הבנק (צילום: יח"צ)
הבנק (צילום: יח"צ)

אחרי 33 שנה: מסעדת הבנק נסגרת

במוצאי השבת הבאה, 17 באוגוסט, בחצות תיסגר מסעדת הבנק - אחד מהמוסדות הקולינריים הוותיקים והמוכרים בחיפה - שפעלה במרכז הכרמל מאז יום העצמאות של שנת 1986

פורסם בתאריך: 9.8.19 19:05

מסעדת הבנק במרכז הכרמל הודיעה היום (שישי) על סגירת שעריה לאחר 33 שנות פעילות. בהודעה שפורסמה בדף הפייסבוק של המסעדה נכתב: "קהל לקוחותינו היקר, שמחנו ונהנינו לשרת אתכם נאמנה במשך שנים ארוכות ויפות. ב-17 באוגוסט (מוצאי השבת הבאה) בחצות נסגור את המוסד החיפאי".

ההודעה התקבלה בתדהמה בקרב העוסקים בענף המסעדנות. הבנק נפתח ביום העצמאות של שנת 1986 ועד מהרה הפך לאבן שואבת לסלבריטאים חיפאיים, בין השאר בזכות מיקומו האסטרטגי הבולט במרכז הכרמל שאפשר ליושביו – כוכבי מדורי הרכילות, שחקני כדורגל ודוגמניות מקומיות – לראות ובעיקר להיראות. את המקום, שנקרא על שם סניף בנק הפועלים שעל חורבותיו הוא נפתח, הקים דני כץ – לימים אחד מהמסעדנים הידועים בעיר.

ציפי רום, סנובה המקורית, מעלה זיכרונות מהמקום: "לכץ היתה בסטה של ממתקים בשוק תלפיות, ואני נהגתי לקנות אצלו. פעם אחת הוא אמר לי 'תקשיבי ציפי, המקום שבו שוכן הסניף של בנק הפועלים מתפנה. מה דעתך שאני אפתח שם בית קפה?'. התלהבתי מאוד ואמרתי לו שזה מתאים לו ושבגלל שהוא כל כך חביב, ידידותי ולארג' כדאי לו לפתוח כי הוא ימשוך אנשים כמו מגנט. ואכן זה קרה. זה היה ה-מקום, היינו יושבים שם בכל יום, והוא תמיד היה מפוצץ".

 

 

בתחילת שנת 2018 הודיע הבעלים אור אבהרמי על שינוי בשעות הפתיחה של המקום ועל הפסקת העבודה בבקרים, מתוך מטרה לעבוד במתכונת של ביסטרו. המשמעות היתה שארוחות הבוקר המפורסמות של הבנק הופסקו הלכה למעשה. אברהמי, שרכש את המקום בשנת 2003 מבעליו הקודמים אלי הדדי, אמר אז ל"כלבו – חיפה והצפון": "החלטנו על שינוי. אני מאמין מאוד במסעדנות ובקהל החיפאי שיודע להעריך מוצר טוב. זה צעד שאנחנו רוצים לעשות כבר שנים והחלטנו לעשות אותו עכשיו, לפני ההתחדשות של מרכז הכרמל. אנחנו חושבים שזה הזמן הנכון".

כץ: "הבנק הוא חלק מהחיים ומההתפתחות שלי. זה היה בית הקפה הראשון שלי שקם מתוך לחץ של חברים כי לא היה בית קפה נורמלי בחיפה. לי היתה בסטה של ממתקים בשוק, ואחרי שעשיתי קצת כסף ביקשו ממני לפתוח מקום כדי שיהיה לחבר'ה לאן לצאת לבלות. הוא הוקם לא ממניעים פיננסיים אלא חברתיים, למרות שבדיעבד הוא הפך להיות עסק לכל  דבר. זה היה מקום המפגש הבולט בחיפה. פתחתי אותו עם יגאל הררי, והיום, כששמעתי על הסגירה, נוצר לי חור גדול בלב. זה כואב ולא נעים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. חבל חבל חבל

    עכשיו כמו במושבה תיכנס מסעדה ערבית עם תאורה וולגרית ומנות בהן הכל מטוגן ושוחה בשמן
    ויי זמיר

  2. אבנר

    בקרוב כל מרכז הכרמל. יהיו סניפים של המסעדות מהמושבה הגרמנית. הללויה

  3. שרון

    עצוב שמוסד ותיק כזה נסגר.
    קפה הבנק מותג שבו נפגשו כל החיפאים כל יום כל היום בימי ששי היתה תקופה שעשו תצוגות אופנה ליד בית קפה ברחבה. המקום היה חי תוסס נתן אוירה אחרת למרכז הכרמל.
    מוסד מיתולוגי שנסגר וחבל כמו כל מרכז הכרמל שלצערנו בעקבות השיפוץ נהרסה ליד בית הקפה כל פינת החמד שהיתה לפני.
    עכשיו הכל ליד בטון אפור. הלך הירוק העצים הספסלים העגולים.
    כמה מסעדות ובתי עסק נסגרו בכל המתחם הזה במהלך השנים עצוב.
    המסעדה הצרפתית, המסעדה האיטלקית של יעקב, ארומה, ומקדונלדס.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרכז הכרמל לאנצריך מלכתחילה להיות מוקד פעילות פנאי, זהוא מקום מגורים וטוב שכך, העיר התחתית מהווה את המקום הנכון.

  5. חילוני שחרד לעיר בשחור

    ככה זה כשחותמים על הסכמי סטטוס קוו עם מפלגות חרדיות אי אפשר לבצע אירועים עירוניים בשבתות וחגים כי צריך לכבד.
    כך העיר תדעך ותמות לאט לאט.. תפנה את מקומה לחרדים, כפי שקורה בשאר הערים בארץ.
    קליש, בחרת את המפלגות והיועצים הלא נכונים.
    עדיין אפשר לשנות

  6. עופר

    מאיזו סיבה נסגר בית הקפה? חבל שבכל הכתבה אין התייחסות לזה. בכל אופן זה עצוב שבעיר נסגרים מוסדות שהם סמל כבר הרבה שנים. הייתי נפגש לדייטים במקום הזה. היו זמנים.

  7. מתי טיקטינסקי יליד חיפה והר הכרמל

    שנים רבות המקום היה בשבילי מקום לבילוי ומפגש יום יומי עם אנשים וחברים.. דבר מצליח אסור לשנותו. עתה הוא נמצא "במרכז בית קברות משיש" פרי אהבת פרנסי העיר שאין ולא היה להם מושג מה מתאים לעיר. העקר מול בית הקפה ששבק חיים הוקם פסנתר אבן אילם. השד יודע אצל איזה מוח קודח הוא נולד.מנגינה שנגמרה.

  8. מתי טיקטינסקי יליד חיפה והר הכרמל

    תהליך ההרס של מרכז הכרמל מתמשך. בתוך בית הקברות משיש האפור שחור הוקמה מצבה חדשה בולטת וכנראה פרי בלתי סביר בפנת מחנים הנשיא מול תחנת המוניות. כל הכבוד !! מצבה לזכר מרכז הכרמל.(כרמל היים)

  9. שירה

    כל מרכז הכרמל בגסיסה, דומינוס פיצה, הבנק . רצינו שינוי וקיבלנו קלישאה .

  10. הורסים את כל מוריה בניין אחרי בניין במקום קומת מסחר רק חניונים

    מרכז הכרמל יכול להיות מוקד בילוי נהדר אם היו עוד מועדונים, עוד חנויות ובתי קפה בבתים החדשים שבונים במקום סתם כניסה לחניון מול הרחוב. וודג'ווד איפה שפעם היו חנויות היום בתמא 38 עושים מגרש חניה מי רוצה ללכת ליד מכוניות במקום ליד חלונות ראווה?
    פעם ידעו לתכנן עיר עשו קומה תחתונה בתי עסק שיהיה בשביל מה ללכת ברחוב
    היום הטיפשים עושים חניון עם אדנית ומחסום. אז ברור שזה כבר לא מקום להסתובב.

  11. סוף סוף סוגרים..הדיירים ברחוב בטח ישלחו תודה

    מרכז הכרמל ומוריה לא אמורים להיות מרכז הבילויים של חיפה,זה מקום מגורים יוקרתי ושקט עם אוכלוסייה שקטה ומיעוט חנייה.
    אט אט כל מקומות הבילוי יורדים למטה בעיר התחתית וככה זה צריך להיות,יש שם גם מיעוט אפסי של דיירים יהודים ואין תלונות אם קצת רועש בשבת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר