שלומי מנגר (צילום: חגי פריד)
שלומי מנגר (צילום: חגי פריד)

מנגר גייס את הכסף להצלת הוונדרבר, אך הסכנה לא חלפה

שלומי מנגר, הבעלים של מועדון הוונדרבר, גייס יותר מ-50,000 שקל בקמפיין מימון ההמונים שנפתח במטרה לסייע לוונדרבר לצלוח את משבר הקורונה. מנגר: "השאלה הגדולה היא מתי נחזור לעבוד. אני מעריך שאצליח להחזיק מעמד עוד חודשיים, אבל אם לא יפתחו אותנו בטווח הזמן הזה אני אקרוס"

פורסם בתאריך: 1.6.20 15:44

שלומי מנגר, הבעלים של מועדון הוונדרבר בעיר התחתית בחיפה, הצליח לגייס יותר מ-50,000 שקל בקמפיין מימון ההמונים שהוא פתח במטרה לסייע למועדון לצלוח את משבר הקורונה.

"זה מדהים", אמר מנגר ל"כלבו – חיפה והקריות" עם סיומו של הקמפיין שנסגר אתמול, "אני לא מפסיק לבכות מהתרגשות. אני כל הזמן עם דמעות כי מי ששם כסף תרם גם בשביל עצמו מכיוון שהוא רוצה בהמשך הקיום של הוונדרבר, וזה כבוד גדול בשבילי. אני מאמין שמיציתי את הקהל האמיתי, הקהל שלי. מי שתרמו הם חברים ואנשים שבאמת אכפת להם מהמקום".

כזכור, לפני כחודשיים יצא מנגר, מאושיות חיי הלילה בחיפה, במבצע גיוס כספים עבור המועדון שבבעלותו תחת הכותרת "מצילים את הוונדרבר". מנגר קרא לתומכים לשלם סכום מסוים, ועם סיום משבר הקורונה וכאשר יתאפשר לערוך שוב הופעות ומסיבות במועדון, השווי שיוחזר לתורם יהיה גדול מהסכום שנתרם והוא יוכל לנצל אותו לרכישת כרטיסים לאירועים שיתקיימו בו. איסוף הכספים התבצע באמצעות goshow – אתר האינטרנט שבאמצעותו ניתן היה לרכוש כרטיסים להופעות בוונדרבר – וסכום התרומה וההחזר היו כדלקמן: תרומה של 50 שקל תזכה בעתיד את התורם בסכום של 60 שקל, 100 שקל יזכו ב-120 שקל, 200 שקל יזכו ב-250 שקל, 300 שקל יזכו ב-380 שקל, ו-500 שקל יזכו ב-650 שקל.

"יכול להיות שבמצב שנוצר אפסיד פעמיים – פעם אחת בגלל שההטבות הן בשווי גדול ב-30-20 אחוז ממה שנתרם, ופעם שנייה בגלל שאני מפריש כסף לאתר שבאמצעותו גייסנו את הכספים. אני אמנם מפסיד הרבה כסף, אבל מה שהצלחתי לגייס עוזר לי לשרוד, עוזר מאוד. אם לא הייתי מגייס את הסכום הזה הייתי צריך לבקש הלוואות מבנקים או מחברים. מאיפה הייתי לוקח עכשיו 40,000 שקל?".

 

 

מנגר מספר כי זהו הסכום שיישאר בידיו לאחר כל הקיזוזים, ושהכסף הזה יצליח לסייע לו להישאר עם הראש מעל למים למשך חודש וחצי: "צריך לשלם עמלה לאתר, יש מע"מ ויש את הסכומים שהשקענו בפרסום כי היינו צריכים להפיץ את הקמפיין. זה כמו מחזור כספי של עסק לכל דבר. בנטו יישאר לנו כ-40,000 שקל, וזה יפה מאוד כי אני ממשיך לשלם שכירות והוצאות שוטפות. העסק כאילו עובד כרגיל למרות שבפועל הוא מת, ואין כסף שנכנס בזמן שהבנק ממשיך לבלוע".

למרות הסיפוק הגדול מהצלחתו של הקמפיין, מנגר חושש שמשבר הקורונה יימשך, ואם המועדונים ימשיכו להישאר סגורים ייתכן שלא ניתן יהיה להימנע מסגירתו של הוונדרבר באופן סופי ומוחלט. "השאלה הגדולה היא מתי נחזור לעבוד", הוא אומר, "הבעיה היא שאין לנו מושג מתי נוכל לפתוח מחדש. אף אחד לא יודע. אני מעריך שאצליח להחזיק מעמד עוד חודשיים, אבל אם לא יפתחו אותנו בטווח הזמן הזה אני אקרוס. לא אוכל לגייס שוב כספים. זה הסיוט הכי רע לכל בעל עסק – לסגור עסק מצליח. הוונדרבר הוא לא עסק מפסיד, הוא עבד חזק עד היום האחרון. אני לא רוצה לחשוב בכלל על סגירה של המועדון".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. די

    יאללה לסגור כבר את המקום הזבלה הזה
    שיעשה מסיבות טובות ולא ישתה את כל הבר הוא לא יפסיד כסף, השנה 2020 כמה כבר אפשר לשמוע את אותם שירים משנות ה80?
    אין בכלל value for money
    יאללה הביתה.

  2. בועז ל

    לשלושת אלה שהגיבו:
    מה כואב לכם?
    שלומי החזיק ומחזיק את חיי הלילה בחיפה יותר משלושה עשורים. אלפים שמעו בזכותו מוסיקה טובה וראו הופעות בלתי נשכחות כולל של אמנים מחו"ל.
    אצלו לא היו דקירות מוסיקה גרועה כמו שהילדים היום שומעים ברדיו.
    הוא צריך לקבל את יקיר חיפה.
    לכן, לפעמים עדיף לשתוק ולהעריך מה שהוא עשה ועושה לתרבות החיפאית.
    אני עזרתי במעט והייתי שמח לעזור יותר.
    לא רוצים לבוא לוונדרבר על תבואו.

  3. בליין חיפאי

    איש מקסים שבאמת איכפת לו שחיפה תשגשג ותהיה סצנת מוזיקה. למה תגובות כאלה רעות? מגיע לו יקיר העיר

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלושת המגיבים הראשונים לכו חפשו מי…
    שלומי יא מלך !!

  5. רועי

    מעניין מי הטמבלים שתרמו לבכיין הזה כסף…יצאתם פריירים!

  6. Adi

    שלומי כבר כמה עשורים בלב העשייה עבור הבליינים בעיר כל הזמן ממציא עצמו מחדש ראוי להערכה ואם לעירייה יש מחלקת תרבות אז שיפתחו עיניים ויעזרו כמה שאפשר לעסקים כאלה שנותרו מאחור בסוף הרשימה לחזרה לשגרה וסיכוי התאוששות קלושים.
    שלומי, בהצלחה !

  7. אמיר

    רק בחיפה המסכנה מועדון שתקוע בשנות השמונים יכול להמשיך לפעול. העיר הזאת מתה.

  8. לקחים מהכתבה

    עסקים צריכים להיות כלכליים,
    ובכיינים לא מתאימים לנהל עסקים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר