בסך של 500 שקל שחולקו בשעות הלילה בגין חניה חלקית על המדרכה

פורסם בתאריך: 1.5.19 10:19

דיירי רחוב אילת בשכונת נוה שאנן בחיפה נדהמו השבוע לגלות שבשעות הערב והלילה הם קיבלו דוחות חניה מעיריית חיפה בגין חניה חלקית על המדרכה.

ברחוב, שרבים מתושביו מתלוננים על מצוקת חניה קשה בו, מתאפשרת חניה בצדו הימני, אך בצדו השמאלי אין חניות מוסדרות והתושבים נאלצים פעמים רבות לחנות את רכבם כאשר חלקו על הכביש וחלקו על המדרכה. הדוחות, בסך של 500 שקל כל אחד, חולקו בין 20:30 ל-21:00 בשל "הפרת חוק העזר לחיפה – העמדת רכב וחנייתו – התשמ"ה כמפורט להלן: על המדרכה אשר לא נקבעה כמקום חניה מוסדר. עבירה על סעיף 6 (ב1) ובניגוד לתקנה 72 (א) (2א)".

כזכור, בישיבת מועצת העיר בחודש מרץ פרשה ראש העיר עינת קליש רותם את משנתה באשר למצוקת החניה ולשאיפתה לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית. "יש מחסור חמור מאוד של מקומות חניה", אמרה קליש רותם, "חשוב לי להגיד שכל תפישת העולם שלנו צריכה להשתנות, והיא הולכת להשתנות. אנחנו רגילים לקבל שירותי חניה חינם מהעירייה, זה נראה לנו ברור מאליו, אבל זה צריך להשתנות. המכוניות שלנו תופסות מרחב בעיר, והמרחב הזה הוא יקר מאוד. מי שרוצה שתיים-שלוש מכוניות למשפחה או מי שרוצה להגיע למקום כלשהו שלא באמצעות תחבורה ציבורית צריך להבין שיש לזה מחיר. יש הרבה מאוד ערים שגובות כסף בכניסה אליהן. יש הרבה דרכים לטפל בזה אבל אני בטוחה שתושבי חיפה יבינו את זה. נכנסנו לעידן של מצוקה כי העיר הזו לא יכולה להכיל את כולם, ולכן יהיה יותר ויותר יקר להחזיק מכונית בעיר. הפתרון הוא תחבורה ציבורית. אי אפשר להפיל עלויות על תושבים אם לא נותנים להם אלטרנטיבה, והפתרון פה הוא לקדם את התחבורה הציבורית מצד אחד, ומצד שני להקשות על אנשים ולגבות מהם כסף. אנחנו צריכים לשנות את תפישת העולם שלנו ואת הנגישות שלנו בתוך העיר".

 

רחוב אילת בנוה שאנן

 

 

עו"ד תמיר עמר, תושב הרחוב שקיבל דוח חניה, אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "זהו הגלגול השני שלי ברחוב. גרתי בו לפני עשר שנים וכך גם בשלוש השנים האחרונות. מעולם לא ראינו פקח של עיריית חיפה שמסתובב באזור או שמתריע על חניה לא חוקית. פתאום נחת עלינו דוח חניה בשעה מוזרה, ולא ברור איך פקחים עובדים בשעה כזו. אין לנו שום מקום אחר להחנות בו את הרכב. יש ברחוב מצוקת חניה קשה בגלל הימצאותם של סניף קופת חולים ובית כנסת, כך שגם אנשים שלא מתגוררים ברחוב חונים בו, והדבר מעצים את מצוקת החניה".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. רונן

    מצויין. שמים סוף להפקרות שהיתה בשכונה הזו בתקופת יהב. עינת קליש רותם, תושבי נווה שאנן תומכים בך ומחזקים את ידך.

  2. תושבת רחוב אילת

    קודם כל, החנייה ש"מקבלים" ממש לא בחינם. ארנונה זה לא חינם, וכך גם חנייה בכחול לבן.
    בעד שימוש בתחבורה ציבורית? אשמח לראות את קליש מוכרת את רכבה ומשתמשת בתחבורה ציבורית בישראל, אבל כמובן רק בימי שבהם היא פועלת.

  3. נתן

    כל הכבוד לעירייה. המדרכה היא להולכי רגל ולא למכוניות

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה !!! רחוב עם מצוקת חנייה רצינית . אני מכיר ןגרתי ברחוב מאז שהייתי ילד ב 30 שנה האחרונות . מעולם לא חשבו לחלק שם דוחות . היה ברור לכולם שיש שם בעייה לתושבים . חבל מאןד שזו הדרך שבה העירייה בוחרת
    הוריי בני ה 70 עדיין גרים ברחוב הזה . ולא הייתי רוצה לראות אותם צרכים ללכת מספר רחובות בשביל להגיע לרכב !

  5. אחד שיודע

    הגיע הזמן. ילדים ואמהות עם עגלה חייבים לרדת לכביש כדי לעבור ברחוב, וזה ממש מסוכן.

  6. יחזקאל לוי

    עו"ד עמר תמיר
    איזו מין תגובה זו "לא ברור איך פקחים עובדים בשעה כזו". ממש לא רלוונטי לענין.
    נושא החניה אכן בעייתי במיוחד כאשר לכל בית אב יותר ממכונית אחת והעיר לא בנויה לזה. במקרה הזה אפשר להרשות חניה על חצי מדרכה חצי כביש בשעות הלילה עם תמרור מתאים. אבל רק כאשר יוסדר חוקית.

  7. גיא

    טוב מאד.
    על פי התמונות בכתבה, זו לא חניה חלקית על המדרכה, אלא חסימת מדרכה.
    לא אכפת לבעלי הרכבים שאמא עם תינוק בעגלה צריכה לרדת לכביש בחשכה, ולסכן את עצמה ואת התינוק, רק כי נהג חצוף החליט שלא בא לו ללכת ברגל יותר ממטר וחצי.
    כל מי שיש לו רכב, צריך לדאוג למצוא חניה בהתאם לחוק.

  8. עמיקם, נווה שאנן

    מצויין, זו הדרך להחזיר את המדרכות להולכי הרגל.

  9. תושבת מאוכזבת

    בקצב הזה לא ברור למה להמשיך לגור בחיפה. ארנונה מהגבוהות בארץ ועכשיו גם מיסים עקיפים בגלל היעדר פתרונות תחבורה ציבורית סבירים בתוך העיר ומחוצה לה, כשאין פרנסה בחיפה.

  10. עכג

    זה לא רק החנייה. העיירה שולחת את הפקחים במערך מסודר לתת דוחות של מאות ואף מגיעים ליותר מאלף שקלים בכל דרך אפשרית כדרך כנראה להגדיל את הקופה המצומצמת. העירייה צריכה להיות יותר סובלנית כלפי האזרחים ולא לתת קנס של 750 שח על השלכת פסולת. זה לא מוגזם?

  11. ארנון

    שונאי יהב לא מפסיקים ללכלך עליו…. די. תביאו משהו טוב שהיא עושה. קודם שתהייה אלטרנטיבה בתחבורה ציבורית יותר טובה ואח"כ שתדפוק רפורטים. בינתיים אתם מצדיקים כל דבר, כהמשך לשנאת יהב שבעצם דאג יותר לתושבים. בהזדמנות זו ראוי לציין שהעיר מלוכלכת הרבה יותר עכשיו. ופה לא מדובר על תכנון לטווח ארוך. זה צריך להסתדר "מהיום למחר". אין קשר בין תוכניות אסטרטגיות של "תכנון העיר" לבין עבודת תחזוקה שוטפת.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התושב אמר בעצמו שיש מצוקת חניה בגלל בית הכנסת וקופ"ח, אז למה לא לחלק תו תושב כך שרק תושבי האזור יחנו את הרכב שלהם ברחוב הזה?

  13. חיפאי

    מעניין אם גם לתושביה הערבים של העיר היא מחלקת דוחות על חניה. רחוב עבאס? ואדי ניסנס?

  14. משה

    המדרכה הינה עבור הולכי רגל , עגלות ילדים, ועגלות לאנשים מוגבלים. סוף סוף יש סדר בעיר. מה יהי אחרי שהמדרכות גם יתמלאו במכוניות, איפה אז יחנו?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר