נמל המפרץ (צילום: רמי שלוש)
נמל המפרץ (צילום: רמי שלוש)

תוכנית נמל המפרץ אושרה ברשומות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה - חיפה פרסמה הודעה רשמית על אישורה ברשומות של התוכנית המפורטת לנמל המפרץ. בכך הסתיימו הליכי הפרסום הדרושים לשם כניסתה לתוקף של התוכנית, וכעת נשאלת השאלה אם נמל הדלקים הקיים יועתק מהעיר התחתית לנמל המפרץ

פורסם בתאריך: 4.6.19 18:53

בעקבות דחייתם של שבעת העררים שהוגשו נגד התוכנית המפורטת לנמל המפרץ, פורסמה הודעתה הרשמית של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה בדבר אישורה של התוכנית גם ברשומות, שהן מאגר הפרסומים הרשמי של המדינה.

"נמסרת בזה הודעה בהתאם לחוק התכנון והבנייה בדבר אישור התוכנית המפורטת לנמל המפרץ", צוין בהודעה אשר מסיימת את הליכי הפרסום הדרושים לשם כניסתה לתוקף של התוכנית שיזמה חברת נמלי ישראל.

 

 

נמל המפרץ, שפתיחתו מתוכננת לינואר 2021, נמצא אמנם בשלבי בנייה מתקדמים בהסתמך על תוכנית מתאר ארצית לייבוש שטחי ים שאושרה בפברואר 2014, אך לא ניתן היה להפעילו ללא אישור התוכנית המפורטת אשר קובעת את השימושים המדויקים בנמל. בעקבות כניסתה של התוכנית לתוקף, ניתן להגיש בקשות לאישור היתרי בנייה להקמת מתקני הנמל מעל לשטח הים שיובש לצורך בנייתו.

הסוגיה הפתוחה כעת היא אם נמל הדלקים הקיים יועתק מהעיר התחתית לנמל המפרץ – מעבר הכרוך באישור תוכנית מפורטת נפרדת לנמל דלקים בתחום נמל המפרץ. בהליכי העררים נגד אישור התוכנית המפורטת לנמל המפרץ שהתקיימו בפני ועדת הערר הארצית הביע המשרד להגנת הסביבה תמיכה בהעברת נמל הדלקים לנמל המפרץ.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אסון

    ברכות לסין
    השתלטה ל25 שנה על שטח בים התיכון והיא תעשה בו מה שהיא רוצה ותודה לממשלה ההזויה והעירייה המפורקת של חיפה

  2. קליש צריכה לשנות גישה - במקום לתקוף ולהלחם עם כל גופי הממשלה... אולי בהידברות אינטנסיבית ועיקשת תצליח להשיג דברים לחיפה !!!

    if you can't beat them, join them

  3. דני דין

    חיפה על המפה מנהיגי המדינה עושים בה כרצונם ללא תגובה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר