חגיגות יום העצמאות בשנה שעברה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
חגיגות יום העצמאות בשנה שעברה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

חוגגים 71: אירועי יום העצמאות בחיפה

בין הבמה המרכזית בעיר התחתית שבה יופיעו נטע ברזילי, נצ’י נצ’ וטיפקס, לשתי הבמות במרכז הכרמל שבהן תוכלו לצפות בדניאל סלומון, בג’יין בורדו ובפול טראנק, תקשר הכרמלית שתפעל בחינם ותפעיל קרון משקאות ודי.ג’יי. כיצד יעבוד שינוי הקונספט של הנהגת העיר החדשה?

פורסם בתאריך: 7.5.19 08:20

עדכון אחרון: 8.5.19 20:01

הערב (רביעי) בשעה 20:00 ניתן אות הפתיחה לאירועי יום העצמאות שיצוינו בחיפה בשבע במות שונות. החגיגות כוללות כמה חידושים ביחס לשנים קודמות, ובהם קיומה המחודש של במת בידור בגן הזיכרון בהדר, אבל החידוש המרכזי הוא הצבת הבמה המרכזית בעיר התחתית. על במה זו יופיעו להקת טיפקס, נצ’י נצ’, אינפקטד משרום וזוכת האירוויזיון הקודם נטע ברזילי.

לצורך החגיגות נסגר כבר בתחילת השבוע לתנועה רחוב כיאט, ובעירייה מבקשים להגיע לבמה בתחבורה ציבורית. מטרוניות יצאו ממרכזית חוף הכרמל וממרכזית המפרץ בכל עשר דקות עד לשעה 3:00, והכרמלית שתנוע בין שלושה מרכזי חגיגות – מרכז הכרמל, הדר והעיר התחתית – תפעל בחינם בשעות 4:00-19:00.

במרכז הכרמל יתקיימו שני אירועים – האחד ברחבת הפסנתר שבה ינגן דניאל סלומון על פסנתר הבטון שהציבה העירייה במקום, והשני מעבר לכביש, בגן האם, יופיעו מיכל ינאי, סמי הכבאי, ג’יין בורדו ופול טראנק.

סגן ראש העיר הרב דובי חיון, מחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה, אומר שהצבת הבמות בציר שיורד מהכרמל אל העיר התחתית הוא חלק מתפישה של חזרה לציר השכונות ההיסטורי ושהכרמלית תהפוך ביום העצמאות לבמה מתגלגלת: “הכרמלית תיקח את הנוסעים אחורה בזמן, כשבתחנותיה כבר מוצגת תערוכה על תולדות חיפה. בתחנות ינגן די.ג’יי, ובאחד מהקרונות יהיה בר משקאות”. מנכ”ל הכרמלית אבישי הדר אומר שהוא מצפה לקהל נוסעים גדול, ומציין שהכרמלית תחדש את פעילותה ביום העצמאות בשעה 10:00 ותפעל עד 18:00, הפעם בתשלום.

במה נוספת תפעל בספורטק בנוה שאנן, שם יופיעו מני ממטרה ומיכל ינאי בגזרת הילדים, אילנה טובים תקיים שירה בציבור ודדה לוסקי יהיה אחראי על ההרקדה. בבמה בקרית חיים, אחרי הופעות הילדים של גיגונת ולולי ואולי, יופיעו אליעד, משה פרץ, נצ’י נצ’ ואינפקטד משרום. בקרית שמואל השכנה תהיה במה לציבור הדתי בבית הספר אהרון הרוא”ה, שבה יופיעו אריק סיני ואחיה גבאי. במה נוספת לציבור הדתי תוקם ברחבה של היכל הספורט ברוממה, ובה יתקיימו תפילה חגיגית והופעות של ישי ריבו ויצחק מאיר. נוסף על כך, בכל הבמות יהיו הופעות של אמנים חיפאים.

חיון: “פרסמנו קול קורא לאמנים חיפאים שרוצים להופיע בחג בתשלום. קיבלנו 140 פניות ובחרנו 32 מהן”.

בשעה 21:00 יתחיל מופע זיקוקים במקביל בארבע במות – בעיר התחתית, בספורטק, בקרית חיים ובקרית שמואל.

 

נטע ברזילי (צילום: דניאל קמינסקי)

 

 

“מוריה איבד מזוהרו”

אחד מסמלי חגיגות ערב יום העצמאות בתקופתו של ראש העיר הקודם יונה יהב היו אירועי צובחוץ בציר מוריה, שהיוו את האירוע המרכזי של הערב. השנה בוטלו האירועים במוריה. חיון: “כשהתחלנו לעסוק בנושא עברנו על תוכניות יום העצמאות עד כה ובחנו אם הן טובות או לא. מהניסיון שלי כתושב שדרות מוריה שמתי לב שהרחוב איבד מזוהרו. ביום העצמאות המקום היה דחוס מדי, אנשים לא נהנו ולא ראו את הבמה, וזה לא ענה על צורך אמיתי. הרעש הפריע למי שמתגורר ברחוב, אנשים השאירו בו הרבה לכלוך, ולעירייה הגיעו תלונות רבות בנושא. עם כל הכבוד, ציר מוריה הוא כיום יותר אזור מגורים מאשר אזור בילוי. לכל היותר הוא מתאים לבילוי בקפה שכונתי, אבל לא להיות מוקד לעשרות אלפי אנשים”.

גורם נוסף שחולל שינוי היה הרצון לחסוך בכסף הן בהבאת האמנים והן בבחירת המקום לבמה הראשית: “התלבטנו בהתחלה בין הקמת במה באיצטדיון העירוני ובין הקמת במות ברחבי העיר, והחלטנו על האופציה השנייה. ראש העיר עינת קליש רותם הובילה דיאלוג מול מפקד משטרת חיפה וסגנו כדי לחסוך בעלויות השיטור ולעמוד במסגרת גבולות התקציב שהגדרנו מלכתחילה, והצליחה מאוד”.

 

ג'יין בורדו (צילום: תומר אפלבאום)

 

בלי קצף ותלונות על רעש

מחר, יום העצמאות, יתחילו האירועים בשעה 7:30 בתפילה חגיגית בבית הכנסת הגדול של חיפה בליווי של מקהלת זמירות בניצוחו של יותם סגל. בשעה 9:47 צפוי לעבור מעל חיפה מטס של חיל האוויר שיכלול בין השאר גם את מטוס F35 החדש.

בשעה 10:00 יתקיים בגן האם הפנינג חגיגי למשפחות שכותרתו היא “ילדוקים – עצמאות”. במסגרת זו יתקיימו פעילויות כמו מתנפחים, אקרובטים, פעלולנים והולכים על קביים, ובשעות 14:00-12:00 תיערך הופעה של שירי מימון.

המוזיאונים העירוניים יהיו פתוחים ללא תשלום בשעות 19:00-10:00. החניה ברחובות העיר לצד המדרכות המסומנות בכחול-לבן תהיה בחינם במהלך החג. בעירייה מדגישים כי תיאסר מכירת תרסיסי קצף לסוגיו השונים באזורי השמחה, ופקחי העירייה הונחו להחרים תרסיסים שייתפסו. עם זאת, בעירייה לא מתכוונים להטיל מגבלות חמורות מדי על החגיגות ואומרים שתלונות על רעש בערב העצמאות לא יזכו למענה, ושהגבלת השעות שבהן מותר להרעיש על פי חוקי העזר העירוניים לא חלה על יום העצמאות.

חיון: “היה לנו מעט מאוד זמן לתכנן את אירועי החג. בשבוע שאחרי יום העצמאות נקיים ישיבת הפקת לקחים. נלמד מה הצליח ומה לא, ונשפר. השינויים השנה הם מהותיים מאוד, אבל יהיו עוד שינויים בשנה הבאה. ברור לנו שצריך רענון וחשיבה מחודשת. בשנה הבאה ארצה לחסוך עוד בלי לפגוע באיכות, וזה אפשרי. רק שנעבור את החג בשלום”.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. שרון

    תודה לך באמת ראש העיר תודה שלא חשבת על תושבי שכונת שפרינצק רמת שאול שביטלת את הבמה בגן אופירה. גם לנו מגיע לחגוג ולא כולם יכולים לנסוע לבמות המרוחקות.
    יש להתחשב באוכלוסיה המבוגרת ובבעלי המוגבלויות.

  2. טניה

    לחם ומשחקים…יש עוד דברים שאפשר וכדאי להשקיע בהם בעיר חיפה. כל הכבוד ראש העיר.

  3. חיפאי

    יש להפעיל את הקונספט של די ג'יי בכרמלית בלילה בכל סופ"ש ולא רק ביום העצמאות. רק ככה אפשר לעורר את העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר