פייבל
פייבל

העירייה הגישה 22 כתבי אישום נגד עסקים בחיפה

עיריית חיפה הגישה לבית המשפט לעניינים מקומיים 22 כתבי אישום נגד בתי עסק ומפעיליהם בגין עבירות על הוראות חוק רישוי עסקים. בין העסקים שנגדם הוגש כתב אישום מופיעים מקומות בילוי שוקקים כמו פייבל במרכז הכרמל, פטוש, מלביר וקניבר בעיר התחתית, וצריף 69 וברברוסה (שאינו פעיל) בקרית חיים

פורסם בתאריך: 12.9.19 07:58

עיריית חיפה הגישה אתמול (רביעי) לבית המשפט לעניינים מקומיים בעיר 22 כתבי אישום נגד בתי עסק ומפעיליהם בגין עבירות על הוראות חוק רישוי עסקים. עם העסקים שנגדם הוגשו כתבי אישום נמנים מסעדות, פאבים, בתי קפה, מרכולים וגם אולם שמחות.

לפי כתבי האישום, העירייה דורשת מבית המשפט "לצוות הפסקת העיסוק בעסק לחלוטין ובאופן מיידי על ידי סגירת החצרים ולהטיל את ביצוע הצו על הפיקוח הכללי של עיריית חיפה, בסיוע משטרת ישראל". דרישה זו מופיעה בכל כתבי האישום, ולכל עסק מצוינים סעיפי העבירות המיוחסים לו.

בין המקומות שנגדם הוגש כתב אישום מופיעים מקומות בילוי מוכרים ושוקקים בחיפה ובקרית חיים, ובהם פייבל במרכז הכרמל; פטוש, מלביר וקניבר בעיר התחתית, וצריף 69 וברברוסה בקרית חיים.

לפי כתב האישום שהוגש נגד פאב הפייבל ומפעיליו, "הנאשמים עוסקים בעסק של מזנון ומשקאות משכרים ללא רישיון לפי חוק רישוי עסקים". עוד נטען כי ב-22 בפברואר 2017 הוגשה בקשה לרישיון עסק, וב-31 בדצמבר 2018 נשלחה לנאשמים הודעה בדבר דחיית הבקשה לרישיון, אך "סמוך למועד הגשת כתב האישום המשיכו הנאשמים לנהל את העסק ללא רישיון וללא אישורים מטעם משטרת ישראל ורשויות התכנון והבנייה". לטענת העירייה נשלחו לנאשמים התראות בגין ניהול העסק ללא רישיון.

שירן הראל מבעלי הפייבל הופתע לשמוע על הצעד שאותו נקטה העירייה: "היה לנו רישיון עסק במשך חמש שנים. לאחר ששיפצנו את המקום הגשנו לעירייה בקשה לחידוש הרישיון אך קיבלנו דחייה. איש לא דיבר ולא הסביר לנו למה. משם המשכנו עם כיבוי האש והכל עבר חלק, המשטרה ביקשה מאיתנו שנוסיף כמה דברים והוספנו, ונאלצנו לשלוח את האישור על התיקונים ארבע פעמים כי בכל פעם הם טענו שלא תיקנו את הליקויים למרות שכן תיקנו אותם. המחלקה לרישוי עסקים בעירייה דוחה את רישיון העסק משום שיש לנו גלריה שלטענתם היא ללא אישור, אבל ברור שיש אישור כי ככה קיבלנו את רישיון העסק ההתחלתי. גם אז, בתחילת הדרך, ביקשו מאיתנו אישור לגלריה, אז הבאנו קונסטרוקטור וקיבלנו אישור לחמש שנים. טוענים גם שאין לנו רישיון עסק בגלל קירוי לא חוקי, אז צלצלנו למחלקת הארנונה כדי לשלם על השטח הזה, ואנחנו משלמים עליו כבר יותר מחמש שנים. עכשיו החליטו שהקירוי הוא לא חוקי ושצריך להסיר אותו. הסרת הקירוי היא גזר דין מוות לעסק בחורף".

דיון בעניינו של פייבל נקבע ל-17 לפברואר 2020.

בכתב האישום שהוגש נגד הסניף של פטוש ברחוב הנמל נכתב כי "הנאשמים עוסקים בעסק של מסעדה, בית קפה, משקאות משכרים ועינוג ציבורי ללא רישיון לפי חוק רישוי עסקים. ב-16 בדצמבר הוגשה בקשה לרישיון עסק, וב-2 במאי 2019 נשלחה לנאשמים הודעה בדבר דחיית הבקשה לרישיון. סמוך למועד הגשת כתב האישום המשיכו הנאשמים לנהל את העסק ללא רישיון וללא אישורים מטעם משרד הבריאות, שירותי הכבאות, משטרת ישראל ורשויות התכנון והבנייה". גם לפטוש, כך לטענת העירייה, נשלחו חמש התראות בגין ניהול עסק ללא רישיון.

בפטוש סירבו להגיב, ודיון בעניינם נקבע ל-17 בפברואר 2020.

 

פטוש

פטוש

 

 

באשר למלביר, שפועל ברחוב הנמל ומוגדר כ"מסעדה ומשקאות משכרים", נטען בכתב האישום כי ב-1 בנובמבר 2018 הוגשה בקשה לרישיון עסק, וב-2 במאי 2019 נשלחה לנאשם, הבעלים עוזי גל, הודעה בדבר דחיית הבקשה לרישיון. העירייה טוענת כי "סמוך למועד הגשת כתב האישום המשיך הנאשם לנהל את העסק ללא רישיון וללא אישורים מטעם משרד הבריאות, שירותי הכבאות, מכון הטיהור ורשויות התכנון והבנייה". לטענת העירייה נשלחו אל גל במהלך השנה חמש התראות על ניהול עסק ללא רישיון.

גל מסר "אין תגובה", ודיון בעניינו נקבע ל-17 בפברואר 2020.

 

מלביר

מלביר

 

גם נגד הסניף החדש של רשת קניבר בדרך העצמאות בעיר התחתית ונגד מפעיליו הוגש כתב אישום. קניבר מוגדר כ"מסעדה, בית קפה ומשקאות משכרים", ומכתב האישום עולה כי ב-20 בנובמבר 2018 הוגשה בקשה לרישיון עסק אך ב-2 במאי 2019 נשלחה לנאשמים הודעה בדבר דחיית הבקשה. העירייה טוענת כי סמוך להגשת כתב האישום המשיכו הנאשמים לנהל את העסק ללא רישיון וללא אישורים ממשרד הבריאות ומרשויות התכנון והבנייה. עוד טוענת העירייה כי במהלך השנה נשלחו לנאשמים ארבע התראות בגין ניהול העסק ללא רישיון.

לירן לוי מבעלי רשת הקניבר מסר בתגובה: "העסק מאושר על ידי משרד הבריאות, כיבוי האש והמשטרה, ואנו ממתינים למהנדס העיר שאמור לאשר פעילות עסקית מסוג מסעדה באזור זה. כל הקריטריונים להפעלת מסעדה אשר טעונים רישוי – מאושרים. המשמעות היא שמדובר בעניין ביורוקרטי".

הדיון בעניין הקניבר נקבע ל-17 בפברואר 2020.

 

קניבר

קניבר

 

גם נגד צריף 69 ברחוב אח"י אילת בקרית חיים, שמוגדר כ"מזנון ומשקאות משכרים", ונגד מפעילו גל פינדלינג הוגש כתב אישום. לטענת העירייה, ב-6 באוגוסט 2019 הוגשה בקשה לרישיון עסק, ורשות הרישוי עתידה בימים הקרובים לשלוח הודעה לנאשמים בדבר דחיית הבקשה. העירייה טוענת כי פעמיים במהלך השנה נשלחו לנאשמים התראות בגין ניהול העסק ללא רישיון, וכי "סמוך למועד הגשת כתב האישום המשיכו הנאשמים לנהל את העסק ללא רישיון וללא אישורים ממשטרת ישראל ומרשויות התכנון והבנייה".

את תגובתו של פינדלינג לא ניתן היה להשיג, וטרם נקבע תאריך לדיון בעניינו.

יצוין כי העירייה דורשת לצוות גם על סגירתו של ברברוסה ברחוב אח"י אילת בקרית חיים, אך נראה שמישהו שם לא עשה שיעורי בית כי המקום סגור כבר תקופה ארוכה. בכל מקרה, גם בעניין זה נקבע דיון ב-17 בפברואר 2020.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. אחד שטעה בהצבעה

    קאליש ממשיכה בהרס חיפה.קליש קדנציה ראשונה ונלחם באש ובמים שלא תשבי בבינין העיריה.

  2. נתנאל

    יאללה שיסגרו הכל !!
    רק בתי אבות שישארו פתוחים. ובתי חולים סיעודיים.
    הכי טוב !!

  3. חוצפה כזאת

    ועד פברואר הם פועלים הלאה ללא רשיון?
    תסגרו להם את המקום נקודה, נתקו שם חשמל

  4. הבעיה

    עסק לא צריך לפעול שעה אחת בלי רשיון עסק.
    כאן מאפשרים הפוך: תפעל ואז תקבל.
    זאת כל הבעיה. לא לאפשר לפתוח לקהל שום מקום שלא קיים עבורו רשיון..

  5. מי מה מו

    מי צריך מסעדות ובתי קפה? אפשר להיפגש בבית, במפגשים חברתיים בבתים פרטיים, או מתחת לעץ רענן בשעות אחר הצהרים. כל הבוקר עם ישראל בבתי קפה! מה זה ? לאיפה היגענו?

  6. שחיטה כשרה

    גם עלינו בתל אביב התלבשו… לקח שנים עד שקיבלנו את הרישיון ועד אז פקחים, התראות ואישומים…. מזל שהיה לנו עורך דין תותח (עו"ד רונן שיין – תודה!!!) שטיפל ודאג לקנס ובלי צו סגירה!

  7. לי

    ד"ר קליש היקרה. לא נבחרת לרה"ח כדי להביאה לפשיטת רגל תרבותית טחברתית. אולי בכלל נוציא צו סגירה לכל בעלי המסעדות והפאבים ונפתח במקומם בתי כנסת, או בתי תמחוי, כי לשם יגיעו אותן מאות משפחות שבמחי יד את שולחת למחסור. היד שלך קלה מידי בחתימה על גזירות מטופשות וחסרות אחריות. כדאי שתשקלי אולי להלחם בבירוקרטיה הנוראית ששולטת בעיריה ולא באנשים שמחפשים דרך להתפרנס או בנו, שנהנים לצאת קצת מהבית ולשבת עם חברים על כוס בירה . העיקר שיש קבלות שבת בחוף, נו באמת! היית אמורה להיות "התקווה הגדולה" של חיפה.

  8. חסן שוקרי

    ד"ר קליש היקרה. לא נבחרת לראשות העיר על מנת להביאה לפשיטת רגל , – אבל נראה כי זו דרכת למחיקת העיר בכל דרך אפשרית!!!!!!!מרבית העסקים הקטנים אשר נפתחו בעיר התחתית נותנים חיים למקום אשר היה שוקק בשנות ה 80 90 והפך לשכונת רפאים בשנות ה 2000 , מרבית העובדים אשר רעבים למגוון מאכלים בעיר התחתית שמחים על פתיחת מקומות חדשים , מקומות אלו נותנים לעיר שינוי כיוון( מה גם שאין שם תושבים אשר להם יש הפרעה גדולה כמו במרכז העסקים של חי(לא)פה הכרמל או חלילה אחוזה) , אז אנא ממך יש מקומות אשר בהם נחוץ טיפולך ולא היטפלות למקומות אשר לא נותנים לעיר בה גדלתי ללכת לישון בעשה 20.00

  9. פיכסה

    לעסקים בחיפה קשה להתקיים, אפילו מקומות בילוי שממוקמים בליבם של רחובות מרכזיים נסגרים, (קפה הבנק הוותיק, ברברוסה שלא מתאושש, ועוד). ומה הפתרון לפי ההיגיון הקאלישי? כמובן: נקשה עליהם עוד יותר, נגלה חריצות יתרה דווקא היכן שלא צריך, עולם ישן (יהב שנוא נפשה) עדי היסוד נחריבה, ועוד היד נטויה… ברגעים אלה היא בטח מתכננת איך להתעלל בפסטיבל הסרטים. מצביעי קאליש המסכנים, פרצופם אדום מבושה, והחזה כבר הכחיל מרוב הלקאה עצמית.

  10. מתניה טיקטינסקי

    צריך להקים בתי תמחוי וישיבות במקומות הנשפטים .בנוסף אפשר להשתמש בבתים כבית קברות על קומות וכך נחסוך משאבי טבע ולא ננצל את השדות לבתי קברות

  11. איציק

    כולם ללא יוצא מן הכלל לא הזכירו את הכופר חניה שהם צריכים לשלם יחסית לגודל שלהם זה ממוצא 5 _7 חניות שזה 45000 שח לחניה שלא לדבר על תנאי משרד הבריאות שהם בלתי אפשריים וכמובן הדרישות הבלתי הגיוניות של פקידי הפיקוח והיעוץ המשפטי אין היום אפשרות הגיונית לפתוח עסק עם שימוש חורג כעסק בחיפה משהוא צריך להסדיר את הנושא מתוך עירית חיפה אולי קאליש או צוק

  12. להב

    עוד כמה שנים יש לנו לסבול את קליש הרסה את העיר ! ! !
    פסטיבל הבירה – ביטלה פסטיבל האוכל – ביטלה עיר הנוער – ביטלה צוא בחוץ – ביטלה החג של החגים יבוטל ! !
    רק נשאר ממנה טינופות ברחובות רחובות מלא אשפה העיר אוצה
    עוד 4 שנים נסבול אותה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר