פאדי נג'אר
פאדי נג'אר

המחאה מתרחבת: מסעדנים יהודים וערבים יפגינו מחר

החלטת הממשלה לסגור את המסעדות הובילה בעלי מסעדות יהודים וערבים, להתאגד למחאה משותפת. מחר הם יפגינו במושבה הגרמנית בחיפה ואף צפויים לחסום את שדרות בן גוריון. פאדי נג'אר ממסעדת דוזאן: "ראש הממשלה מושחת, אנחנו על סף התרסקות, ואין שום החלטה שפויה"

פורסם בתאריך: 20.7.20 18:45

מחאת המסעדנים מתרחבת: בעקבות החלטת הממשלה לסגור את המסעדות התאגדו בעלי מסעדות מכל אזור הצפון, יהודים וערבים, למחאה משותפת נגד ההחלטה, ומחר (שלישי) בשעה 18:00 הם יפגינו סמוך למלון קולוני במושבה הגרמנית בחיפה ואף צפויים לחסום את שדרות בן גוריון לתנועת כלי רכב.

לנוכח נתוני ההדבקה נמוכים במסעדות ידרשו בעלי המסעדות לאפשר להם להמשיך לעבוד ולהשאיר את המסעדות פתוחות, ואם יוחלט בכל זאת לסגור את המסעדות הם דורשים להתאים להם תוכנית פיצוי ארוכת טווח בשל ההפסדים הכבדים שנגרמו וייגרמו להם במהלך ההתמודדות עם משבר הקורונה.

פאדי נג'אר ממסעדת דוזאן, ממובילי המחאה, זועם על הממשלה ועל העומד בראשה. "אנחנו במצב לא שפוי מבחינת ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים שמקבלים החלטות לא הגיוניות", הוא אומר, "ביום שישי ב-16:00 סגרתי את המסעדה, פיזרתי את כל המזון שנשאר לתרומות, ובשעה 17:00 חזרתי כדי להתקשר ללקוחות שביטלו את ההזמנה לאותו הערב ולהתחנן שיגיעו כי אנחנו כן פתוחים. איך זה יכול להיות? איפה אנחנו, בגן ילדים? הוא לא האפוטרופוס שלנו, הוא המושחת שלנו. אין שום החלטה שפויה שהוא לקח מפרוץ המשבר ועד היום. בהחלטה הראשונה לסגור את המשק ב-15 במרץ הצלחנו להתארגן כי הודיעו לנו מראש, ואת כל המזון המוכן שלחתי לצוות בקריה הרפואית רמב"ם שעובד קשה 24 שעות ביממה. עשינו את זה מכל הלב, וזה היה שווה יותר מיום עבודה. ביבי לא מתחשב בנזקים שלנו. אנחנו על סף התרסקות, ואין שום החלטה שפויה. מדינה שלמה מושבתת בגלל קצת יותר מ-300 אנשים בני יותר מ-87 שנפטרו. בגלל זה משביתים מדינה? בגלל זה לוקחים החלטות לא שפויות?".

נג'אר חרד מהמחשבה שהוא שוב ייאלץ לשלוח הביתה את כל עובדיו. "המסעדה שלי מפרנסת 30 משפחות", הוא אומר בכעס, "עובדים אצלי סטודנטים שהם הרופאים, המהנדסים ואנשי ההייטק של העתיד. כשאני לא עובד, המלצרים לא עובדים ולא יוכלו לשלם על הלימודים, הירקן לא עובד, איש הבשר לא עובד, איש הדגים לא עובד, וזו שרשרת ענקית של אנשים שנפגעים. אף אחד לא עומד על הרגליים האחוריות ואומר 'חבר'ה, עצרו, זה לא הקורונה הורגת אותנו אלא ראש הממשלה והשרים המושחתים. זה לא הווירוס שהורג אותנו, זה השקרים שלו שיהרגו אותנו'. איפה עשרות אלפי המונשמים? מה עם כל השקרים שהוא סיפר כדי להפחיד אותנו? העם הזה התרגל שזה השיח – מפחידים אותו מפני טרוריסטים, מפחידים אותו מפני ערבים, מפחידים אותו מפני איראן, ועכשיו הכוכב החדש זאת הקורונה. הקורונה הצילה אותו, ואנחנו נשלם מחיר כבד מאוד עד שהוא ילך".

מה דעתך על המענק שהוא רוצה לתת לכל אזרח?

"הוא מחליט לחלק לעניים ולעשירים את אותו הסכום. יש עניים שאין להם פת לחם בבית, אז אתה הולך לחלק שווה בשווה לכל אזרח בישראל? בלחיצה אחת בביטוח לאומי אתה יכול לראות מי מקבל אבטלה ומי לא, ולא לחלק לעשירים שגרים לידו בקיסריה ובצפון תל אביב את אותו הסכום. איזה הגיון יש פה? אנחנו המסעדנים, שסגרו אותנו לשלושה חודשים, עדיין לא קיבלנו את הפיצוי שמגיע לנו".

 

 

לא קיבלת כלום?

"קיבלתי חלק אפסי, זה לא מכסה את שכר הדירה בסך של 35,000 שקל בחודש. נפלנו בהלוואות בגלל שראש הממשלה שלנו הוא מושחת שרוצה לשמור על התחת שלו בגלל המשפט, ובגלל זה הוא רוצה לסבך את כל המדינה ולהכניס את כל המדינה לסגר, רק כדי שהוא יהיה חופשי. הבעיה היא שהעם לא רוצה להתעורר. לא צריך לעשות הפגנות נגד הקורונה, אלא להפגין ולצאת לרחובות נגד ראש הממשלה המושחת. בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל לא היתה ממשלה של 36 שרים, והם מתווכחים ורבים איזו מכונית הם יקבלו כשלאנשים אין מה לאכול".

מחר אתה סוגר לאות מחאה?

"אנחנו לא סוגרים, שזה יהיה על הדם שלנו. יש לנו הפגנה מחר, וכולנו יוצאים אליה – אני והעובדים שלי. אני מקווה שראש הממשלה יחזור בו מההחלטה שלו ולא יסגור את המסעדות, כי אחרת כל המדינה תתהפך עליו. אני מקווה שהיא באמת תתהפך עליו, כי בסופו של דבר השקרים צריכים לצאת לאור, כמו גם הצדק. שאנשים יידעו שיש לנו מנהיג שקרן, אבל כולם הולכים אחריו כמו עיוורים. המדינה הולכת וקורסת, ואנשים צריכים להוריד את המסיכה מהעיניים ולשים אותה על הפה. לרוב העם יש מסיכה שחורה על העיניים והוא לא רואה מה שמתרחש במדינה הזו".

לעומתו של נג'אר, עלאא מוסא, הבעלים של מסעדת לוקס וכנאפה דה לוקס ברחוב הנמל בעיר התחתית, לא מוכן לקחת חלק במחאה. מבחינתו, המחאה היא לא לפתוח כלל את המסעדות ביום שלישי, והוא שוקל את צעדיו לגבי יום רביעי.

"מה שלא יהיה, אני מחר בבית, לא עושה כלום", הוא אומר, "נמאס לי כבר מהמצב הזה. אני לא רוצה לפתוח מחר וכנראה שגם ברביעי כי מה שמתנהל פה במדינה לא יכול להימשך. מסעדה זו לא מזגן שאפשר לכבות ולהדליק כל הזמן. ביום שישי בבוקר אמרו לנו לסגור בשעה 17:00, וב-16:00 נאמר לנו שאפשר להישאר פתוחים. איך אפשר לפתוח בלי סחורה, בלי חומרי גלם ובלי הכנות? אני לא יכול להתנהל ככה, ועשיתי שמיניות באוויר. מה שקרה לי ביום שישי לא יקרה לי שוב. אני לא רוצה לפתוח, אני רוצה לסגור עד שאתארגן בקצב שלי, ואז אפתח. זו לא התנהלות וזה לא לעניין".

מדברים על כך שהמסעדות יישארו פתוחות.

"אני מול הטלוויזיה ואין לי מושג מה יקרה מחר. הם לא החליטו סופית ואני לא יודע כלום. יש פה ברדק ואף אחד לא מעדכן. אני מנסה להתעדכן דרך החדשות, אבל אין לי מושג, זה בלבול אחד שלם".

 

עלאא מוסא (צילום מתוך דף הפייסבוק של לוקס)

עלאא מוסא (צילום מתוך דף הפייסבוק של לוקס)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. בסוריה,לבנון ומצרים מקבלים יותר?

    להגיד מילים כאלה על ראש ממשלה שעובד 18 שעות למען האזרחים ובקושי ישן זה כפיות טובה,היה עדיף לו להיות בזמן הזה ב"טריבונה"(באופוזיציה)לקבל אותה משכורת 40,000 שקל כמו כל החכים באופוזיציה שבקושי עושים משהו למען הבוחרים

  2. מ.ה.מ

    מה היה לך כל כך חשוב לצאת בכותרת הזאת? מסעדנים הם מסעדנים הם מסעדנים. מה זה משנה אם הם יהודים, ערבים או שבדים???
    אולי כדאי שתסקרי את ההפגנה מחר כשיניפו שוב את דגלי הרשות ויהפכו את ההפגנה לפוליטית/לאומנית…

  3. כל המסעדות בשדרות בן גוריון עושות ארגזים של כסף

    ובוכים כל הזמן !! כל אחד מחזיק מכונית פאר. אחת לו ושנייה לאישה

  4. חיפאי

    מסעדנים מושחתים
    מלאים בכסף שחור
    אם רשות המסים היתה יושבת עליהם הם כבר מזמן היו גומרים בכלא

  5. חיפאי

    אדון דוזאן . למה אתה מכניס ערבים ממש פוליטיקה מה קשור ערבים ממש לא נכון יש לנו חברים מכל הדתות מה קשור ערבים זה ממש מאמר פוליטי. להזכירך נכנסו למסעדה שלך שתי נשים מבוגרות רצו להזמין קפה ועוגה ואמרת להם פה זה מסעדה לא בית קפה והם קמו. ודבר נוסף זה לא שפעת רגילה אילולא נדבקת היית מבין . בריאות ופרנסה טובה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר