נמל חיפה (צילום: רמי שלוש)
נמל חיפה (צילום: רמי שלוש)

תוכנית למסילה שתחבר את הרכבת עם מסוף הכרמל בנמל

הוועדה המחוזית תדון בשבוע הבא בהפקדת תוכנית לשלוחת מסילת רכבת שתחבר בין מסוף המכולות בנמל חיפה לבין מסילת החוף. המשמעות: תגבור של הפעילות הנמלית במסוף הקיים ובמסוף כרמל ב' לכשיוקם

פורסם בתאריך: 23.7.19 08:04

נמשכת ההתעצמות הנמלית בחיפה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה תדון ביום שני בהפקדת תוכנית להקמת שלוחת מסילת רכבת חדשה שתחבר בין מסוף המכולות הכרמל (כרמל א') בנמל חיפה למסילת החוף באזור גשר פז. לפי התוכנית שיוזמת רכבת ישראל תיסלל המסילה לאורכו של רחוב סלמן במתחם חוף שמן ותיצור חיבור מסילתי ישיר בין מסוף הכרמל לרשת המסילות הארצית.

בחוות דעת תכנונית שהכינה מתכננת מחוז חיפה ליאת פלד לקראת הדיון נכתב: "התוכנית מסדירה המשך לשלוחת מסילה קיימת לאורך רחוב סלמן מאזור מחלף גשר פז, המסתיימת כ-100 מטר מדרום לרחוב אופיר. מדובר בתוכנית שנועדה לאפשר מסילת ברזל שתחבר את מסילת החוף (ואת המסילה המזרחית בעתיד) למסוף מטענים רכבתי עתידי בצדו המערבי של הנמל, והאמור יאפשר להעביר את מרכז הכובד של פעילות שינוע המטענים לאזור הפעילות המרכזי של הנמל הקיים ושל מסוף כרמל ב' לכשיוקם".

 

 

מסוף הכרמל נחנך באוקטובר 2010 והוא מופעל על ידי חברת נמל חיפה. בשנת 2003 אישרו הממשלה והמועצה הארצית לתכנון ובנייה את התוכנית להקמת מסוף הכרמל בלי להתנותה בפינוי מערב הנמל והפיכתו לחזית ים עירונית. לפני כשש שנים הן חזרו על הטעות ואישרו גם את התוכנית להקמת נמל המפרץ בלי להטמיע בה את התנאי המתבקש.

המסוף הנוסף לפריקה ולטעינה של סחורות, שאפשרות לפיתוחו העתידי מוזכרת בחוות הדעת התכנונית של מתכננת המחוז, קרוי בטרמינולוגיה הנמלית-תכנונית כרמל ב' ומוצע להקימו צמוד למסוף הכרמל. רציף כרמל ב' כלול, ביחד עם נמל המפרץ, בתוכנית המתאר הארצית שאושרה לפני כשש שנים ואשר מאפשרת הקמת מבנים ימיים חדשים במרחב נמל חיפה. אלא שבעוד שנמל המפרץ נמצא בשלבי הקמה מתקדמים, רציף כרמל ב' לא קודם עד היום להקמה ולהפעלה.

בחוות הדעת התכנונית צוין כי חברת נמל חיפה תומכת בתוכנית להקמת שלוחת מסילת הרכבת החדשה, בנימוק שלפיו המסילה תקצר את זמן תנועת המכולות ממסוף הכרמל למסילה המזרחית. השאלה המרכזית כעת היא אם אישור התוכנית החדשה יותנה במילוי מטלה ציבורית-עירונית משמעותית שיאפשר הפעם לחיפה לחלץ קורטוב של צמיחה אורבנית מהמהלך החדש, לצורך איזון בין האינטרס העירוני לאינטרס של הנמל והרכבת.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מאיר מחיפה

    מסילת ברזל לנמל התעופה בחיפה זה מה שצריך עם הארכה של מסלול ההמראה בעוד ק"מ.

  2. אילן רונן

    הלוואי וברכבת היו יודעים לדאוג לנוסעים בני אדם ולא רק לקונטיינרים

  3. כל מה שמעניין אותם זה רכבות ונמלים ובתי זיקוק ועוד מפעלים מזהמים

    תפנימו חיפה היא פח הזבל הלאומי לתעשייה ועכשיו גם יש בה נמל זר ירדני בשליטה סינית
    והם יעשו כמו רובוטים כל מה שישרת את האינטרס הזה לפקידים לא אכפת מהעיר הזאת בגרוש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר