נמל המפרץ
נמל המפרץ

המשרד להגנת הסביבה תומך בהעברת נמל הדלקים לנמל המפרץ

המשרד להגנת הסביבה הבהיר לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה כי הוא תומך בהעתקת נמל הדלקים הקיים למקום המיועד לו בנמל המפרץ. זאת למרות העובדה שהמשרד מודה שלא ברור אם הנמל החדש יביא להפחתת הפליטות

פורסם בתאריך: 19.5.19 15:06

המשרד להגנת הסביבה הביע תמיכה בהעברת נמל הדלקים הקיים מהעיר התחתית לנמל המפרץ המוקם בימים אלה. עמדתו המעודכנת של המשרד בסוגיה הוצגה בהליכי הערר נגד אישור התוכנית המפורטת לנמל המפרץ שהסתיימו בהחלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה לדחות את שבעת העררים שהוגשו נגד התוכנית.

בפרוטוקול ההחלטה שהופצה ביום שישי צוין כי בעקבות דיון פנימי שקיימה ועדת המשנה לעררים בתחילת החודש היא החליטה לפנות למשרד להגנת הסביבה בבקשה להבהיר כמה נקודות "שסברנו כי הן נחוצות לשם הכרעה בעררים". מסמך השאלות ומסמך התשובות של המשרד צורפו להודעה שבה הופצה החלטת ועדת הערר. יו"ר הוועדה שמרית גולן שאלה בין השאר את המשרד אם נמל הדלקים העתידי, שלא אושר במסגרת התוכנית המפורטת מעבר לרמה המתארית, צפוי להוסיף לרמות זיהום האוויר באזור המפרץ, ואם התוכנית המפורטת מגבילה את האפשרות לכך, מעבר לקביעה שנמל הדלקים החדש יפעל רק במקום נמל הדלקים הקיים ולא בנוסף אליו.

בדצמבר 2017 חשף "כלבו – חיפה והצפון" כי התוכנית המפורטת של נמל המפרץ כוללת גם נמל דלקים. בעקבות הלחץ הציבורי שיצר הפרסום, כעבור שבועיים גרעה הוועדה המחוזית את נמל הדלקים מהתכנון המפורט וקבעה שהוא יסומן בתוכנית ברמה מתארית בלבד, כלומר לא ניתן יהיה להקימו ללא תוכנית מפורטת נפרדת. הוועדה המחוזית קבעה גם כי תנאי להפעלת נמל הדלקים החדש יהיה הפסקת הפעילות בנמל הדלקים הקיים.

 

 

בתשובתה לשאלותיה של ועדת המשנה לעררים כתבה מתכננת מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה נורית שטורך: "כוונה להקים נמל דלקים חדש תחייב הכנת תוכנית מפורטת שתלווה בתסקיר השפעה על הסביבה פרטני. מנמל הדלק, נוסף על המזהמים הרגילים שנפלטים מתנועת אוניות, ייפלטו חומרים אורגנים נדיפים, ובכלל זה בנזן שנקבע כמסרטן בבני אדם. לכן הפליטות מנמל דלק הן שונות משאר הפעילות בנמל. ככלל, ניתן לצפות כי מתקן מודרני חדש של נמל הדלק, להבדיל מנמל הדלק הקיים שהוא מתקופת הבריטים עם תיקונים שנעשו בו לאורך השנים, יביא לצמצום הפליטות עקב כך שהוא יוקם תוך שימוש באמצעים המתקדמים ביותר למניעת פליטות. הוא גם אמור להיות יותר יעיל בשטחים ובתפעול שלו מהנמל הקיים, ויכולה להיות לכך תרומה לצמצום הפליטות. עם זאת, להבנתי יש כוונה להגדיל את נפח הדלק שיעבור בנמל, ולכן לא ברור אם הנמל החדש יביא להפחתת פליטות. רק בדיקה פרטנית של תכנון עדכני ורלוונטי יכולה לענות על השאלה. בכל מקרה, המשרד להגנת הסביבה תומך בהעתקת הפעילות של נמל הדלקים ממקומו הקיים בחזית הים העירונית למקום המיועד לו בנמל המפרץ ובהפסקת הפעילות של נמל הדלקים הישן".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ממש משנה משהו?

    מה זה משנה בעצם.
    מעבירים מפה לשם, משם לפה. ובסוף זה נשאר במפרץ חיפה וגורר זיהום כבד של אוניות שישפכו כימיקלים
    וצינורות שידלפו וסכנות ונמשיך להיות פח האשפה של המדינה

  2. הסינים הולכים לקחת את כל העבודה לנמל חיפה ! ועכשיו לוקחים גם את השאריות של מסוף הדלק...

    מכולות כבר לא יגיעו לנמל חיפה…

    חברת נמל חיפה כבר הצטיידו בחכות לכל העובדים.
    כל עובד יקבל חכה וכסא על הרציף ליד המים.

  3. המסמר האחרון בארון הקבורה של נמל חיפה הישן !!!

    כל מי שמבין בתחום יודע שזה יהיה המסמר האחרון בארון הקבורה של נמל חיפה הישן !!!

    לאחר שהסינים מנמל המפרץ החדש ייקחו להם את מרבית תנועת המכולות,
    המספנות ייקחו את מרבית המטענים הכלליים,
    ותחום הדלק שהיה אמור להשאר בלעדית רק לנמל חיפה… גם הוא ייעבור…

    חבל, ממש חבל, בסה"כ היו אנשים טובים שם,

    שנת 2020 כבר כמעט כאן… פתיחת נמל המפרץ !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר