אחד מהחניונים הסמוכים למת"ם, הבוקר (צילום: בועז כהן)
אחד מהחניונים הסמוכים למת"ם, הבוקר (צילום: בועז כהן)

החניונים הסמוכים למת"ם נצבעו בכחול-לבן

בעלי רכבים שהגיעו הבוקר לחניונים הסמוכים למת"ם נדהמו לגלות שאבני השפה נצבעו בכחול-לבן במהלך הלילה שבין שבת לראשון ושכעת עליהם לשלם על חניה. למרות הבטחותיה של עיריית חיפה להנפיק תעודות תושב שיקלו על התשלום, תעודות כאלה טרם הונפקו

פורסם בתאריך: 6.10.19 10:11

החל מהיום (ראשון) בעלי רכבים שחונים את מכוניתם בשני החניונים הסמוכים למתחם מת"ם, שהיו עד כה פתוחים לציבור בחינם, נדרשים לשלם עבור חניה. בעלי רכבים שהגיעו הבוקר לחניונים גילו שאבני השפה נצבעו בכחול-לבן במהלך הלילה שבין שבת לראשון, כאשר חלק מאבני השפה לא נצבעו, ככל הנראה בשל כך שחלק מהמכוניות חנו במקום בזמן הצביעה.

"לא נראה לי הגיוני שעכשיו נצטרך לשלם בכל יום על חניה במשך שמונה-תשע שעות עבודה", אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון" בעלת רכב שעובדת בחברת צים, "זה לא הגיוני מה שראש העיר עינת קליש רותם עושה – שכל חיפה נצבעת בכחול-לבן. הגעתי הבוקר לעבודה ולהפתעתי גיליתי שכל החניון נצבע בכחול-לבן ללא הודעה מוקדמת. הכניסה לחניון הפרטי של מת"ם שבו מוצב מחסום מותרת רק לבעלי הדרגים הגבוהים בחברה, ועכשיו זו בעיה גדולה. אני פשוט לא יודעת מה נעשה".

עובדת נוספת בצים אמרה: "הגענו הבוקר לעבודה ונדהמנו לראות שהחניון שבו אנחנו תמיד חונים בחינם הפך להיות חניון בתשלום. זה פשוט נורא. אין לנו חניות, והחניות התת קרקעיות לא מספיקות לכל העובדים. חייבים למצוא לזה פתרון ומהר, אחרת אני לא יודעת מה העובדים יעשו. ישלמו עשרות שקלים לחניה כדי לבוא לעבודה?".

עידו פרץ, סטודנט שלומד בחיפה: "אין לי מושג מה אנחנו הולכים לעשות, ובשלב זה אין מי שייתן תשובות. זה יקשה עלי מאוד. בגלל זה אנחנו מתכוונים לעבור ולהחנות את הרכבים בחניון הכורכר הסמוך לאינטל. אנחנו סטודנטים ולא עובדים במשרה מלאה, אז זה יקשה עלינו מאוד".

 

אחד מהחניונים הסמוכים למת"ם, הבוקר (צילום: בועז כהן)

אחד מהחניונים הסמוכים למת"ם, הבוקר (צילום: בועז כהן)

 

 

אמנם רבים מהחונים ציינו כי הופתעו מהמהלך הזה, אך עיריית חיפה הודיעה ב-16 בספטמבר בדף הפייסבוק שלה על הכוונה לצבוע את שני החניונים בכחול-לבן. "כחלק משינויים שיתבצעו בעתיד בהסדרי החנייה בעיר לטובת הציבור והוצאת כרטיס תושב, שני חניונים בתחום מת"מ יהפכו לחניונים בתשלום". אלא שעד כה לא הונפקו תעודת תושב אך בעלי הרכבים נדרשים לשלם על חניה.

בהודעה אמרה קליש רותם כי "תוכנית האב לחניה שמקודמת בימים אלה על ידי עיריית חיפה היא השלב הראשון לפתירת מצוקות החניה בעיר, בד בבד עם קידום תוכנית אב לתחבורה ציבורית. כולנו תקווה, שבעוד שנים לא רבות נהנה ממערכת תחבורה ציבורית טובה יותר, נגישה יותר ונוחה יותר, ונוכל להשתמש בשטחי החניה לשימושים מתקדמים יותר לטובת הציבור".

 

אחד מהחניונים הסמוכים למת"ם, הבוקר (צילום: בועז כהן)

אחד מהחניונים הסמוכים למת"ם, הבוקר (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

28 תגובות
  1. חיפאי ירוק

    יש תחנת אוטובוס צמודה לבניין ועוד אחת מעבר לכביש.
    95% מהאוטובוסים בעיר עוברים בתחנות אלה.
    תשאירו את הרכב בבית.

  2. שמוליק חיפאי בדם

    בהרצליה זה בדיוק כך. מי שתושב לא משלם באזור חוף הים. כל הכבוד לקליש על היוזמה. סעו בתחבורה ציבורית או שלמו

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לקלישים שרשמו מעלי:
    הורה שצריך לצאת ב17:00 מהעבודה ולאסוף את ילדיו לא יכול להסתמך על תחבורה ציבורית ע"מ להגיע במהרה ליעדו.

  4. חיפאי ירוק

    למשתמש(ת) אנונימי(ת)
    בשעה 17:00 יוצאת שיירה מטורפת של רכבים פרטיים ממת"ם (מהיציאה הצפונית והדרומית) – רובם תקועים בפרוייד, בצומת מת"ם, בצומת חורב, שמאלה בפנייה למנהרות, בעליה של דרך הים, בצומת דולפין ועוד.
    מעבר לתחבורה ציבורית תצמצם את הזמן על הכביש.
    נכון, התחבורה הציבורית לא מושלמת וטעונה שיפור – אבל זה בהחלט אפשרי.

  5. המייללים

    לבעלת הרכב מצים – לא נראה לי הגיוני שתשזפי את הרכב שלך על קרקע ציבורית ולא תשלמי. בנוסף ליצירת זיהטם אוויר ופקקים מכך שאת לא מטריחה עצמך להשתמש בתחבורה ציבורית.
    תייללי תמסרי את רכב החברה חזרה ובואי באוטובוס

  6. אמסלם

    רשום "שהנהגים נדהמו …."
    ממה בדיוק נדהמו — זה מה שבחרתם !!
    רציתם שינוי , משהו חדש , הנהגה נקיה.
    (רק לא …. )
    צריך לחנך תושבים לשלם .
    בבקשה.
    עכשיו זה הזמן לאכול את הלקרדה

  7. שמואל

    כל ארבעת המובטלים הקנאים שאין להם כסף לקנות אוטו ונוהים אחרי ראש עיר מטושטשת וחסרת מושג הגיבו כאן

  8. חלאס להקניט

    אה כל מי שבעד תחבורה ציבורית הוא מובטל קנאי בלי רכב, כמה בבל"ת.
    בעולם שני שליש מגיעים לעבודה בתחבורה ציבורית ושליש ומטה ברהב, בערים גדולות זה אפילו פחות מחמישית ברכב הפרטי אז מה רק אצלנו אי אפשר? מת"ם ליד התחנה המרכזית וקווי מטרונית לא צריך רכב. הגיע זמן להקשות על הגעה ברכב כי הפקקים בלתי נסבלים. מי שחייב שישלם על החניה.

  9. אחזקת רכב

    פאק, מה אני אעשה עכשיו עם האחזקת רכב? לנסוע עכשיו באחד מעשרות האוטובוסים שעוברים ליד מת"ם ונוסעים לכל חיפה? ללכת 5 דקות מהמרכזית? על מה אני אוציא את הכסף השחור שלי אם לא על דלק? איזה באסה שבחרתי ראש עיר עם חשיבה אירופאית, הייתי צריך לבחור נובו-ריש.

  10. צעד מבורך.

    המצב הוא כזה: ככל שיותר חיפאים יוצאים לגור מחוץ לעיר (קריות, ט.כרמל) אבל מסתמכים על שירותי חיפה ונכנסים אליה לעבודה,
    קורה מצב של עומס על תשתיות העיר, פקקים ומצד שני משלמים ארנונה לעיר אחרת ששולחת את התושבים שלה לחופים של חיפה ולקבל שירותים בחיפה.
    אז מה חשבתם שלא תשלמו על השירותים האלו? שתגורו בטירת כרמל ותבואו לחופים ולמת"ם בחינם עם הרכב שלכם, שתושבי חיפה ישלמו בארנונה שלכם את מגרשי החניה, הכבישים, נקיון החופים?
    לא ממש לא.
    התופעה הזאת תלך ותתרחב. גם בתל אביב לא באים לקרית עתידים ומקבלים מגרשי חניה בחינם. ובטח לא ברמת החיל. למי שאין חניון, משלם על חניה או משלמים על חניה בחניון מוסדר. מתנות חינם? יש לכם כסף לאגרת רישוי, טסט, דלק, ביטוח – ורק לשלם על שירותי החניה מפריע לכם? בבקשה, תשאירו את הרכב שלכם בגלי כרמל או באוניברסיטה, אל תוסיפו לנו רעש זיהום ופקקים ובואו למת"ם בקו האוטובוס שעובר כל 20 דקות משני המקומות ישר אל מת"ם.
    רוצים להתפנק עם קופסת פח? תשלמו לנו על שירותי חניה ואפילו על המעבר בתוך העיר שלנו. קפיש?
    הגיע זמן גם לאגרת גודש בכניסה לחניוני החופים. הם שייכים למי שמשלם על התחזוקה שלהם, ומי שבא ברכב שישלם על זה.

  11. איציק

    חברי הכת המופרעים מרימים ראש. צריך לבעוט אותם ביחד עם ענת קאליש מהעיר שלנו. איך יכולנו להיות כאלה מטומטמים ולהצביע לה???

  12. שולי

    גם אני שעובדת בבית חולים כרמל תקועה באותה בעיה.
    כל חניות העובדים ב7 בבוקר כבר תפוסות.. ב7:30 גם כל הרחובות הסמוכים.
    אני מגיעה ב8 אחרי פיזור ילדים במסגרות ולעיתים חונה בכחול לבן כי לא מוצאת חניה.
    בושה!!!! לשלם כדי להגיע לעבוד

  13. דור הבכיין המפונק

    מי שדורש לבוא ברכב לעבודה שישלם.
    ילדים הלכו לבית ספר עשרות שנים ברגל ובאוטובוס כשלא היו רכבים בכלל.
    דור הורים מפונק מגדל את הדור המפונק הבא.
    מתבכיינים על כל דבר.

  14. אגרת גודש אחרי צומת מתם

    להפעיל אגרת גודש על כל מי שעובר את צומת מת"ם לכיוון מת"ם וחניוני החופים. אחרכך שעה פקק בכל העליות לכרמל בגלל שסימה המזכירה בצים מרוממה לא מץחשמק לה להמתין 5 דקות לאוטובוס וסמי הטכנאי מחשבים לא בכבוד שלו לבוא לעבוד מרמת הנשיא במטרונית.
    מספיק להיכנע להם.

  15. אפרים

    מופרעי קליש תרגיעו. נשארו לכם עוד ארבע שנים, אחרי זה תחזרו לחורים המעופשים שלכם. להקיא מכם וממנה.

  16. רני

    צריך לצבוע את כל הרחובות בכחול לבן ולתת הנחה לתושבים בכל מקרה שמהיום כולם ישלמו.
    כמו בתל אביב, אם בעיר התחתית כולם משלמים אין סיבה שבכל רחבי העיר לא ישלמו

  17. יצחק מרמת ספיר

    המופרעים לא נרגעים. עוד ארבע שנים הסחלה האנושי הזה ייעלם מהנוף וחיפה תחזור להיות עיר אמיתית ולא פח אשפה של קצ

  18. נובו ריש

    אפרים אתה בטח עוד אחד מהנובורישים שבחרו ביהב, זה בסדר גמור יש כמוך עוד מליון בארץ שגם בחרו בזה שעושה דברים יופי. אתה בטח גם מהקבלנים או אלו שעובדים בשחור ומשתמשים ברכב כדי להעלים את העודף של המזומן אז אתה בטח גם גר בנאות פרס, יש שם הרבה כאלה שמרגישים שהם עלו ברמה אבל הם לא שונים מטיסת השוקולד ויש הרבה כאלה בחיפה שהחו"ל היחידי שהם מכירים זה לא אמסטרדם או וינה אלא ורנה והקלאב ביוון ובגלל זה הם נהנים להיות כמו עזים באחו ולהתשכר תחת כיפת השמיים בחסות העירייה.

  19. הילה

    כל הכבוד לקליש. אני לא מבין למה דווקא עובדי מת"ם שנהנים מנגישות תחבורתית הכי טובה משכונות חיפה ומערים באזור, מזהמים לנו עיר עם הרכבים הפרטיים שלהם.

  20. חיפאי מדור חדש

    זה נראה שיש כאן בן אדם אחד שמגיב בשמות שונים וקורא לכל מי שתומך בהחלטה של ראש העיר ( החלטה הגיונית סה"כ) מופרעים. וליצחק מרמת ספיר, חיפה היום היא עיר גוססת שתקועה במאה הקודמת. ראש העיר החדשה נבחרה , כי יודעת איך להפוך את העיר למודרנית ואטרקטיבית. אחד מהפתרונות לקשם ערים שנעשה בערים רבות בעולם והצליח- להעביר תושבים מרכב פרטי לתחבורה ציבורית כמו בכל ערי אירופה מתקדמות זה הפתרון שהרים את העיר, כל עיר. כלומר פתרון בדוק לשיקום הערים.

  21. ערן

    המגיבים המשבחים את קליש….כל כך שקוף שאתם משתייכים ל"קומנדו צוק-קליש" שהוקם בכדי להצדיק את החלטות ראש העיר ולהשאיר רושם כאילו שיש המון תושבים מרוצים מהשינוי. ממש מביך.

  22. לסגור את חניוני החופים, זה מצב חירום

    מצחיק איך אלו שדורשים לבוא עם הרכב ולחנות חינם הם גם אלו שטסים לערים באירופה ומשבחים את התחבורה הציבורית וכמה אין פקקים ושקט במרכז העיר.
    איך תהיה תחבורה ציבןרית טובה בחיפה אם אתם מסרבים להשתמש בה? אם במת"ם בונים חניון למאות כלי רכב איך לא יהיו פקקים בבוקר ואחה"צ?
    אני רוצה להיות עוד יותר קיצוני ממי שבא קודם צריך לסגור לכניסת רכבים את כל חניוני החופים ולהחזיר את השטח להיות טיילות במקום חניות. ושכל באי החופים יהרכבת יבואו בתחבצ בלבד.

  23. מתם מפעל מזהם כמו הפטרוכימיה

    אלפי העובדים שבאים למת"ם ברכב הפרטי יוצרים זיהום בגודל מפעל מזהם במפרץ חיפה. במיוחד חמור אלו מטירת כרמל משכונה חדשה שהוסיפה אלפי רכבים שפוקקים את כביש 4 מדרום.

    יש להכריז על מת"ם כמפעל מזהם בגלל הקמת חניוני ענק ואי העברת עובדים להסעות מאורגנות ות. ציבורית

  24. דן

    רוב המגיבים נגד העניין הם ככל הנראה מגיבים שמימנה חברת צים. החניון הצמוד לבניין צים משמם אך ורק עובדי חברת צים ואין שם אף פעם מקומות חנייה בשעות השגרתיות. לדעתי צעד נכון וחברת צים צריכה לקנות מקומות חנייה בתוך מת״מ כמו כל שאר החברות עושות. החניון הרחוק יותר משמש גם נוסעי הרכבת, אבל ככל הנראה אם לא יסומן בכחול לבן יתפס גם כולו ע״י עובדי צים. אז הצעד הוא נכון, רק צריך לדאוג גם לבאי הרכבת כך שיהיה חניון נורמלי לזמן ארוך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר