החלון השרוף בבית הכנסת
החלון השרוף בבית הכנסת

תלונה במשטרה על ניסיון להצתת בית כנסת בהדר

התלונה הוגשה בגין ניסיון הצתה בבית הכנסת וישיבת "תפארת ישראל" ברחוב גאולה. הנוכחים הריחו ריח של עשן מאחד מהחדרים, מיהרו למקום וגילו סימני חריכה על אחד מהחלונות. חבר מועצת העיר מנחם קפלן: "מעדיף להאמין כי אין זו תוצאה של ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי בחודשים האחרונים"

פורסם בתאריך: 1.7.20 16:59

תלונה הוגשה למשטרת חיפה בגין ניסיון הצתה בבית הכנסת וישיבת "תפארת ישראל" ברחוב גאולה בהדר בלילה שבין שישי לשבת. באותו הזמן התקיימה בבית הכנסת שמחה משפחתית, כאשר לפתע חשו הנוכחים בריח של עשן שעלה מאחד מהחדרים בקומה התחתונה. הם מיהרו למקום וגילו סימני חריכה על אחד מהחלונות. לטענתם, הם מצאו דפי עיתון בוערים שבאמצעותם ניסו אלמונים להצית את בית הכנסת.

לאחר הגשת התלונה שלח חבר מועצת העיר מנחם קפלן מסיעת דגל לתושב, אשר משמש מחזיק תיק התרבות התורנית בעירייה, מכתב למפקד תחנת חיפה נצ"מ אמיר גולדשטיין, שכותרתו היא "ניסיון הצתת בית כנסת בחיפה". קפלן כתב לגולדשטיין כי הוא פונה אליו "בעקבות ניסיון חמור של הצתת ישיבת 'תפארת ישראל'. בית כנסת זה, שהוקם לפני קרוב ל-100 שנה, הוא אחת מהישיבות הראשונות שהוקמו בארץ ישראל מחוץ לירושלים ומשמש כיום מרכז רוחני מרכזי בעיר".

 

 

קפלן הוסיף: "מיותר לציין את הזעזוע שמקרה כזה מעלה בקרב כל יהודי באשר הוא ואת הזיכרונות מתקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי שדבר זה מציף. בטוח אני שתעשה כל מאמץ, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותך, על מנת שהאחראי למעשה הנפשע לא יינקה".

קפלן אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "מזעזע שמעשה כזה ייתכן ויתרחש דווקא במדינת היהודים. אני מעדיף להאמין כי מדובר באדם תימהוני ומעורער בנפשו וכי אין זו תוצאה של ההסתה הפרועה נגד הציבור החרדי בחודשים האחרונים. פניתי למפקד משטרת חיפה בבקשה שיפעל לגילוי מהיר של מי שידו בפשע, ואנו בטוחים כי משטרת ישראל תעשה כל שבידה על מנת להגן על בתי כנסת ועל ישיבות מהתנכלות בעלת אופי אפל ומסוכן כל כך".

מהמשטרה נמסר: "ביום ראשון נפתחה חקירה בגין נזק שנגרם לחלון בית הכנסת. מעבר לכך, אנו לא מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות".

 

מנחם קפלן (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

מנחם קפלן (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר