זירת הירי בסלומון טקה ז"ל (צילום: רמי שלוש)
זירת הירי בסלומון טקה ז"ל (צילום: רמי שלוש)

מח"ש סירבה להעביר את חומרי החקירה למשפחת טקה

בתשובה לבאי הכוח של משפחתו של סלומון טקה ז"ל כתבה מח"ש כי חומר החקירה אינו מועמד לעיונם לפני קבלת החלטה בתיק משום שהדבר עלול להקשות ואף לסכל ניהול משפט במקרה שיוחלט להגיש כתב אישום

פורסם בתאריך: 18.7.19 14:43

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הודיעה היום (חמישי) לבאי כוחה של משפחת טקה כי היא לא תיענה לבקשתם להעביר לידי המשפחה את חומרי החקירה האירוע שבו נהרג סלומון טקה הירי של קצין משטרה, כפי שביקשו. בתשובה לפניית בני המשפחה בכמה נושאים כתבה מח"ש: "ככלל, חומר החקירה אינו מועמד לעיון באי כוח משפחת המנוח לפני קבלת החלטה בתיק, וזאת בין היתר מהטעם שעיון בחומרי החקירה לפני שמתקבלת החלטה אם להעמיד לדין ואם לאו יכול לסכל או להקשות מאוד על ניהול משפט אם יוחלט להגיש כתב אישום. מובן כי לאחר קבלת החלטה יוכלו בני המשפחה לבקש לקבל את חומר החקירה, והבקשה תישקל בלב פתוח לפי ההנחיות בנדון".

מח"ש התייחסה גם לתלונה של המשפחה על כך שהבדיקה הבליסטית בוצעה על ידי המשטרה עצמה, למרות שהיא עצמה הגוף הנחקר: "מדובר במעבדה רשמית שעובדים בה מומחים בתחומם, אשר נותנים שירות לכלל גורמי האכיפה בישראל. למותר לציין כי מדובר במומחים הנאמנים אך ורק ליושרה המקצועית שלהם ואין להטיל דופי בעבודתם. למח"ש אין מעבדות משלה והיא נסמכת מיום הקמתה על מעבדות משטרת ישראל".

 

 

עוד הוסיפו במח"ש כי הנתון שלפיו נתז מהירי בקרקע הוא זה שפגע בטקה נשען גם על חוות הדעת של המכון לרפואה משפחתית, שאינו חלק ממשטרת ישראל.

בפרקליטות התייחסו גם לבקשותיהם של עורכי הדין של המשפחה לבצע שורה של פעולות חקירה. בהודעה של דוברות הפרקליטות נכתב: "במהלך החקירה נערך מספר רב של בדיקות והתקבלו חוות דעת של מומחים מתחומים שונים, והכל בשים לב לצרכים החקירתיים ובמטרה להגיע לחקר האמת. התיק עבר לאחרונה לטיפול הפרקליטים במח"ש, ובקשותיהם של בני המשפחה ייבחנו בתשומת לב, כאשר כל החלטה תתקבל בהתאם לחומר הראיות שכבר נאסף והמצוי בתיק ובהתאם לצורכי החקירה".

בא כוח של המשפחה עו"ד איציק דסה מסר בתגובה: "אנו מאוכזבים מההחלטה. נאלץ לעתור לבג"ץ כדי לעמוד על זכותה של משפחת טקה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר